Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną III

ZADANIA DLA DZIECI OBJĘTYCH POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNĄ III

 

  1. ĆWICZENIA ODDECHOWE:
  • do zawieszonej lub trzymanej przed dzieckiem nitce przywiązujemy coś lekkiego, np. papierowy listek, słoneczko, kolorowe piórko – dmuchamy na zmianę: długo – krótko – jak najdłużej, słabo – mocno – jak najmocniej,
  • puszczamy bańki mydlane – najlepiej zabrać dziecko na spacer, aby potem nie trzeba było zmywać podłogi ;) – dmuchamy z różną siłą, staramy się również „wydmuchać” jak największą bańkę.

 

  1. ĆWICZNIA NARZĄDÓW ARTYKULACYJNYCH (każde ćwiczenie wykonujemy kilka razy):
  • Konik jedzie na przejażdżkę – naśladowanie konika stukając czubkiem języka o podniebienie, wydając przy tym charakterystyczny odgłos kląskania,
  • Winda – otwieramy szeroko buzię, poruszamy językiem tak, jakby był windą i jeździł po kilku piętrach w wieżowcu, raz do góry, raz do dołu, może również zatrzymywać się na środkowych piętrach,
  • Młotek – wbijamy gwoździe w ścianę – spróbuj zamienić język w młotek i uderzaj o dziąsła tuż za górnymi zębami, naśladując wbijanie gwoździ.

 

  1. ĆWICZENIA JĘZYKOWE (utrwalamy wyrazy ćwiczone podczas zajęć logopedycznych w przedszkolu):
  • na kartonie dziecko rysuje buzię i ją wycina, następnie dokleja włosy z papierowych paseczków (może to być papier kolorowy lub kolorowe gazetki reklamowe pocięte w paski), na każdym z pasków – włosów piszemy wyraz z ćwiczoną głoską, zadaniem dziecka jest zabawa w fryzjera – odcięcie włosa – paseczka i prawidłowe powtórzenie po rodzicu danego wyrazu,
  • poprośmy dziecko, aby odrysowało swoją dłoń. Po każdym obrysowanym paluszku prosimy o powtórzenie wyrazu z ćwiczoną głoską, najpierw prawa rączka później lewa i mamy już 10 słów. Później możemy dorysować paznokcie powtarzając kolejne słowa, można dorysować również pierścionki, piegi czy w inny sposób ozdobić dłonie (chłopcy mogą rysować znaki maskujące lub bliny), pamiętając o powtarzaniu wyrazów J

 

  1. ĆWICZENIA PERCEPCJI SŁUCHOWEJ:
  • ćwiczymy odróżnianie mowy prawidłowej od nieprawidłowej, np. wymawiamy szereg wyrazów zaczynających się na [sz] – [s], dziecko klaszcze, gdy usłyszy błąd, np. „safa” zamiast „szafa” lub [g] – [k] „noga” – „noka”
  • trenujemy układanie rymów do podanych wyrazów np. bajeczka – poduszeczka, sznurek –ogórek itp.

 

  1. ĆWICZENIA MOTORYKI MAŁEJ:
  • pozwalamy dziecku na pomoc w drobnych czynnościach codziennych, np. wyrabianie mięsa mielonego na kotlety lub ciasta na pierogi czy kluski,
  • prosimy dziecko, by pomogło nam podczas wieszania prania, przypinając ubrania spinaczami do bielizny.

 

Kochane Dzieciaczki, mam nadzieję, że niedługo się spotkamy i pobawimy razem :)

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy.

Ciocia Asia