Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania i zabawy dla grupy Średniaków

Witam Grupę Średniaków wraz z rodzicami.

Zabawy i zadania dla grupy Średniaków.

Poniedziałek - ( 08. 06.2020r).

Temat: Nadchodzi lato.

Zbliża się lato, a wraz z nim wakacje i wakacyjne plany i marzenia.

1. Wysłuchajcie fragmentu wiersza L.Łącz „Letnie wakacje” czytanego przez rodziców.

Kiedy są wakacje

I nie pada deszcz,

Możesz gdzieś wyjechać,

Jeśli tylko chcesz.

Kiedy są wakacje -

Morze, góry , las,

Gdzie tylko się znajdziesz,

Miło spędzisz czas.

Morze

Muszelki i piasek,

Góry

Lub łąka za lasem,

Warmia -

Czekają jeziora,

Już wyjechać pora.

Dzieci odpowiadają na pytania dotyczące wysłuchanego fragmentu utworu.

- O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje?; Co można robić kiedy są wakacje?;

W jakie miejsca najczęściej wyjeżdża się latem?

2. Zabawa słowna - Skojarzenia

Rodzic prosi dziecko o podawanie skojarzeń do słowa - „wakacje” np. wakacje kojarzą się z ciepłem, słońcem, wyjazdami do lasu, nad wodę, na wieś, zabawami na łące, w parku itp.

3. Praca plastyczna - Czym jedziemy na wakacje?

Posłuchajcie zagadki, a dowiecie się w jaki sposób będziecie wykonywać waszą pracę.

Kolorowe, w słoiczkach mieszkają

Gdy zamoczysz nich pędzelek,

Piękne obrazy powstają(farby)

Już wiecie ,że pracę wykonacie farbami. Namalujcie czym byście chcieli pojechać na wakacje; czy będzie to samochód, pociąg, autokar, może lot samolotem?, a może macie jeszcze inny ciekawy pomysł.

4. Spacer na najbliższy skwerek lub do parku - zwrócenie uwagi dziecka na zmiany w środowisku przyrodniczym na przełomie wiosny i lata. Po powrocie wypowiadanie swoich wrażeń i omawianie zaobserwowanych zmian.

 

Wtorek - (09.06.2020r).

Temat : Góry, morze czy jeziora.

1. Rozmawiamy z dziećmi czym się charakteryzuje krajobraz górski, morski czy nizinny. Co można robić nad morzem, co w górach, a co nad jeziorami.

Nad morzem - zbieramy muszelki, kolorowe kamyczki, budujemy zamki z piasku, pluskamy się w morskiej wodzie, bawimy się z rodzicami itd.

W górach - spacerujemy po górskich szlakach, obserwujemy górskie zwierzęta, możemy jeździć zaprzęgiem konnym, kolejką górską na szczyty gór, a może wyciągiem krzesełkowym obserwując z góry, to co dzieje się na dole.

Nad jeziorami można z rodzicami łowić ryby, kąpać się w czystej wodzie, pływać łodzią, kajakiem, lub wybrać się na wyprawę żaglówką, spacerować lasem zbierając jagody lub poziomki. Można wymyślać wiele ciekawych zabaw i zajęć.

2. Ćwiczenia logorytmiczne.

Rodzic mówi tekst, dzieci wykonują ruchy wymienione w rymowance i powtarzają tekst za rodzicem.

Zrób do przodu cztery kroki, i rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa, bo zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok, przysiad i do góry skok.

Zrób do tyłu kroki trzy, by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też masz chęć.

Wkoło obróć się raz dwa, skacz jak piłka: hop- sa-sa.

Ręce górę i na boki, zrób zajęcze cztery skoki.

Gdy się zmęczysz, poleż sobie, w przód wyciągnij nogi obie.

3. Słuchanie i nauka piosenki

Omówienie jej treści, zabawa inscenizacyjna według pomysłu i propozycji dzieci.

4. Zabawa graficzna - Tęcza

Rodzic rysuje łukowate kreski symbolizujące kształt tęczy. Dziecko kreśli po śladach rodzica linie wykorzystując do tego kredki w kolorach tęczy, a następnie zamalowuje środki tęczy.

 

Środa - (10.06.2020r).

Temat: Pocztówki z wakacji

1. Wakacje są takim czasem, kiedy w trakcie wypoczynku myślimy też o rodzinie i znajomych. Wtedy miłym gestem, jest na przykład wysłanie im pocztówki z miejsca w którym jesteśmy i przesłanie im pozdrowień. Można też napisać krótką wiadomość jak się czujemy na wakacjach, jaką mamy pogodę, co robimy w czasie wolnym itp. Taką rolę spełniają pocztówki lub inaczej mówiąc widokówki.

