Zadania dla grupy Starszaków 5
Dzień dobry!!!
Witamy Was serdecznie i zapraszamy do wspólnej zabawy i nauki .
1. "Rozwiązujemy zagadki" - Posłuchajcie zagadek i odgadnijcie je.
Rośnie w ogrodzie albo w polu
I z tego właśnie słynie,
Że gdy ja zaczniesz krajać,
To łza Ci popłynie.
Ładny owoc w żółtej skórce.
Chociaż kwaśny, to i tak. Pokrojony na plasterki – herbaty poprawia smak
Dziecko rozwiązuje zagadki głośno i wyraźnie wypowiadając słowa-odpowiedzi: cebula ,cytryna. Odpowiada na pytanie: jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu cebula i cytryna?
2 ."Czy rozpoznasz...?" - Zabawa dydaktyczna
W drugiej wersji rozpoznajemy cebulę i cytrynę po smaku: rodzic prosi dziecko o zamknięcie oczu i podaje kawałki do spróbowania. Tutaj dużą rolę odegra zapach.
3. Zachęcamy do zabawy z piosenką „Mam fryzurę na cebulę” - śpiewają Fasolki
https://www.youtube.com/watch?v=lnQlp7B_upc
Może wykonacie taką fryzurę na swojej głowie lub mamy?
4. "C - jak cebula itd"
- jaką literą zaczynają się te słowa?
- podawanie słów zawierających głoskę c w nagłosie; konkurs - kto wymyśli więcej - dziecko czy rodzic?
- podawanie słów zawierających głoskę C w śródgłosie i wygłosie wg możliwości dziecka
- dzielimy słowa :cebula, cytryna bądź inne rozpoczynające się głoską C podane przez dziecko na sylaby i głoski
- zapoznanie z zapisem graficznym litery C i c ;
Pokazujemy dziecku odnalezioną w internecie lub książce literkę C i c. Kreślimy kształt palcem w powietrzu, lepimy z plasteliny itd. Omawiamy- do czego podobny jest jej kształt.
- pisanie wielkiej i małej literki "C" w zeszycie w dwie linie; jeżeli mamy dostęp to możemy zacząć od szerokiej liniatury - możemy też sobie ją narysować;
nie przesadzamy z ilością; pierwsze podejście, np. po linijce, po dwie
W internecie znajdują się karty pracy z wykorzystaniem litery C .Podobnie jak poprzednio, jeżeli macie możliwość wydrukujcie taką albo stwórzcie swoją własną.
5 . Ćwiczenia narządów artykulacyjnych -
a) - dmuchamy na gorącą herbatę z cytryną - wydech
- picie herbaty - wdech
b) - wąchamy cebulę - wdech
- cebula jest ostra - wydech
7. "Cebula i cytryna" - zabawa plastyczna - na kartonie narysujcie kontur cebuli i cytryny. Przygotujcie bibułę, nożyczki, farby, skrawki materiału, gładki karton. Postawmy na kreatywność naszych dzieci niech wypełnią kontury, zauważając fakturę skórki cebuli i cytryny.
"Mali sportowcy" - czas na zabawy ruchowe w domowym zaciszu. Naśladujemy ruchy sportowców różnych dyscyplin sportowych - bieg, skoki w dal, skok wzwyż, pływanie, boks rzut do celu itd.
8.Zapraszamy do zabawy matematycznej.
Na małych kartonikach piszemy znaki =, >, < oraz cyfry od 0 do 9. Kilka liczb na próbę- np. 10, 11,12.
Możemy wykorzystać klocki, kredki, łyżeczki, kasztany i inne dowolne liczmany .
- pokazujemy i omawiamy z dzieckiem powyższe znaki matematyczne : <, =, >.
Prezentujemy przykładowy prawidłowy "zapis": np. z jednej strony trzy auta, z drugiej siedem, wstawiamy znak , omawiamy, itd. Następnie dziecko musi wstawić znak między ułożone przez nas zbiory. Możemy zamienić się rolami.
9. "Trudne rozmowy" – epidemia nadal trwa dbajmy o siebie i innych dostarczmy dzieciom wiadomości na temat zakładania maseczki i ochrony przed koronawirusem. Zachęcamy do wykonania plakatu „Jak ustrzec się koronowirusa’’ dowolną techniką.
Pozdrawiamy i życzymy zdrowia.