Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zestaw zajęć dydaktycznych dla grupy Starszaków 6.03-9.04

06 kwietnia 2021 – wtorek

Dzień dobry! Zaczynamy :)

1. Zabawa przy piosence "Kurczątka”

Proszę puścić dziecku piosenkę z linku podanego u dołu zadania. Rodzice trzymają się za ręce, dziecko (kurczątko) wchodzi do środka śpiewając piosenkę. Po zakończeniu zwrotki dziecko stara się wyjść ze środka, a rodzice próbują zatrzymać dziecko-kurczątko w kole (gnieździe)

2. ”Kwiecień plecień”- zabawa plastyczna. Dziecko rysuje na kartonie formatu A4 kredką kapryśną kwietniową pogodę.

3. "Skoki po chmurkach” - zabawa skoczna. Rozkładamy na podłodze poduszki w jednym rzędzie, blisko siebie. Dzieci skaczą po „chmurkach” w różnych konfiguracjach, np. obunóż, na prawej nodze, na lewej nodze, naprzemiennie, na prawej nodze z podniesiona lewą ręką do góry, obunóż z rękami po bokach itp.

4. "Symbolika lanego poniedziałku” - zabawa językowa. Drodzy rodzice, przeczytajcie dzieciom poniższe ciekawostki na temat śmigusa-dyngusa. Porozmawiajcie o tej tradycji z waszymi dziećmi.

Symbolika lanego poniedziałku

Woda jako symbol oczyszczenia ma w lany poniedziałek najważniejsze znaczenie. Według tradycji słowiańskiej, to właśnie woda służyła do oczyszczania symbolicznego i rzeczywistego domostw i ludzi po zimie.

Symbolika ta wykorzystana jest również w chrześcijaństwie: odrodzenie z wody i oczyszczenie z grzechów łączy się mocno ze świętami Zmartwychwstania.

W początkowych latach istnienia państwa polskiego lany poniedziałek był też wiązany z rocznicami chrztu Polski.

Oblewanie się wodą w lany poniedziałek miało również wymiar „miłosny”- panny były oblewane przez kawalerów.

5. ”Poznajemy budowę jajka” - zabawa badawcza

Proszę przygotować cztery jajka, dwa ugotowane na twardo, dwa surowe.

Rodzic pokazuje dziecku dwa jajka i zachęca do rozmowy, pamiętając o udzielaniu odpowiedzi całymi zdaniami.

Kochani spójrzcie co dla Was przygotowałam. Wiecie co to?? Tak to oczywiście jajka.

- Powiedzcie proszę jaki kolor mają jajka? - Jaki mają kształt? - Czy są one duże czy małe?? -Powiedzcie mi proszę jakie zwierzęta znoszą jajka?? Tak oczywiście, między innymi ptaki. - Czy jajka wszystkich ptaków są jednakowej wielkości?

Spójrzcie na obrazek poniżej.

Wskażcie paluszkiem na ekranie najmniejsze jajko, jak myślicie jaki ptak mógł je złożyć?? Tak, oczywiście przepiórka, przyjrzycie się im uważnie, widzicie, że są kolorowe??? Mają łatki.

Teraz proszę pokażcie dziecku trochę większe jajko, jak myślicie jaki ptak je złożył? Tak, to oczywiście kura, porównajcie czy jest ono takie samo na obrazku jakie przygotowali dla was rodzice.

A teraz niespodzianka.... czy wiecie, że istnieją ptaki, które znoszą olbrzymie jajka, jak myślicie co to za ptaki?

 

 

 Kuropatwa    Kura    Struś

 

Na jednym talerzyku rozkrójcie ugotowane jajko, a na drugim rozbijcie surowe jajko. Wybierzcie jedno z jajek i przyjrzyjcie się mu uważnie.
Czy wiecie z jakich części się składa? Z pewnością z  białka i żółtka. Porównajcie z obrazkami. Jak myślicie, które jest surowe, a które ugotowane?

6. ”Liczenie kurczątek” - zabawa matematyczna. Połącz rząd kurczątek z odpowiednią cyfrą.