2. Praca plastyczna „Widoki z wakacji”

Rozmowa z dzieckiem. Gdzie chciałoby spędzić wakacje. Jeśli nad morzem to narysuje kartkę o tematyce morskiej, jeśli w górach to kartkę o tematyce górskiej itd. Na odwrocie rodzice napiszą to co dzieci podyktują, a także imię i nazwisko adresata, czyli osobę do której chciałyby wysłać swoją kartkę z wakacji.

3. Zabawa ruchowa doskonaląca twórcze myślenie i kreatywność .

Dziecko spaceruje po pokoju na palcach, na hasło rodzica - Pomnik - dziecko podchodzi do rodzica i ustawia go w wymyślony przez siebie sposób, np. podnosi mu jedną rękę w górę, drugą w bok, głowę pochyla w prawo, lewą nogę w przód itd. Następnie może nastąpić zmiana i rodzic może tworzyć pomnik z sylwetki dziecka i tak dopóki się nie znudzi.

4. Słuchanie piosenki o tematyce letniej - wakacyjnej.(źródło youtube)

 

Czwartek - (11. 06.2020r).

Temat: Zabawy na dobry dzień.

1. Zabawa słowna , w których dziecko wyraża swoje emocje.

Rodzic prosi o dokończenie zaczętego zdania - Jestem smutny/a, gdy…….. . Cieszę się gdy……… .

Byłbym, byłabym szczęśliwa/wy gdyby……… . Najwięcej radości sprawiają mi chwile gdy…….. .

Należy zwrócić uwagę na to, aby wypowiedzi dzieci były pełne i rozwinięte.

2. Zabawa plastyczna - „Wakacyjny bagaż”

Rozmowa z dzieckiem na temat - Jak wyobrażasz sobie swój wakacyjny bagaż?

Dziecko lub rodzic rysuje kształt walizki lub plecaka. Dziecko wycina nożyczkami różne kształty z kolorowych gazet i nakleja na sylwetkę walizki lub plecaka. Wypowiada się na temat wykonanej pracy, czy z taką walizką lub plecakiem chciałoby jechać na wakacje.

3. Zabawa doskonaląca umiejętność celowania.

Stawiamy na dywanie miskę, może być garnek. Dziecko staje w pewnej odległości i rzuca woreczkiem lub piłeczką do jego wnętrza . W dalszej części zabawy rodzic przesuwa miseczkę lub garnek coraz dalej zwiększając trudność w wykonaniu zadania. W trakcie zabawy dziecko liczy swoje trafne rzuty, a także te, które nie trafiły do celu. Określa których było więcej, a których mniej.

 

Piątek - ( 12.06.2020r).

Temat: Przygoda Kubusia Puchatka.

1. Wspólne ułożenie opowiadania na temat „ Wakacyjna przygoda Kubusia Puchatka”

- Z kim i dokąd mógł pojechać Kubuś Puchatek. Czy zabrał wszystkie potrzebne rzeczy, czy może czegoś zapomniał, a może po drodze coś zgubił?. Jak spędzał czas podczas swoich wakacji ?.

Wymyślajcie dalsze przygody Kubusia, a rodzice będą zapisywać wasze opowiadanie.

2. Gdy opowiadanie będzie już gotowe, dzieci wykonają do niego kilka ilustracji. Rodzice połączą to w całość i powstanie książeczka, której dzieci będą autorami.

3. Słuchanie i nauka wakacyjnej piosenki wybranej przez dziecko (źródło - youtube).

Rozmowa na temat jej treści, próby wystukiwania rytmu, uderzając łyżeczką w plastikowy kubeczek. Następną zwrotkę może dziecko wystukać klockiem o podłogę. Może również podać własny pomysł na wystukanie rytmu tej piosenki, śpiewając jednocześnie zwrotkę , której się nauczyło.

4. Zabawa w mierzenie

Spróbujemy zabawić się w mierzenie stopami. Na początek zmierzymy krótszą krawędź dywanu. Dziecko staje na krawędzi dywanu i stawiając nogę za nogą posuwa się do przodu i liczy ile stóp mierzy ta krawędź. Za chwilę rodzic robi to samo. Porównujemy długość mierzoną przez dziecko do tej mierzonej przez rodzica. Czy była taka sama?. Spróbujemy wyciągnąć wiosek dlaczego długość mierzona przez rodzica liczyła mniej stóp?( bo stopy rodzica są dłuższe). Zabawa może trwać dalej, gdyż można w ten sposób mierzyć inne rzeczy np: dłuższą krawędź dywanu albo odległość od kanapy do telewizora itp.

Życzę miłych wspólnie spędzanych chwil na zabawach i zajęciach.