Zadania dla grupy Starszaków 7
ŚRODA
1. Niedokończone zdania.
Kolejno dziecko i my dokańczamy każde zdanie.
Czuje sie dzisiaj jak....
Kiedy słońce świeci...
Jak wrócę do przedszkola....
2. Kałuże z figurami.
Na kartkach rysujemy -mogą same dzieci , ponieważ doskonale je znają-zarysy figur, po cztery : TRÓJKĄTY, KWADRATY, PROSTOKĄTY, KOŁA. Rozkładamy je na podłodze, losowo w takiej odległości, żebyśmy mogli łatwo przeskoczyć z jednej na drugą. Skaczemy na nasze "kałuże" i wypowiadamy nazwę figury na jaką stanęliśmy. Jeżeli się pomylimy- wracamy na początek. Powtarzamy kilka razy. Możecie po wszystkich zabawach pokolorować figury :)
3.Karta pracy: " Mniej, więcej, równo"
To nawiązanie do zabaw z poprzedniego tygodnia.
Przypominamy sobie znaki <mniejszości >większości (zbiory różnoliczne-różna liczebność zbioru)
=równości (zbiór równoliczny)
Proszę aby Rodzic na kartce narysował 7 przykładów do rozwiązania dla dziecka wg opisu.
-po lewej stroni np. cztery kwadraty ......miejsce na znak..... po prawej siedem trójkątów
-itd. wg własnego pomysłu. Zadaniem dziecka jest wstawienie odpowiedniego znaku między te zbiory figur.
4. "Wiosenna poleczka"- piosenka ŚPIEWAJĄCYCH BRZDĄCY.
Dostępna na kanale You Tube:https://www.youtube.com/watch?v=8W4_2FokVHU.
Kolejny dzień zabawy z poleczką. Myślę, że całkiem dobrze idzie Wam śpiewanie i taniec. Pobawcie się wspólnie.
5. Prosimy aby dziecko znalazło wyrazy rozpoczynające się literą Ł, ł w tekście z literatury dziecięcej jaki mu dostarczycie.
CZWARTEK
1. Witamy się.
Witamy się z drugą osobą albo ze wszystkimi uczestnikami jeżeli jest Was więcej w domu zamiennie: dłońmi, stopami, kolanami, głowami, łokciami, plecami, kuperkami ;)
2. Posłuchajcie wiersza
Julian Tuwim
"Wszyscy dla wszystkich"
Murarz domy buduje,
Krawiec szyje ubrania,
Ale gdzieżby co uszył,
Gdyby nie miał mieszkania?
A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni
I fartucha nie uszył.
Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
Toby szewc nie miał chleba.
Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować,
Mój maleńki kolego.
-Powiedzcie, o czym on mówi?
-Zacznijcie dzisiaj uczyć się wiersza na pamięć- to dobry trening na pamięć i ćwiczenie narządów mowy
3. "1maja, 2 maja, 3 maja"
Tak sie składa, że trzy dni pod rząd-zaczynając od jutra-to dni świąteczne. Ważne dla dużych i małych Polaków.
1 maja to Święto Pracy. Świętujemy dzień wszystkich ludzi pracujących, wszystkich zawodów.
Porozmawiajcie w domu o zawodach członków Waszych rodzin. Powiedzcie kim chcielibyście być w przyszłości.
2 maja to Święto Flagi- starszaki dokładnie wiedzą jak wygląda i wiedzą, że to jeden z symboli narodowych ( obok hymnu i godła Polski). Narysujcie ją.
3 maja to Święto Konstytucji 3ego maja. Niżej udostępniam Wam link z internetu dotyczący tego wydarzenia. To filmik dla dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=iaQxsbMYKFo
Nie jest to łatwy temat. Więcej o tym dowiecie się już niedługo, w szkole. Potraktujcie to swobodnie, bez stresu.
4.Proszę, napiszcie na kartce, w liniaturze wszystkie duże i małe literki jakie poznaliście-po jednym razie, oraz cyfry na kartce w kratkę.
5.Tańczymy i śpiewamy naszą wiosenną poleczkę :) My z Wami również :)