Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zestaw zajęć dydaktycznych dla grupy Starszaków 29.03-2.04

Dzień dobry Dzieci, dzień dobry Rodzice.

Rozpoczynamy po raz drugi prace zdalną. Podobnie jak przed rokiem postaramy się aby wykorzystać efektywnie te dni i pozwolić Wam na osiągnięcie kolejnych sukcesów i poczucia satysfakcji z Waszych działań.

Zaczynamy.

PONIEDZIAŁEK - 29.03.2021

1. „Do re mi”-zabawa dydaktyczna

Kochani, kiedy śpiewamy piosenki, śpiewamy pewną melodię. Zapisana jest ona w postaci nut na pięciolinii. To zapis gamy „w górę”.i

Te dźwięki czytamy również „w dół”-w przeciwnym kierunku, do najniższego dźwięku

Spróbujcie zapamiętać je podobnie jak nasz „wierszyk” o samogłoskach.

Poniżej macie link do piosenki, która pomoże Wam w zabawie:

https://www.youtube.com/watch?v=BO2fKqnSxcE

2 „Muzyczne kubeczki”- zabawa muzyczna

Proszę przygotować dziecku 8 kubeczków po jogurtach, serkach albo innych. Ustawiamy je w rzędzie. Odtwarzamy dziecku z dowolnego źródła-może być powyższa piosenka- gamę C-dur. Dziecko” zbiera” kubeczki –nakłada je jeden na drugi. Następnie spróbujcie zrobić to w drugą stronę - śpiewamy gamę „w dół”- do si la sol fa mi re do - w tym czasie dziecko zdejmuje kubeczki z siebie-na to potrzeba troszkę więcej czasu.

Możecie wykonać to zadanie z użyciem klocków - ustawiać wieżę i rozkładać ją.

3.”Sylaby”-zabawa dydaktyczna

Proszę, aby rodzice/opiekunowie napisali na małych karteczkach sylaby - każda karteczka to oddzielna sylaba. Każda sylabę piszemy dwa razy - czyli dwie karteczki

MA BA RAN ZON RA KA TO WI TA WA ZŁO BA

Zadanie polega na układaniu wyrazów z sylab i ich odczytywaniu.

4.”Bukiet wiosennych kwiatów”- zabawa dydaktyczna

Poszukajcie, drodzy Rodzice, w internecie lub książce poniższe kwiaty: tulipan, przebiśnieg, krokusy, sasanka. Omówcie ich wygląd. Przygotowujemy farby i pędzelki o różnej grubości. Proszę wydrukować dziecku poniższe obrazki, przedstawiające wiosenne kwiaty. Jeżeli nie ma takiej możliwości, proszę spróbować narysować kontury podobnych - liczą się chęci ;) Dziecko przy użyciu farb stara się wypełnić ich kontury odpowiednimi kolorami starając się dobrać taki pędzelek by nie wyjeżdżać poza linię.

  

 

 

5. „Wielkanocne zajączki”- zabawa ruchowa.

Rodzic mówi dziecku, że po pokoju kicają zające. Maja kolory: czerwony, czarny, żółty i zielony. Dziecko - zajączek wesoło hasa po pokoju. W tym czasie rodzic wymienia trzy z czterech kolorów, klaszcze w ręce - wtedy zając zatrzymuje się i mówi jakiego koloru rodzic nie wymienił.

6.”Turlanie jajka” – zabawa tematyczna.

Tutaj wybór pozostawiamy Państwu J - albo bierzemy surowe jajko- będzie więcej do sprzątania ;) albo gotujemy je. Dla siebie bierzemy takie samo. Turlamy jajka po podłodze, żeby się nie potłukły lub nie obtłukły J.

7. „ Co nam dajesz Wiosno? wiersz Teresy Fiutkowskiej

Czytamy dziecku wiersz. Następnie przydzielamy role: Rodzic zadaje pytania, a dziecko wspólnie z nim odpowiada jako Wiosna. Jeśli uda się zapamiętać - dziecko odpowiada samo.

