Zadania dla grupy Średniaków 9
Środa (06. 05. 2020)
Dzień Dobry Średniaki.
1. Rozmawialiście ostatnio z rodzicami o swoim rodzinnym domu.
Każde z was z pewnością oprócz wspaniałego domu chciałoby mieć w pobliżu miejsce do zabaw z rówieśnikami. Myślę, że takim miejscem dla każdego dziecka jest podwórko.
2. Opowiedzcie, jak sobie wyobrażacie takie podwórko, a rozmowa może się odbyć pod hasłem – „Podwórko moich marzeń i snów”.
- Co by mogło znajdować się na takim podwórku?
- W co chcielibyście się tam bawić?
- Kogo zaprosicie do zabaw na wymarzonym podwórku?
3. Często na podwórkach mieszkają też kotki – zabawa ruchowa „Jestem kotkiem”
Pobawcie się w takiego kotka i wykonujcie polecenia, które przekażą wam rodzice:
- czworak ujemy po pokoju jak koty, wchodzimy pod krzesła i pod stół (oczywiście bardzo ostrożnie)
- kotki podchodzą do miseczki, mlaskają języczkiem udając że piją mleczko
- po posiłku robią koci grzbiet i zwijając się w kłębuszek zasypiają
- kiedy się budzą rozciągają wszystkie kończyny, ziewają i wyruszają na koci spacer
- mogą pobawić się też kłębuszkiem lub piłeczką
4.Praca plastyczna – rysunek na temat „Moje wymarzone podwórko”
- narysujcie takie wymarzone podwórko
5. Spacer do parku – obserwujcie jak zmienia się przyroda wokół was
6. Opowiedzcie rodzicom o swoich obserwacjach
7. Porozmawiajcie przez telefon ze swoim kolegą, koleżanką.
Dowiecie się jak spędzają czas, co robią, z kim się bawią, dokąd chodzą na spacery.
Opowiedzcie też o swoich zabawach i zajęciach domowych.
Życzę miłego dnia - wychowawczyni
Czwartek (07.05.2020)
1. Dzisiaj na początek, zaproponuję wam, abyście razem z rodzicami postarali się ułożyć plan dnia dla Kubusia Puchatka.
Postarajcie się pomyśleć co powinien zrobić Kubuś Puchatek rano po wstaniu z łóżeczka, następnie pomyślcie, co może robić w południe, i co kiedy nadejdzie wieczór.
Myślę, że wasz plan dnia wygląda podobnie.
Zaproponujcie też zabawy i zajęcia w ciągu dnia.
2. Kubuś Puchatek na swoim podwórku, które znajduje się na polanie w lesie, bardzo lubi się gimnastykować . Wymyślcie dla niego ćwiczenia i pokażcie je rodzicom.
3. Narysujcie kilka scenek z życia Kubusia na kilku oddzielnych karteczkach.
Powstanie w ten sposób wasza historyjka obrazkowa. Kiedy będziecie mieli ochotę dorysujecie
jeszcze inne scenki i wasza historyjka się powiększy .
4. Zabawa słowna „Łańcuszek skojarzeń”
- zabawa polega na wypowiedzeniu przez rodzica słowa ,a zadaniem dziecka jest dopowiedzenie słów które się z nim kojarzą np: podwórko – zabawa - koledzy – koleżanki – gry; las – drzewa – polanka - grzyby – jagody; dom – rodzice - zabawy - ciepło - miło itd.
5. Zabawa muzyczna - śpiewanie głosami zwierząt , znanej melodii np: miau, miau śpiewamy na melodię piosenki „Wlazł kotek na płotek”
6. Zabawy z elementem rzutu do wyznaczonego celu
- w trakcie wyprawy do parku postarajcie się rzucać małym kamykiem lub patyczkiem do wyznaczonego celu . Tym celem może być drzewo w parku. Należy stanąć w pewnej odległości i policzyć ile razy uda się trafić dziecku ,a ile rodzicom. Kto trafił więcej razy.
7.Odpoczynek przy muzyce
8. Zabawy i zajęcia według zainteresowań dzieci
Piątek (08.05)
1. Zaproponuję dzisiaj pogadankę o zdrowym odżywianiu
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Dlaczego należy zdrowo się odżywiać?
- Jakie produkty są zdrowe, a jakich należy unikać?
- Co zawierają owoce i warzywa?
- Dlaczego należy je jeść zamiast słodyczy?
2. Skoro już wiecie, co to znaczy zdrowo się odżywiać to następna moja propozycja będzie dotyczyła wykonania przez dzieci i rodziców pysznych, zdrowych kanapek dla wszystkich domowników.
Żeby kanapki wyglądały ciekawie, można je wykonać w kształcie figur geometrycznych.
Tostową kromkę należy przekroić, aby powstały dwa trójkąty.
Ser żółty lub szynkę można pokroić w kształt prostokąta, trójkąta czy kwadratu.
Ogórek i jajko będą kółeczkami, a może macie jeszcze jakieś inne pomysły to proszę, wykorzystajcie je.
3. Wspólna konsumpcja wykonanych kanapek
4. Wspólne ułożenie jadłospisu ze zdrowych produktów na kolejny dzień
5. Posprzątajcie teraz swój pokój lub kącik
6. Posłuchajcie ulubionej piosenki i wystukajcie lub wyklaszczcie jej rytm
7. Pobawcie się w zabawę pt: "Co zniknęło?"
Należy ustawić na dywanie kilka przedmiotów .Dziecko zamyka oczy, rodzice chowają jeden z nich.
Dziecko odgaduje co zniknęło itd.
8. Spacer