07 kwietnia - środa                                                               

Witajcie :)

1. "Liczba 10”- zabawa matematyczna.

Poznaliśmy i rozmawialiśmy juz o cyfrach 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9. Dzisiaj pora na liczbę 10.

Z jakich cyfr się składa? Odpowiedzcie.

Mamy zazwyczaj 10 palców u obu rąk (5+5), 10 palców u obu nóg (5+5). Sprawdźcie czy mam rację i sprawdźcie to u swoich rodziców.

Zapiszcie wszystkie cyferki na białej kartce oraz na kartce w kratkę.

Zapiszcie liczbę 10 i narysujcie 10 dowolnych przedmiotów.

Następnie napiszcie jedną linijkę liczby 10 . Zwracajcie uwagę na odstępy.

2. "Bawimy się paluszkami” - zabaw matematyczna ze śpiewem.

Drogie przedszkolaki, nauczcie rodziców piosenki ”Bawimy się paluszkami”. Opisze tutaj zasady tej zabawy.

Stukamy jednym paluszkiem „Bawimy, bawimy się wszyscy paluszkami. Jak jeden nie może to drugi mu pomoże.”

Stukamy dwoma paluszkami i teraz śpiewamy: ”Bawimy, bawimy się wszyscy paluszkami. Jak drugi nie może to trzeci mu pomoże.”

Itd. do 10 .

3. "Szyfr" - zabawa dydaktyczna

Popatrzcie na figury i litery. Każdej figurze odpowiada litera napisana pod nią. Ostatnia figura to romb. Dla zainteresowanych :)

Może dorysujecie jeszcze inne kształty i dopiszecie do nich swoje litery? Wtedy powstanie więcej wyrazów.
Wyślijcie swoje prace na mojego maila :) Jest na stronie przedszkola w zakładce KONTAKT - rodzice Wam pomogą.

4.”Głowa , ramiona...” - piosenka z ilustracją ruchową

„Głowa, ramiona, kolana, palce;

 kolana, palce, kolana, palce.

Głowa, ramiona, kolana, palce;

oczy, uszy, usta, nos.”

Znacie dobrze ta zabawę. Doskonale się przy niej nie raz bawiliśmy. Teraz kolej na zabawę z rodzicami. Śpiewajcie i ćwiczcie.

5. "Wyklejanka-wycinanka” - zabawa plastyczna.

Przygotujcie gazety, kartkę z bloku, klej i farby. Jeśli nie macie farb to kredki .

Wycinamy z gazet kształty kwiatów, słońca, chmurek, motyli i inne elementy łąki. Naklejamy na kartkę i kolorujemy farbami albo kredkami.

Do jutra :)

 

08 kwietnia 2021-czwartek

Nasze drogie przedszkolaki! Przyszła pora na poznanie litery F f.

To bardzo FAJNA literka, chociaż jej pisownia nie jest łatwa.

1. "Ff jak Franek” - zabawa słowna.

Dziecko wymienia na zmianę z rodzicem lub rodzeństwem wyrazy na głoskę f. Każdy z wyrazów dzieli na sylaby oraz przelicza liczbę głosek. Proponuję zawody, kto zna więcej takich wyrazów.

2. ”F i f” - karty pracy

Wiem, że o różnej porze, ale wszyscy macie dostęp do internetu, dlatego razem z rodzicami poszukajcie nawet na telefonie stron z literka Ff. Zobaczcie jak wygląda. Jakie inne litery przypomina?

Napiszcie w powietrzu kształt tej litery: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Wykonajcie kolejne karty, które dostaliście do domu, związane z literą Ff.

3. "Piosenka o literkach E i F”

Posłuchajcie piosenki z podanego linku.

Spróbujcie nauczyć się jej na pamięć. Przynajmniej refrenu o spadaniu z trzepaka.

Śpiewajcie razem z rodzicami.

Spróbujcie z patyczków, bierek czy klocków przekształcić E w F i odwrotnie.

4. "Abecadło z ciał” - zabawa ruchowa

Zapraszam Was zdalnie do jednej z Waszych ulubionych zabaw: układania swojego ciała w kształt liter z alfabetu.