- Co nam dajesz, Wiosno?

- Wietrzyk i słońce,

I ptaków piosenkę radosną...

- Co jeszcze, Wiosno?

- Parki i ogrody,

w których kwiaty rosną....

- Czy jeszcze coś, Wiosno?

- Szum drzew w lesie,

Odpoczynek pod zieloną sosną....

WTOREK  - 30.03. 2021

Dzień dobry:)  Zaczynamy!

1.”Domowa orkiestra” –zabawa muzyczna

Proszę puścić dziecku piosenkę z linku na dole zadania. Dziecko słuchając stara się wystukać jej rytm posiłkując się własnoręcznie wykonanymi instrumentami: dwoma łyżeczkami, słoikiem z kaszą itp. Pełna dowolność wykonania domowego instrumentu. Koszyczek dobrych życzeń https://www.youtube.com/watch?v=7TZOcP5tKhY

2.”Kolorowe kurczaki i zajączki”-zabawa plastyczna. Dziecko odrysowuje z podanych szablonów na kolorowym sztywnym papierze 5 kurczaków – koloru żółtego i pomarańczowego oraz 5 zajączków w kolorze niebieskim i zielonym. Następnie wycina je oraz ozdabia mazakami według własnego pomysłu. Rysujemy trawkę na zielonym papierze. Dziecko wycina trawę. Na zakończenie przyklejamy na blok techniczny trawę oraz naprzemiennie kurczaka i zajączka. Jeśli się nie zmieszczą-nie szkodzi J. Zróbcie druga pracę albo dajcie je komuś w prezencie.

 

3.”Słonko świeci nad łąką”- zabawa ruchowa. Czytamy dziecku poniższą rymowankę. Próbujemy kilka razy powtórzyć. Dziecko maszeruje w rytmie wystukiwanym przez łyżeczkę, w określonym kierunku. Trzymają żółty pasek bibuły innego papieru symbolizujący promyczek słońca. Kiedy dziecko usłyszą dźwięk dzwoneczka, lub inny umówiony sygnał, zatrzymuje się. Rodzic unosi rysunek słońca z promykami dziecko wtedy recytuje wiersz-sam lub z rodzicem:

Słoneczko świeci nad łąką, wszyscy się cieszą,

bo właśnie promyki ciepłe wysyła, wiosna się zaczyna.

4.”Liczymy”-zabawa matematyczna.

Drodzy Rodzice, poproście dzieci o przeliczenie wszelkich przedmiotów: książek, sztućców, butów itd. Dzieci znają już zapis graficzny cyfr. Niektóre potrafią pisać i odczytywać liczby. Najlepiej znacie swoje dzieci. Postarajcie się, aby zapisały ilość przeliczonych przedmiotów - z Waszą pomocą lub bez.

Przypomnijcie najpierw z otrzymanych kart zapis graficzny cyfr .

5.”Przedświąteczne porządki”- zabawa naśladowcza. Dzieci wraz z rodzicami naśladują odkurzanie, trzepanie dywanów, mycie okien i wycieranie kurzu z mebli znajdujących się na różnej wysokości.

6.„Zwiastuny wiosny”-zabawa dydaktyczna. Rodzic pokazuje dziecku dowolny obrazek przedstawiający wiosnę (z internetu, z książki) ; dziecko stara się rozpoznać na nim zwiastuny wiosny.

ŚRODA - 31. 03. 2021

Dzień dobry.

Zaczynamy nowy dzień:) Ostatni dzień marca .

1.WESOŁA SCENA - Kokoszka muz. sł. T. Mayzner, aranż. W. Jarosiński - Bing video

Proszę puścić dzieciom powyższą piosnkę, a następnie wykonać poniższy układ z dzieckiem

Powiem wam bajeczkę!             Dziecko chodzi po kole dookoła  Rodzica, w roli kwoki,

Miałam kokoszeczkę.                 który śpiewa, pierwszą zwrotkę piosenki,

A ta kokosze czka                                                                                                                               

Znosiła jajeczka.                        

