Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania i zabawy dla grupy Średniaków

Witam dzieci i rodziców grupy Średniaków w kolejnym majowym tygodniu

(25.05 - 29.05.2020r)

Poniedziałek - 25.05.2020r.

Temat: Przygotowania do Święta Mamy.

1. Posłuchajcie wiersza ,który napisałam dla was, ale tym razem nauczą was rodzice.

Jutro w czasie święta wyrecytujecie go pięknie swojej mamie.

„Święto Mam” Urszula Dadan

Dzisiaj święto wszystkich mam.

Co ja swojej mamie dam?

Dam buziaka, piękny uśmiech,

i laurka będzie później.

Narysuję Jej serduszko,

potem powiem coś na uszko.

Mamo kocham Cię szalenie,

Nigdy tego już nie zmienię.

Wiersz będzie też inspiracją do rozmowy na temat roli i miejsca mamy w rodzinie.

Dzieci odpowiadają na pytania:

- Co każdego dnia robi mama?

- Czy ma dużo obowiązków?

- W jaki sposób dzieci mogą pomóc swoim mamom w pracach domowych?

- Co dzieci mogą robić razem z mamą?

2. Wspólna zabawa - „Poznaj smyku po dotyku”

Rodzice wkładają do worka różne przedmioty np: kredka, klocek, piłeczka, maskotka i inne.Dzieci wybierają po jednym eksponacie i nie wyjmując go z worka, rozpoznają po dotyku co wzięły do ręki. Wypowiadają głośno nazwę przedmiotu, który trzymają w dłoni i pokazują go rodzicom.

3. Zabawa matematyczno - ruchowa

Rodzice układają ze sznurka na dywanie trzy koła.

Jedno bliżej dziecka, drugie w dalszej odległości, a trzecie między nimi.

Zadaniem dziecka jest wrzucanie do środka kółek: woreczka, małego klocka lub kulki z gazety.

Zanim wybierze dane kółko do którego wrzuci przedmiot, powinno głośno wypowiedzieć

do którego chce go wrzucić np: rzucam blisko, rzucam daleko , rzucam między.

Następnie koła zamienią się w kałuże po wiosennym deszczu.

Dzieci biegają po pokoju i próbują przeskakiwać, omijać je, biegać wokół nich,

a na hasło rodzica „ Stop”, dziecko wskakuje do środka koła i pokazuje mamie śmieszną minkę.

4. Wspólny odpoczynek - czytanie przez rodzica bajki, wybranej przez dziecko z domowej biblioteczki.

Wtorek - 26.05.2020r

Temat : Dzisiaj święto wszystkich mam.

1. Dziś należy zadbać o to, aby ten dzień był wyjątkowy, gdyż święto jest wyjątkowe.

Dzieci powiedzą nam wiersze, których się nauczyły na tą okazję, pobawicie się razem,

coś wspólnie zrobicie i jeśli pogoda dopisze, będziecie mogli pospacerować w ulubione miejsca.

Proponuję , aby po wyrecytowaniu wierszy ,zapytać dziecko co chce życzyć swojej mamie w dniu jej święta. Proszę, aby mama zapisała treść wypowiedzianych przez dziecko życzeń, wpisując datę tego wydarzenia. Można to zapisać na wcześniej wykonanym przez dziecko sercu i zachować na pamiątką umieszczając w rodzinnym albumie.

2. Pyszna sałatka do wspólnego obiadu.

Mama przygotuje produkty (mogą być pokrojone) z których będzie się składać sałatka.

Dziecko łączy przygotowane produkty, miesza je z sobą, doprawia do smaku, próbuje i ozdabia np: zieloną pietruszką, bazylią lub innym ziołem.

3. Zabawa relaksacyjna

Mama siada na dywanie plecami do dziecka.

Dziecko na plecach mamy kreśli delikatnie różne wzorki np: serca, słoneczka, chmurki ,figury geometryczne itp.

Mama zgaduje co nakreśliło dziecko. Dalszy przebieg zabawy polegana kreśleniu w powietrzu wymyślonych przez dziecko wzorków. Mama może także rysować swoje wzorki, które nazywa dziecko.

4. Spacer do parku celem obserwacji dalszych zmian w przyrodzie o tej porze roku - zauważanie ich przez dzieci i komentowanie wszystkiego co zaobserwowały. Liczenie wypatrzonych ptasich gniazd.

 

 

Środa (27.05. 2020r.)

Temat: Porównywanie, porządkowanie.

1. Zabawa matematyczna - Kolorowe paseczki

Rodzice wycinają paski różnej długości z kolorowego papieru. Zadaniem dzieci jest ułożenie pasków w kolejności od najkrótszego do najdłuższego, a następnie odwrotnie. Wśród pasków powinny znaleźć się również paski takiej samej długości, z których dziecko może ułożyć np: drabinę.

