Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną II

ZADANIA DLA DZIECI OBJĘTYCH POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNĄ

 

  1. ĆWICZENIA ODDECHOWE:
  • do tego ćwiczenia potrzebujemy naczynia np. miseczki bądź szklanki, słomki oraz fasoli średniej. Jedno naczynie wypełnione np. 10 – 15 ziarnami fasoli ustawiamy na brzegu stołu,  drugie (puste)  po przeciwległej stronie. Dziecko przy użyciu słomki „podnosi” fasolkę i przenosi ją do pustego  naczynia, gdy wrzuci fasolkę prosimy o powtórzenie wyrazu, bawimy się do momentu przeniesienia wszystkich fasolek na drugą stronę,
  • przed snem przygotujmy kąpiel z dużą ilością piany, poprośmy aby dziecko kładło pianę  na zewnętrzną część dłoni i zdmuchiwało ją jak najdalej. Pamiętajmy o ważnej rzeczy wdech nosem –wydech (dmuchnięcie) ustamiJ. Można też dmuchać na gąbkę by dotarła na koniec wanny

 

  1. ĆWICZNIA NARZĄDÓW ARTYKULACYJNYCH (każde ćwiczenie wykonujemy kilka razy):
  • podczas mycia ząbków poprośmy, by dziecko dotknęło każdego ząbka
    u góry (od strony wewnętrznej) czubkiem języka, a następnie umyło sufit (podniebienie) w prawo i w lewo tak jak pracują wycieraczki w samochodzie,
  • naśladujemy warczący samochód tak, aby wprawić w ruch wargi.

 

  1. ĆWICZENIA JĘZYKOWE (wykorzystujemy wyrazy ostatnio ćwiczone podczas zajęć logopedycznych w przedszkolu):
  • tym razem potrzebny nam będzie makaron najlepiej rurki i sznurek. Prosimy aby dziecko powtórzyło prawidłowo wyraz i przewlekło makaron przez sznurek, powtarzamy do momentu stworzenia naszyjnika (jego długość będzie zależała od chęci i cierpliwości naszej pociechy J). Może go również pokolorować,
  • Do kolejnego ćwiczenia potrzebujemy papierowego kubeczka i kredek. Potrzebna będzie pomoc dorosłego, który zrobi otwory na wylot w kubeczku.

Gdy otwory będą gotowe prosimy dziecko o wzięcie np. zielonej kredki (utrwalamy w ten sposób również znajomość kolorów) i włożenie kredki                    w dowolny otwór, tak by symetrycznie wyszła drugą stroną. Kiedy dziecko prawidłowo wykona zadanie prosimy o powtórzenie wyrazu z ćwiczoną głoską. Po każdej parze wyrazów prosimy o ułożenia z nimi zdania (zadanie może wydawać się trudne, ale proszę mi wierzyć, dzieci tworzą wspaniałe, śmieszne zdania wykazując się ogromną wyobraźnią i twórczością).

 

  1. ĆWICZENIA PERCEPCJI SŁUCHOWEJ:
  • wykorzystujemy kubeczki i kredki z poprzedniego ćwiczenia – podajemy dziecku kolejność wkładania kredek w otwory np. zielony, czerwony, żółty dziecko w tej samej kolejności musi je włożyć do otworów, za każdym razem zwiększamy ilość kredek,
  • jeszcze tylko jedno ćwiczenie słuchowe i trening zakończony J Rodzic podaje pierwszą sylabę nazwy przedmiotu/rzeczy znajdującego się w pomieszczeniu, w którym obecnie przebywa z dzieckiem (np. kuchnia, łazienka czy pokój), zadaniem dziecka jest wyszukanie przedmiotu  zaczynającego się podaną  sylabą. Możemy zamieniać się rolami.

 

  1. ĆWICZENIA MOTORYKI DUŻEJ:
  • pokonujemy raz na lewej, raz na prawej nodze odległość między dwoma pomieszczeniami w domu,
  • prosimy dziecko o pomoc w zwijaniu skarpetek, każdą zwiniętą parę rzucamy z niewielkiej odległości do miejsca przechowywania.

 

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy :)

Ciocia Asia