 Wcale to nie bajka,                  przykucają, kulą głowy w ramionach, następnie powoli

Że z każdego jajka                   podnoszą się, naśladując wykluwanie się kurczątek z jajek.

wyszła ta żółciutka

kureczka malutka.

II Potem kokoszeczka          splatają ręce do tyłu, spacerują za Rodzicem- lekko kołysząc

Wokoło ogródeczka              się na boki,

Razem z kurczętami             przykucają i stukają palcami o podłogę, udając, że zbierają ziarenka,

Zbierała ziarneczka.

Jastrząb wygłodzony             Mama prosi tatę lub inną osobę, by był jastrzębiem, kurczątko - dziecko jest na środku pokoju w

Raz nastawił szpony,             w pobliżu swej mamy, jastrząb próbuje zaatakować kurczaka, a mama kura       

Ale moja kurka podarła mu piórka.     machając  rękami jak skrzydłami, biega wokół dziecka, broniąc    

                                                              je przed atakiem.

2."Pisanki malowanki-wyklejanki” - zabawa plastyczna. Drukujemy albo rysujemy nawet większe pisanki wg wzoru. Dziecko wycina je i maluje oraz wykleja kolorowymi skrawkami.

   

3.”Narodziny kurczęcia” zabawa tematyczna - zapraszam teraz mamy do zabawy ruchowej ze swoimi dziećmi. Dzieci są teraz w jajku, a mamy- kury oczekują na narodziny dziecka. Mamy-kury odgrywają scenkę przedstawiające opiekę kury nad jajkiem, następnie następuje wykluwanie się kurczaka w które wciela się dziecko oraz jego powitanie z matką  (bez użycia słów lub z krótkimi dialogami zgodnie z pomysłami dziecka).

4.”Liczymy” - karta pracy

Proszę udostępnić dzieciom kolejne działania matematyczne na dodawanie i odejmowanie z kart, jakie otrzymaliście do domu (s.62/63)

Następnie wykonajcie działania z poniższych zadań:

- W kurniku kwoka mama zniosła 8 jaj.  Z trzech jajek wykluły się kurczaki. Ile jajek pozostało całych?

 

5.”Ile zwierząt?” –zabawa matematyczna.
Odszukaj na obrazku i policz, ile jest poszczególnych zwierząt.

6. Swobodny taniec na zakończenie :)

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

Czwartek - 1.04. 2021

Dzień dobry :) No i mamy pierwszy kwietnia –pierwszy dzień drugiego z wiosennych miesięcy, a do tego dzień zwany Prima Aprilis :) , czyli dzień drobnych kłamstewek i oszustw. Jeśli uda się Wam kogoś nabrać, mówicie wtedy : ”Prima Aprilis, uważaj, bo się pomylisz" :)

Pamiętajcie, że żarty nie powinny nikogo ranić ani krzywdzić.

1.„Kwiecień plecień” - zabawa słowna.

Posłuchajcie przysłowia : "Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata”.

Porozmawiajcie w domu, co to oznacza. Jaka pogoda może być w kwietniu? W czym to przysłowie jest podobne do marcowego „W marcu jak w garncu”?

2.„Jj jak jajko” - zabawa słowna

Pytamy dziecko, jakie zna wyrazy na głoskę „J”. Możemy zrobić konkurs - kto zna ich więcej.

Dzielimy wyraz na sylaby, podajemy również ilość głosek w wyrazie. Rysujemy na kartce tyle małych jajeczek, ile głosek ma wyraz „jajko”.

3.”J i j” - zapoznanie z zapisem graficznym litery wielkiej i małej.

- Wykonujemy z dzieckiem karty pracy z książki dotyczące litery.

- Dodatkowo możemy wykonać dowolne karty pracy z internetu.