2. Zabawa plastyczna - kompozycja z kolorowych pasków różnej długości.

Dzieci wykonują pracę plastyczną wykorzystując wycięte kolorowe paski. Tworzą z nich kompozycję własnego pomysłu. Po skończonej pracy dzieci nadają jej tytuł i mówią rodzicom co przedstawia stworzona kompozycja. Określają jakich pasków użyły do wykonania swojej kompozycji(dłuższe, krótsze, takie same, w jakich kolorach).

3. Nauka piosenki „Kolorowe kredki”

Rozmowa na temat treści piosenki - Co namalowały kolorowe kredki występujące w piosence?

Improwizacja ruchowa do treści piosenki. Dzieci pokazują ruchem rąk o czym mówią słowa piosenki.

Maszerują wykorzystując klaskanie, tupanie, stukanie jako akompaniamentu naturalnego.

 

Czwartek (28.05.2020r.)

Temat: Wykorzystywanie materiałów odpadowych do zabaw i zajęć.

1. Rozmowa o materiałach odpadowych( co to takiego?).

Dbając o naszą planetę nie musimy wyrzucać wszystkich odpadów, lecz niektóre z nich możemy wykorzystać do działań plastycznych i stworzyć z nich coś nowego.

Pomyślcie do czego można wykorzystać takie odpadki jak: pudełka, buteleczki plastikowe, kolorowe papierki po cukierkach, rolki po ręcznikach papierowych itp. Na pewno dzieci i rodzice mają wiele pomysłów na wykorzystanie tego typu materiałów. Rodzice zapiszą wasze pomysły, które w wolnym czasie będzie można wykorzystać do zabaw plastycznych.

2. Zabawa plastyczna - Wazonik na majowe konwalie.

Do wykonania wazonika potrzebna będzie plastelina, mała plastikowa buteleczka po syropku, soczku lub innym leku, troszkę kaszy, ryżu, a może kolorowych koralików

Buteleczkę oblepiamy wyrobioną miękką plasteliną. Następnie przyklejamy do niej ziarenka kaszy, ryżu lub innych ozdobnych elementów. Można go przewiązać kawałkiem wstążeczki, tasiemki, włóczki czy sznurka. Kolorowy wazonik może stanowić ozdobę biurka lub też posłużyć jako prezent dla kogoś bliskiego.

3. Zabawy i ćwiczenia ruchowe z wykorzystaniem plastikowej butelki.

- Trzymając butelkę przed sobą w dłoni dzieci zataczają duże koła, zmieniają rękę i robią to samo drugą.

- Chodząc na czworakach dzieci toczą butelkę jedną ręką i drugą na zmianę.

- Trzymając butelkę oburącz przed sobą, kręcą tułowiem w lewo i w prawo, niby oglądając się za siebie.

- Przeskakują przez leżącą na podłodze butelkę obunóż w przód i w tył.

- Leżąc na dywanie podnoszą butelkę stopami w górę i opuszczają w dół; ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

- Dziecko leży na brzuszku, a rodzic wykonuje na jego plecach delikatny relaksujący masaż z użyciem butelki.

4. Odpoczynek - wspólne oglądanie wybranej bajki.

 

Piątek (29.05 2020r.)

Temat: Ule - domy pszczół.

1. Porozmawiajcie o roli pszczół w świecie przyrody.

Dzieci odpowiedzą na pytania: Co robią pszczoły?

- Gdzie mieszkają ?

Ciekawostki na temat pszczół: zapylają rośliny, pyłek kwiatowy przynoszą na swoich nóżkach, z nektaru powstaje pyszny miodek, a w każdym ulu czyli domku mieszkają pszczoły ze swoją królową.

Każdy rój pszczół ma swoją własną królową. Królowa nie zbiera pyłku, nie lata po łąkach. Robią to tylko pszczoły robotnice.

2. Praca plastyczna - Ul dla pszczółek z materiałów odpadowych.

Wykorzystamy do tego rolkę po papierze toaletowym. Dzieci ozdobią ją farbami lub mazakami. Rodzice pomogą zrobić daszek w kształcie czapki krasnala na domek pszczół. Po środku rolki można narysować kółko lub wyciąć je. Będzie ono wejściem do ula. W ten sposób powstała następna praca plastyczna z materiałów odpadowych(wazonik i ul, czyli dom pszczół).

3. Próbowanie miodu, wypowiadanie się na temat jego walorów smakowych i zdrowotnych.

4. Wycieczka do ogrodu botanicznego - poznawanie i nazywanie roślin i kwiatów. Próby wypatrywania owadów - pszczół. Przyglądanie się ich pracy z zachowaniem ostrożności.

5. Zabawa ruchowa na powietrzu - Dzieci naśladują lot i dźwięk wydawany przez pszczoły, na hasło „kwiatek” wykonują przysiad i naśladują zbieranie pyłku przez pszczoły.