Zadania dla grupy Starszaków 4
Witajcie w kolejnym tygodniu naszych niecodziennych zajęć.
Zapraszamy tym razem do zabaw z literą i głoską Uu, oraz informacjami na temat miodu i pszczół.
1."Przytulam się bo…" - zabawa słowna
Najpierw rodzic a następnie dziecko mówią dlaczego lubią się przytulać.
Pytamy: Czy przytuliłbyś pszczołę?
Zobaczcie w jakim kierunku pójdzie rozmowa. Czy dziecko wspomni o znanej pszczółce z bajki, np. Mai, czy raczej stwierdzi, że pszczoła żądli, itd.
3."Pszczółka śpi w ogrodzie raz dwa trzy" - pląs
https://www.youtube.com/watch?v=O-qZO2Pfzxc
Zaśpiewajcie i zatańczcie :) Pewnie byłoby Wam raźniej w kilka pszczółek - może wszyscy domownicy pobawią się?
4. "Pasieka i pszczoły" - zabawa dydaktyczna
Proponujemy odnaleźć w internecie, albo może macie Państwo w domu, albumy pszczelarskie, zdjęcia. Porozmawiajcie z dziećmi na temat: co to jest PASIEKA, co to jest UL, jak wygląda pszczoła, PLASTER MIODU. Poszukajcie informacji i zdjęć, czym różni się pszczoła od osy. Jak ubiera się pszczelarz i do czego potrzebny mu dymiący pojemnik ;)
Jeżeli macie w domu miód, pobawcie się w polisensoryczne doświadczanie tej substancji - wszystkimi zmysłami - omówcie wygląd, smak, zapach, dotknijcie, rozpuśćcie w palcach. Omówcie swoje odczucia.
5. Zapoznanie z zapisem graficznym litery Uu
Być może macie w domu karty pracy, jeżeli nie, to odszukajcie w internecie literę U i u i wykorzystajcie zeszyt w linię. Spróbujcie pisać małe i duże "u".
6."Uu-jak ul" - głoskujemy - zamiennie z dzieckiem wymieniamy wyrazy na głoskę "u" i dzielimy je na sylaby i głoski. Przelicza
7."Co się zmieniło?" - zabawa dydaktyczna
Proponujemy Rodzicom narysowanie ołówkiem czy długopisem - chętni kredkami :) prostych rysunków: ula, pszczoły, plastra miodu, słoika z miodem, twarzy człowieka, którego określicie jako pszczelarza. W sumie 5 obrazków.
Przyglądacie się obrazkom. Najpierw Rodzic układa w dowolnej kolejności obrazki. Dziecko stara się zapamiętać. Zamyka oczy, a rodzic zamienia miejscami dwa obrazki. Pytamy - co się zmieniło? Pomagamy znaleźć odpowiedź przy trudności z wykonaniem zadania, ale nie od razu. Następnie to dziecko daje nam zagadkę - przekłada obrazki a my zgadujemy.
8."Pszczółka Maja - TANIEC MAI" - pląs do znanej dzieciom piosenki z filmu animowanego
9."Którego ula brakuje?" – zabawa matematyczna
Wykonujemy 7 schematycznych rysunków ula na oddzielnych kartkach. Kolorujemy na 7 różnych kolorów. Układamy obok siebie. Dziecko kolejno nazywa kolory uli. Następnie zamyka oczy a rodzic zabiera najpierw jeden, w drugim etapie dwa ule. Dziecko musi odpowiedzieć , którego koloru ula brakuje.
Następnie to dziecko zadaje zadanie nam.
Jeżeli macie jeszcze kartoniki z cyferkami z poprzednich tygodni to ponumerujcie kolejno ule. A może dziecko napisze nowe karteczki z cyferkami?
10.Możecie narysować kredkami lub namalować farbami duuuuużą :) na całą stronę pszczołę. Czarno-żółty owad rozweseli waszą lodówkę albo tablicę, drzwi?
Powodzenia i pozdrawiamy.