Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania dla grupy Starszaków 4

Witajcie w kolejnym tygodniu naszych niecodziennych zajęć.
Zapraszamy tym razem do zabaw z literą i głoską Uu, oraz informacjami na temat miodu i pszczół.

1."Przytulam się bo…" - zabawa słowna

Najpierw rodzic a następnie dziecko mówią dlaczego lubią się przytulać.

Pytamy: Czy przytuliłbyś pszczołę?

Zobaczcie w jakim kierunku pójdzie rozmowa. Czy dziecko wspomni o znanej pszczółce z bajki, np. Mai, czy raczej stwierdzi, że pszczoła żądli, itd.

3."Pszczółka śpi w ogrodzie raz dwa trzy" - pląs
https://www.youtube.com/watch?v=O-qZO2Pfzxc

Zaśpiewajcie i zatańczcie :) Pewnie byłoby Wam raźniej w kilka pszczółek - może wszyscy domownicy pobawią się?

4. "Pasieka i pszczoły" - zabawa dydaktyczna

Proponujemy odnaleźć w internecie, albo może macie Państwo w domu, albumy pszczelarskie, zdjęcia. Porozmawiajcie z dziećmi na temat: co to jest PASIEKA, co to jest UL, jak wygląda pszczoła,  PLASTER MIODU. Poszukajcie informacji i zdjęć, czym różni się pszczoła od osy. Jak ubiera się pszczelarz i do czego potrzebny mu dymiący pojemnik ;)

Jeżeli macie w domu miód, pobawcie się w polisensoryczne doświadczanie tej substancji - wszystkimi zmysłami - omówcie wygląd, smak, zapach, dotknijcie, rozpuśćcie w palcach. Omówcie swoje odczucia.

5. Zapoznanie z zapisem graficznym litery Uu

Być może macie w domu karty pracy, jeżeli nie, to odszukajcie w internecie literę U i u i wykorzystajcie zeszyt w linię. Spróbujcie pisać małe i duże "u".

6."Uu-jak ul" - głoskujemy - zamiennie z dzieckiem wymieniamy wyrazy na głoskę "u" i dzielimy je na sylaby i głoski. Przelicza         

7."Co się zmieniło?" - zabawa dydaktyczna

Proponujemy Rodzicom narysowanie ołówkiem czy długopisem - chętni kredkami :) prostych rysunków: ula, pszczoły, plastra miodu, słoika z miodem, twarzy człowieka, którego określicie jako pszczelarza. W sumie 5 obrazków.

Przyglądacie się obrazkom. Najpierw Rodzic układa w dowolnej kolejności obrazki. Dziecko stara się zapamiętać. Zamyka oczy, a rodzic zamienia miejscami dwa obrazki. Pytamy - co się zmieniło? Pomagamy znaleźć odpowiedź przy trudności z wykonaniem zadania, ale nie od razu. Następnie to dziecko daje nam zagadkę - przekłada obrazki a my zgadujemy.

8."Pszczółka Maja - TANIEC MAI" - pląs do znanej dzieciom piosenki z filmu animowanego

https://youtu.be/UG-WU0ZbgK8 

9."Którego ula brakuje?" – zabawa matematyczna

Wykonujemy 7 schematycznych rysunków ula na oddzielnych kartkach. Kolorujemy na 7 różnych kolorów. Układamy obok siebie. Dziecko kolejno nazywa kolory uli. Następnie zamyka oczy a rodzic zabiera najpierw jeden, w drugim etapie dwa ule. Dziecko musi odpowiedzieć , którego koloru ula brakuje.
Następnie to dziecko zadaje zadanie nam.
Jeżeli macie jeszcze kartoniki z cyferkami z poprzednich tygodni to ponumerujcie kolejno ule. A może dziecko napisze nowe karteczki z cyferkami?

10.Możecie narysować kredkami lub namalować farbami duuuuużą :) na całą stronę pszczołę. Czarno-żółty owad rozweseli waszą lodówkę albo tablicę, drzwi?

Powodzenia i pozdrawiamy.