Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania dla grupy Starszaków 5

Dzień dobry!!!

Witamy Was serdecznie i zapraszamy do wspólnej zabawy i nauki .

1. "Rozwiązujemy zagadki" - Posłuchajcie zagadek i odgadnijcie je.

Rośnie w ogrodzie albo w polu
I z tego właśnie słynie,
Że gdy ja zaczniesz krajać,
To łza Ci popłynie.

Ładny owoc w żółtej skórce.
Chociaż kwaśny, to i tak. Pokrojony na plasterki – herbaty poprawia smak

Dziecko rozwiązuje zagadki głośno i wyraźnie wypowiadając słowa-odpowiedzi: cebula ,cytryna. Odpowiada na pytanie: jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu cebula i cytryna?

2 ."Czy rozpoznasz...?" - Zabawa dydaktyczna

W drugiej wersji rozpoznajemy cebulę i cytrynę po smaku: rodzic prosi dziecko o zamknięcie oczu i podaje kawałki do spróbowania. Tutaj dużą rolę odegra zapach.

3. Zachęcamy do zabawy z piosenką „Mam fryzurę na cebulę” - śpiewają Fasolki

https://www.youtube.com/watch?v=lnQlp7B_upc  

Może wykonacie taką fryzurę na swojej głowie lub mamy?

4. "C - jak cebula itd"

- jaką literą zaczynają się te słowa? 

- podawanie słów zawierających głoskę c w nagłosie; konkurs - kto wymyśli więcej - dziecko czy rodzic?

- podawanie słów zawierających głoskę C w śródgłosie i wygłosie wg możliwości dziecka

- dzielimy słowa :cebula, cytryna bądź inne  rozpoczynające się głoską  C podane przez dziecko na sylaby i głoski

- zapoznanie z zapisem graficznym litery C i c ;

Pokazujemy dziecku odnalezioną w internecie lub książce literkę C i c. Kreślimy kształt palcem w powietrzu, lepimy z plasteliny itd. Omawiamy- do czego podobny jest jej kształt.

- pisanie wielkiej i małej literki "C" w zeszycie w dwie linie; jeżeli mamy dostęp to możemy zacząć od szerokiej liniatury - możemy też sobie ją narysować;

nie przesadzamy z ilością; pierwsze podejście, np. po linijce, po dwie

W internecie znajdują się  karty pracy z wykorzystaniem litery C .Podobnie jak poprzednio, jeżeli macie możliwość wydrukujcie taką albo stwórzcie swoją własną.

5 . Ćwiczenia narządów artykulacyjnych -

a) - dmuchamy na gorącą herbatę z cytryną - wydech

- picie herbaty - wdech

b) - wąchamy cebulę - wdech

- cebula jest ostra - wydech

7. "Cebula i cytryna" - zabawa plastyczna - na kartonie narysujcie kontur cebuli i cytryny. Przygotujcie bibułę, nożyczki, farby, skrawki materiału, gładki karton. Postawmy na kreatywność naszych dzieci niech wypełnią  kontury, zauważając fakturę skórki cebuli i cytryny.

"Mali sportowcy" - czas na zabawy ruchowe w domowym zaciszu. Naśladujemy ruchy sportowców różnych dyscyplin sportowych - bieg, skoki w dal, skok wzwyż, pływanie, boks  rzut do celu itd.

8.Zapraszamy do zabawy matematycznej.

Na małych  kartonikach  piszemy znaki =, >, < oraz cyfry od 0 do 9. Kilka liczb na próbę- np. 10, 11,12.

Możemy wykorzystać klocki, kredki, łyżeczki, kasztany  i inne dowolne liczmany . 

- pokazujemy  i omawiamy z dzieckiem powyższe znaki matematyczne : <, =, >.

Prezentujemy przykładowy prawidłowy "zapis": np. z jednej strony trzy auta, z drugiej siedem, wstawiamy znak , omawiamy, itd. Następnie dziecko musi wstawić znak między ułożone przez nas zbiory. Możemy zamienić się rolami.

9. "Trudne rozmowy" – epidemia nadal trwa dbajmy o siebie i innych dostarczmy dzieciom wiadomości na temat zakładania maseczki i ochrony przed koronawirusem. Zachęcamy do wykonania plakatu „Jak ustrzec się koronowirusa’’ dowolną techniką.

Pozdrawiamy i życzymy zdrowia.