Jeśli nie pokazywaliście jeszcze swoich umiejętności rodzicom, macie teraz okazję.

5.”Układamy wyrazy” - zabawa tematyczna

Przygotujcie małe karteczki z notesu. Możecie tez pociąć kartkę na mniejsze.

Podane wyrazy ułóżcie schematem z kartek: jedna karteczka to jedna literka.

firanka, farby, fajka, foka, Franek, film, fryzjer, Fanta;

 

09 kwietnia 2021 – piątek

Dzień dobry :)

Dzisiaj powitamy dzień wiosenną piosenką o pracy w ogrodzie, na świeżym powietrzu. Porozmawiamy również o olimpiadzie sportowej, o tym jakie dyscypliny są dyscyplinami olimpijskimi.

1. "W naszym ogródeczku” - zabawa naśladowcza przy piosence 

Pamiętacie nasze zasadzone nasionka? W przedszkolu wszystko wyrosło szybciutko, bo na parapecie było ciepło i słonecznie.

Prace w ogrodzie są trudniejsze i dłuższe.

Piosenki dla dzieci- W naszym ogródeczku- przedszkolaki - YouTube

Proszę puścić dziecku  piosenkę z podanego wyżej linku. Posłuchajcie, piosenki jednocześnie pokazując, jakie czynności wykonujemy w wiosennym ogrodzie.

2.”Olimpiada” - zabawa dydaktyczna.

Olimpiady sportowe to takie... duuuuże zawody. Podczas niej z sportowcy z całego świata pokazują swoje umiejętności w wielu dyscyplinach sportowych. Poszukajcie w internecie filmików z takich zawodów. Może rodzice opowiedzą Wam o jakichś znanych sportowych rekordach olimpijskich. Jakie są Wasze ulubione dyscypliny?

3. "Dyscypliny sportowe” - wyklejanka

Przygotujcie dzieciom papier kolorowy i klej oraz wydrukowane poniższe obrazki przedstawiające różne dyscypliny sportowe. Jeśli nie macie drukarki, prosze narysować olimpijskie koła i jedną duża postać wykonującą jakąś dyscyplinę sportową. Proszę, aby dziecko uzupełniło kontury na obrazkach papierem kolorowym w postaci wydzieranki. Pomóżcie odgadnąć dziecku dane dyscypliny sportowe. Następnie proszę, aby dzieci narysowały i pokolorowały koła olimpijskie według poniższego wzoru.

   

3.”Uprawiamy sport” - zabawa ruchowa

Proszę rodziców, aby zaznaczyli linię skakanką lub sznurkiem, przy której stanie dziecko. Pierwszym zadaniem dziecka jest rzucenie małą piłką bądź kulą papierową do ustawionego w odległości najpierw jednego a później dwóch kroków pudełka, kosza. Następnie dziecko z tej linii próbuje skoczyć w dal, z miejsca: lekko pochylamy się do przodu, ręce bierzemy do tyłu, i wyobrażamy ,że odbijamy się od deski –skaczemy jak najdalej a nie jak najwyżej. Oba zadania wykonujemy kilka razy.

4. ”Emocje w sporcie” - zabawa dydaktyczna.

Proszę, aby dzieci nazwały emocje na poniższych obrazkach. Jakie jeszcze emocje mogą towarzyszyć sportowcom?

    

 

5. ”Kto to?”- karta pracy

Wiosną chętnie chodzimy na spacery. To również rodzaj ruchu, którego potrzebujemy. Proszę, aby dzieci połączyły kolejno cyfry na obrazku, przekonają się, jakie zwierzę można spotkać wiosną na łące. Następnie proszę o pokolorowanie obrazka

6. "Piszemy” - zabawa tematyczna

Rodzice przeczytają wam poniższe nazwy. Zwróćcie uwagę na głoski sz i cz .Napiszcie na kartce te nazwy sportów. Przypominam, że możecie spróbować pisać i drukowanymi i pisanymi literami:

kolarstwo, skoki w dal, skok o tyczce, bieg przez płotki, wrotkarstwo.