- Prosimy dziecko o napisanie wyrazu jajko na zwykłej kartce papieru kilka razy: ołówkiem, mazakiem i długopisem. Kontrolujemy nacisk.

4.”Kurczak i jajko” - zabawa ruchowa.

Dziecko robi przysiad podparty (kuca, dłonie na podłodze) - jest jajkiem. Rodzic włącza dowolna muzykę - z jajka wykluwa się kurczak i biega machając skrzydełkami. Muzyka zostaje wyłączona - kurczak wraca do skorupki jajka czyli do przysiadu podpartego. Wykonujemy dowolną ilość razy.

W drugiej części ćwiczenia utrudniamy: dodajemy trzeci element – kiedy rodzic mówi „stuk stuk stuk” dziecko w przysiadzie stuka palcem o podłogę - „zjada kurczak robaka” ;). Sekwencje budujemy dowolnie: przysiad, biegający kurczak przy muzyce, zjadanie robaka przy „stuk stuk stuk” bądź w każdej innej kombinacji.

5. „Kuchenna wyklejanka” - zabawa plastyczna

Udostępniamy dziecku kartkę – najlepiej blok techniczny lub karton, rysujemy na niej duże jajko.

Dajemy klej tzw. magiczny lub Vikol oraz zasoby kuchennej szafki : kasze, ryże, herbatki sypane o różnej strukturze, makarony. Zadanie polega oczywiście na wyklejeniu wycietego jajka. Zostawiamy na dłuuuugo ;) do wyschnięcia.

6. „Wesoła kolacja” - zabawa tematyczna

Na zakończenie dowcipnego „jajecznego” dnia proponuje wykonanie kolacji z wykorzystaniem jajek (gotowane, sadzone, jajecznica, po wiedeńsku, na kanapkach itd.) oraz olbrzymia porcja dobrego humoru i uśmiechu.

Piątek - 2. 04. 2021

Jutro Wielka Sobota, pojutrze Wielkanoc a za dwa dni Lany Poniedziałek. To jasne, że dzisiaj możemy mówić tylko o świątecznym czasie :)

1.”Wielkanoc” - zabawa dydaktyczna

Porozmawiajcie z rodzicami o Wielkanocy - o tym, jak wyglądają święta w Waszym domu. Może macie rodzinę w innej części Polski i tam są inne zwyczaje?

Jakie Wasi rodzice i dziadkowie znają potrawy wielkanocne, jakie robi się w Waszym domu?

Przypomnijcie sobie, jak wyglądała nasza rzeżucha i owies w klasie.

2.Film edukacyjny

Obejrzyjcie i porozmawiajcie na temat filmu EduKredka – Tradycje Wielkanocne https://www.youtube.com/watch?v=NDxbEH8MMFs

3.Karty pracy- wykonajcie świąteczne zadania z Waszej wyprawki. Opowiedzcie historyjkę o kurze i kurczakach.

4.” Mazurek z literkami” - zabawa plastyczna

Dajemy dziecku kartkę - to nasz mazurek - ciasto wielkanocne.

Dziecko ozdabia je w dowolny sposób. Możecie najpierw wpisać w wyszukiwarkę „mazurki wielkanocne”, kliknąć w napis „GRAFIKA” i wyświetla Wam się tysiące przykładów. Powodzenia :)

5. „Wiosenne kodowanie” - zabawa tematyczna

Drodzy Rodzice. Jeśli wpiszecie w przeglądarkę to hasło, wyskoczą Wam fantastyczne karty do kolorowania kwadracików. Nie musicie nic ściągać . Wystarczy odnaleźć te obrazki i dać dziecku zeszyt w kratkę i kredki. To wystarczy :)

 

Kochani, zdrowych i wesołych świąt wielkanocnych J .Mam nadzieję, że odwiedzi Was wielkanocny zając z upominkiem :). Bądźcie zdrowi i radośni. Do usłyszenia!