Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania dla grupy Średniaków 7

ŚRODA


1.Wiem że bardzo lubicie biedronki, one często siadały wam na rączkach podczas zabaw w
przedszkolnym ogródku.
Mają one piękne czerwone barwy i czarne kropki na skrzydełkach.
Poproszę, abyście wraz z rodzicami spróbowali ułożyć opowiadanie o biedroneczce ,która
fruwała nad piękną, kolorową łąką i poszukiwała przyjaciół.
W trakcie tych poszukiwań miała wiele przygód. Waszym zadaniem będzie wymyślić takie
przygody.
Rodzice zapiszą wasze pomysły.
2. Zabawa plastyczna pt: Biedroneczki są w kropeczki.
Narysujcie dużą biedronkę flamastrem, skrzydełka w środku wypełnijcie czerwoną kredką , a
na skrzydełkach narysujcie po pięć kropek na każdym z nich czarnym flamastrem .
Następnie policzcie, ile wszystkich kropek ma biedronka. Możecie dorysować przyjaciół,
których udało się jej znaleźć na łące.
Spróbujcie nadać imię swojej biedronce, a rodzice podpiszą wasze prace.
3. Zabawa ruchowa - „Jestem biedronką”.
Rodzic wystukuje rytm np.: uderzając kredką w blat stołu i podaje tempo w jakim dziecko
biega po pokoju, na przerwę dziecko przysiada i rozgląda się po „łące” w prawo, w lewo, w
górę i w dół. Zabawa się powtarza, Rodzic zmienia tempo na szybsze lub wolniejsze. Dziecko
odpowiednio reaguje.
4.Zabawa słowna „Wiosenne rymowanki prosto z łąki”
Podajemy rymy do takich nazw np: trawy – sprawy,
motyle –gile, kwiatki –bratki, ptaki –raki itd.
Powymyślajcie jak najwięcej różnorodnych rymowanek.
5. Po tych zajęciach myślę że pora na spacer najlepiej do pobliskiego parku. Może będziecie
mieli szczęście i spotkacie biedronkę. Tego wam życzę.
6. Po powrocie odpocznijcie słuchając czytanego przez rodziców opowiadania, które
wcześniej wspólnie ułożyliście.

CZWARTEK

1.Posłuchajcie i nauczcie się na pamięć krótkiej rymowanki
Kolorowe motylki
Nad głową latają
Z góry i z dołu
Świat nasz podziwiają
2. Kolorowe motyle będą tematem waszej dzisiejszej zabawy plastycznej .
Będą potrzebne farby , najlepiej plakatowe.
Zaproponuję wam poeksperymentowanie z mieszaniem kolorów.
Na początek poproszę rodziców aby przygotowali kartki na których narysujcie wiele czarnych
kresek takich długich jak wasz najdłuższy paluszek.
Kreski powinny znajdować się w pewnych odległościach od siebie, i w różnych kierunkach.
Odłóżcie kartkę na bok bo będzie nam jeszcze potrzebna.
3. Pomieszacie teraz z sobą różne kolory farb i zobaczycie , ze można uzyskać w ten sposób
inne ciekawe barwy.
Podam kilka przykładów:
- żółta z niebieską da wam zieloną
- czerwona z białą da wam różową
- ciemna zielona z białą da wam jasną zieloną
- mieszajcie dalej i odkrywajcie nowe kolory
4. Teraz z uzyskanych kolorów domalujcie skrzydełka do kreseczek , które narysowaliście
wcześniej na kartce. Powstaną z nich piękne, kolorowe motyle.
- Powtórzcie jeszcze rymowankę, której nauczyliście się wcześniej.
5.Posłuchajcie z uwagą utworu A. Vivaldiego – „Wiosna” z cyklu „Cztery pory roku”.
6. Odpowiedzcie na pytanie – Co wyobrażacie sobie słuchając tego utworu?
7. Zabawa muzyczno – ruchowa na tle utworu „Wiosna” A. Vivaldiego
Swobodna inscenizacja ruchowa według interpretacji dzieci i ich pomysłów.
Wspólny taniec.
8. Zabawy według zainteresowań i propozycji dzieci.


Miłych wrażeń w trakcie wspólnych zabaw i zajęć.