Zadania dla grupy Średniaków 7
ŚRODA
1.Wiem że bardzo lubicie biedronki, one często siadały wam na rączkach podczas zabaw w
przedszkolnym ogródku.
Mają one piękne czerwone barwy i czarne kropki na skrzydełkach.
Poproszę, abyście wraz z rodzicami spróbowali ułożyć opowiadanie o biedroneczce ,która
fruwała nad piękną, kolorową łąką i poszukiwała przyjaciół.
W trakcie tych poszukiwań miała wiele przygód. Waszym zadaniem będzie wymyślić takie
przygody.
Rodzice zapiszą wasze pomysły.
2. Zabawa plastyczna pt: Biedroneczki są w kropeczki.
Narysujcie dużą biedronkę flamastrem, skrzydełka w środku wypełnijcie czerwoną kredką , a
na skrzydełkach narysujcie po pięć kropek na każdym z nich czarnym flamastrem .
Następnie policzcie, ile wszystkich kropek ma biedronka. Możecie dorysować przyjaciół,
których udało się jej znaleźć na łące.
Spróbujcie nadać imię swojej biedronce, a rodzice podpiszą wasze prace.
3. Zabawa ruchowa - „Jestem biedronką”.
Rodzic wystukuje rytm np.: uderzając kredką w blat stołu i podaje tempo w jakim dziecko
biega po pokoju, na przerwę dziecko przysiada i rozgląda się po „łące” w prawo, w lewo, w
górę i w dół. Zabawa się powtarza, Rodzic zmienia tempo na szybsze lub wolniejsze. Dziecko
odpowiednio reaguje.
4.Zabawa słowna „Wiosenne rymowanki prosto z łąki”
Podajemy rymy do takich nazw np: trawy – sprawy,
motyle –gile, kwiatki –bratki, ptaki –raki itd.
Powymyślajcie jak najwięcej różnorodnych rymowanek.
5. Po tych zajęciach myślę że pora na spacer najlepiej do pobliskiego parku. Może będziecie
mieli szczęście i spotkacie biedronkę. Tego wam życzę.
6. Po powrocie odpocznijcie słuchając czytanego przez rodziców opowiadania, które
wcześniej wspólnie ułożyliście.
CZWARTEK
1.Posłuchajcie i nauczcie się na pamięć krótkiej rymowanki
Kolorowe motylki
Nad głową latają
Z góry i z dołu
Świat nasz podziwiają
2. Kolorowe motyle będą tematem waszej dzisiejszej zabawy plastycznej .
Będą potrzebne farby , najlepiej plakatowe.
Zaproponuję wam poeksperymentowanie z mieszaniem kolorów.
Na początek poproszę rodziców aby przygotowali kartki na których narysujcie wiele czarnych
kresek takich długich jak wasz najdłuższy paluszek.
Kreski powinny znajdować się w pewnych odległościach od siebie, i w różnych kierunkach.
Odłóżcie kartkę na bok bo będzie nam jeszcze potrzebna.
3. Pomieszacie teraz z sobą różne kolory farb i zobaczycie , ze można uzyskać w ten sposób
inne ciekawe barwy.
Podam kilka przykładów:
- żółta z niebieską da wam zieloną
- czerwona z białą da wam różową
- ciemna zielona z białą da wam jasną zieloną
- mieszajcie dalej i odkrywajcie nowe kolory
4. Teraz z uzyskanych kolorów domalujcie skrzydełka do kreseczek , które narysowaliście
wcześniej na kartce. Powstaną z nich piękne, kolorowe motyle.
- Powtórzcie jeszcze rymowankę, której nauczyliście się wcześniej.
5.Posłuchajcie z uwagą utworu A. Vivaldiego – „Wiosna” z cyklu „Cztery pory roku”.
6. Odpowiedzcie na pytanie – Co wyobrażacie sobie słuchając tego utworu?
7. Zabawa muzyczno – ruchowa na tle utworu „Wiosna” A. Vivaldiego
Swobodna inscenizacja ruchowa według interpretacji dzieci i ich pomysłów.
Wspólny taniec.
8. Zabawy według zainteresowań i propozycji dzieci.
Miłych wrażeń w trakcie wspólnych zabaw i zajęć.