Zestaw zabaw dydaktycznych dla grupy II (Maluchów) 6.12-10.12
"Kto tak wygląda, jak duży krasnal.
Brodę ma długą, czerwony kaftan, odwiedza dzieci raz na rok, w zimie. Daje prezenty. Jak ma na imię?"2. Posłuchajcie piosenki i spróbujcie zaśpiewać ją z Rodzicami:
3. Zabawa matematyczna – „Prezenty"
1. Wydrukujcie, potnijcie z pomocą Rodziców i ułóżcie "Zimowe puzzle". Przyklejcie obrazki na kartce i powiedzcie, co robią dzieci na obrazkach?
2. Zapraszamy do obejrzenia ciekawego filmiku o zimie:
3. "Bałwanek" - praca plastyczna
Ozdóbcie bałwanka według własnego pomysłu. Można wykorzystać kredki, farby, bibułę i wszystko, co tylko wpadnie Wam w ręce.
Środa 8. 12
1. „Zima”- zabawa ruchowa z wykorzystaniem wiersza
Posłuchajcie wiersza i naśladujcie gesty, które będzie pokazywał Wam Rodzic
„Zima” Bożena Forma
Po śniegu, po śniegu (swobodnie maszerujcie)
maszerują.
Wesoło, wesoło
Sobie przytupują. (głośno tupcie)
Mróz szczypie, mróz szczypie
wszystkich w nos i uszy, (dotknijcie nosa i uszu)
a z nieba, a z nieba (naśladujcie dłońmi spadający śnieg,
śnieżek ciągle prószy najpierw unosząc, ręce wysoko do góry, następnie powoli opuszczając w dół)
2. „Sylabowe słowa”- ćwiczenie słuchowe
Posłuchajcie słów, podzielonych na sylaby i spróbujcie odgadnąć słowo.
Zi-ma zima
Mi-ko-łaj Mikołaj
cho-in-ka choinka
pre-zen-ty prezenty
za-baw-ka zabawka
3.„Spadający śnieg”- ćwiczenia oddechowe
Wydrzyjcie dowolny kształt z białej bibuły lub kawałka waty - to będzie jest śnieżynka. Trzymając na jednej dłoni kawałek bibuły albo watę, spróbujcie ją zdmuchnąć z powierzchni dłoni.4
4. „Wykonaj bombkę” - zabawa plastyczna
Wydrukujcie kartę pracy, pomalujcie bombkę, a później wytnijcie z pomocą dorosłego element: bombkę dwustronną i śnieżynkę. Następnie sklejcie białe strony bombki (te nie pokolorowane) i naklejcie na jedną stronę wyciętą śnieżynkę. Udanej pracy!
Czwartek 9.12
1. „Jedziemy na saneczkach" - zabawa muzyczno-ruchowa
Włączcie piosenkę "Siedem Reniferów", a potem poproście, żeby Rodzic co jakiś czas ją wyłączał i włączał, Gdy nie słyszycie melodii spacerujcie po pokoju, a kiedy usłyszycie melodię piosenki, usiądźcie na podłodze udając jazdę saneczkami i poruszają się w różnych kierunkach.
2. „Biała zima” - zabawa z piosenką
Posłuchajcie piosenki, a następnie odpowiedzcie na pytania, które znajdują się poniżej
- Co pada
- Jakiego koloru był śnieg?
- Kto przyszedł?
- Co stanęło pod oknami?
3. „Zimowe zjawiska atmosferyczne” - zabawa dydaktyczna
Rodzice przedstawią Wam zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy - śnieg, mróz, zamieć śnieżna itd. Spróbujcie wspólnie wymyślić, jak można pokazać dane elementy pogody, np. pada śnieg - poruszajcie rękami i palcami z góry na dół, kołysząc się na boki,
zamieć- obracajcie się szybko, na zmianę, w prawą i lewą stronę
sople- stójcie na baczność, ręce trzymajcie wzdłuż ciała
drzewo w zimie - stańcie w lekkim rozkroku , ręce trzymajcie wyciągnięte do góry.
4. „Gwiazdka i prezenty” - ćwiczenie matematyczne
Z pomocą Rodzica na ekranie albo wydrukowanej kartce pokazuj małą gwiazdkę, większą gwiazdkę i największą gwiazdkę. Następnie popatrz na 3 prezenty i spróbuj je ułożyć w kolejności od najmniejszego do największego (nazywaj je po kolei - mały, większy, największy)
Piątek 10. 12
1. "Pani Zima" - taniec przy piosence
2. "Kostki lodu" - zabawa badawcza
Proszę o zebranie śniegu lub zrobienie kostek lodu do miski. Waszym zadaniem jest zaobserwować, co się dzieje ze śniegiem, gdy działa na niego dodatnia temperatura (ciepło}. Jeśli macie czysty śnieg, sprawdźcie, czy po roztopieniu się, da Wam czystą wodę.
3. "Czapki" - karty pracy
4. "Moja czapka" - kolorowanka