Zadania dla grupy Starszaków 8
Witamy Was z radością po deszczowej majówce i zapraszamy do wspólnej zabawy i nauki.
PONIEDZIAŁEK 04.05
1.W poprzednim tygodniu mówiliśmy o święcie 1 maja, 2maja oraz 3 maja - to święta patriotyczne i wiecie już, co to oznacza, oraz czujecie to w swoich sercach. Przypomnijcie sobie wiersz „Kto Ty jesteś?” – W. Bełzy
Kto ty jesteś?
- Polak mały.
- Jaki znak twój?
- Orzeł biały.
- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swymi.
- W jakim kraju?
- W polskiej ziemi.
- Czym ta ziemia?
- Mą ojczyzną.
- Czym zdobyta?
- Krwią i blizną.
- Czy ją kochasz?
- Kocham szczerze.
- A w co wierzysz?
- W Polskę wierzę.
- Coś ty dla niej?
- Wdzięczne dziecię.
- Coś jej winien?
- Oddać życie.”
2.) Wiecie, że oprócz flagi i godła Polski również hymn – Mazurek Dąbrowskiego, którego autorem tekstu jest Józef Wybicki. Hymn est naszym symbolem narodowym i dlatego każdy powinien go znać oraz wiedzieć, jak zachowujemy się słuchając hymnu (postawa na baczność). Postarajcie się w skupieniu wysłuchać i zaśpiewać hymn – https://www.youtube.com/watch?v=xiZrt_NqpLI
3.) A teraz to co lubicie najbardziej
"Zagadki o Polsce"
Na czerwonej tarczy, widnieje biały orzeł w koronie.
Kto tego symbolu nie zna, niech ze wstydu zaraz spłonie. (godło)
Rymuje się ze słowem „siodło”,
Jednym z symboli Polski jest... (godło)
Powiewa ona, gdy wiatr się zerwie
A na niej biel jest i czerwień. (flaga)
Herbem tego miasta, jest piękna syrenka
która miecz i tarczę dzierży w swoich rękach.
Od imienia syrenki i rybaka Warsa je nazwano,
I stolicą państwa polskiego mianowano.
Przez nie rzeka Wisła przepływa,
Zatem jak stolica Polski się nazywa? (Warszawa)
Ta szeroka rzeka płynie,
po polskiej krainie.
Niczym błękitny, ostry nóż,
przecina Polskę wzdłuż.
Pędzi od gór wysokich, przez Kraków i stolicę
W niej rybak Wars ujrzał swą ulubienicę. (Wisła)
Szafirowym blaskiem, woda z niej błysła.
Najdłuższą Polski rzeką, jest ona… (Wisła)
Zwie się Mazurek Dąbrowskiego,
Choć Wybicki jest autorem.
Pieśnią jest państwa polskiego
Polski trzecim jest symbolem. (hymn)
Na zawsze pozostaną jego słowa w sercu mym,
Na zawsze zapamiętam mojego kraju… (hymn)
4) Proponujemy zabawę ruchową z gazetami. Najpierw zróbcie kilka papierowych kul z gazety lub innego papieru (to świetne ćwiczenie manualne), a następnie ułóżcie je na podłodze w różnych częściach pokoju. Na czworakach pozbierajcie papierowe kule i starajcie się je wrzucać do kosza, postawionego w kącie pokoju. W następnej wersji zabawy z linii mety celujemy do kosza papierowymi kulami - kto będzie miał więcej celnych rzutów, dziecko czy rodzic?
5) Piękna nasza Ojczyzna - praca plastyczna wykonanie dowolna techniką
WTOREK 05.05
1.) Ćwiczenia poranne na miłe rozpoczęcie każdego dnia w tygodniu:
https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I – takie ćwiczenia dają energię na cały dzień.
2.) Zapraszamy Was na wieś
Wiosna na wsi - poznajcie zwierzęta, które żyją na wsi .https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8
3.) Porozmawiajcie o roli tych zwierząt w życiu człowieka – pomoc w pracach gospodarskich koń, dostarczanie żywności np. krowa mleko, kury jajka i.t.d
4.) „Dopowiedz i zrób – zabawa słowna
Powiedz: prosię i podrap się po …nosie
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń
Powiedz: krowy i dotknij palcem …głowy
Powiedz: króliczki i nadmij …policzki
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa…trzy
5.) Donald farmę miał – zabawa ilustrowana do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA.
6.) Zwierzęta i ich dzieci rozmowa dydaktyczna – czy wiecie jak nazywają się dzieci zwierząt gospodarskich? Spróbujcie sobie przypomnieć, a jeśli nie wiecie, to poproście o pomoc rodziców, np:
Dziecko świnki to….
Dziecko krowy to…
Dziecko konia to….
Dziecko owcy to…
Dziecko kaczki to…
Dziecko kury to….
7.) Spróbujcie narysować 3 wiejskie zwierzęta i napisać ich nazwę . Na pewno to potraficie.
ŚRODA 06.05
1.) Dzisiaj zapraszamy Was do Puszczy Białowieskiej na spotkanie z królem puszczy - obejrzyjcie filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=BybdH8z6U20
2.) Żubr jest - zabawa słowna (piękny, silny ,… itd.) Kolejno my i dziecko dokańczamy zdanie. Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu?
3.) Zwierzęta w puszczy – zabawa ruchowa - Naśladujcie ruchem sposób poruszania się żubra, wilka, sarny, zająca czy lot ptaka. Jakie jeszcze zwierzęta żyją w puszczy, których sposób poruszania się możecie naśladować?
4.) Ż – jak żubr – zabawa słowna
- jaką literą zaczyna się słowo żubr?
- zapoznanie z zapisem graficznym litery Ż, ż.
Pokazujemy dziecku narysowaną przez siebie na dużej kartce papieru literkę Ż i ż. Kreślimy kształt palcem w powietrzu, lepimy z plasteliny itd.
Omawiamy - do czego podobny jest jej kształt
- podawanie słów zawierających głoskę ż w nagłosie; konkurs - kto wymyśli więcej, dziecko czy rodzic
- podawanie słów zawierających głoskę ż w śródgłosie i wygłosie wg możliwości dziecka
- dzielimy słowa: żubr żaba, Żaneta, żelazo, żuk bądź inne, rozpoczynające się głoską Ż podane przez dziecko na sylaby i głoski.
- pisanie wielkiej i małej literki "Ż” i "ż" w zeszycie w dwie linie lub na kartce gładkiej wg możliwości dziecka. W Internecie znajdują się karty pracy z wykorzystaniem litery Ż i ż . Spróbujcie poszukać, a może sami taką narysujecie.
5.) Narysujcie prace plastyczną „Puszcza i jej mieszkańcy.”