Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zabawy dydaktyczne dla grupy Średniaków 12.04-16.04

Witam Was serdecznie , i zapraszam do wspólnej zabawy.

 

12.04.2021 poniedziałek

1 Dziś porozmawiamy o przysłowiach. Przysłowia wiele mówią o przyrodzie, przekazują nam mądrości ludowe, czasem dają ciekawe rady do zastosowania w życiu codziennym. Najczęściej są krótkie, raczej dowcipne niż poważne  są łatwe do zapamiętania i są w większości rymowane. Jakie przysłowia pamiętacie? Trochę Wam pomogę, np. "W marcu jak w garncu" czy "Idzie luty - podkuj buty" itd.

"Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata.

Omówcie treść przysłowia - najpierw prosimy o wypowiedź dziecko, jak to rozumie. Dopowiadamy, wspólnie podsumowujemy odpowiedź.

Mam dla Was zadanie - nauczcie się 2 dowolnych przysłów i jak się spotkamy, to je powiecie - zobaczymy, czy dobrze zrozumieliście ich treść :)

2 .Teraz zabawimy się w taką zabawę: Rodzic przygotowuje kilka kartek ze strzałkami i cyframi, np.:

· strzałka skierowana w prawo, a pod spodem cyfra 3 / dziecko losuje szyfr i odczytuje: ,,trzy kroki w prawo” i wykonuje czynność,

· strzałka skierowana w lewo, pod spodem cyfra 1 /dziecko losuje szyfr i odczytuje: ,,jeden krok w lewo” i wykonuje czynność,

· strzałka skierowana w dół, pod spodem cyfra 4 /dziecko losuje szyfr i odczytuje: ,,cztery kroki do tyłu” i wykonuje czynność,

· strzałka skierowana w górę, pod spodem cyfra 2 /dziecko losuje szyfr i odczytuje: ,,dwa kroki do przodu” i wykonuje czynność.

Wcześniej objaśniamy z dzieckiem szyfry. Dzieci biegają po pokoju, na sygnał zatrzymują się przodem do rodzica i dopiero wykonują zadanie zgodnie z szyfrem.

3.Zapraszam do ćwiczeń ortofonicznych

  • Masażyki” - dziecko masuje sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą - mówi www..., pod dolną wargą - zzz..., klatka piersiowa - żżż...
  • „Wesołe ustka” - dziecko nabiera powietrza i stara się jak najdłużej wypowiadać sylabę mu na wydechu. Może przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
  • „Koniki” - dziecko kląska czubkiem języka: naśladuje odgłos stukania końskich kopyt.
  • „Kotki piją mleczko” - dziecko wysuwa język, następnie unosi lekko brzegi języka do zębów.
  • „Mruczenie” - dziecko na wydechu mruczy.

13.04. 2021 wtorek

1.Ćwicz z rodziną, rozwijając sprawność ruchową

· marsz dookoła pokoju

· stanie na jednej nodze

· leżenie na plecach unoś nogi ku górze

· podskakuj obunóż w miejscu

· przeskakuj z nogi na nogę

· przełóż nogę pod kolanem i złap się za nos

· przeczołgaj się pod krzesłem

· naprzemiennie dotykaj przeciwległego łokcia

2. Zabawa w czarowanie – na pewno macie w domu czarodziejską różdżkę, a jeśli nie to ją skonstruujcie, np. z ołówka i kolorowej bibuły, jak fantazja Wam podpowiada

i mówimy Jestem kwietniem i wyczaruję ....... Wymieniamy np. wiosenne kwiaty, kwietniowy deszczyk, ale jak wiecie kwiecień to miesiąc psotnik, więc wyczarować może najbardziej dziwne rzeczy i zjawiska  - do dzieła!

3. Kwietniowy obrazek - namalujcie kolorowy obrazek, wszystko, co chcecie powiedzieć o kwietniu, o czym marzycie, co chcielibyście robić za czym tęsknicie.

Przynieście Wasze prace do przedszkola jak już wrócimy i zorganizujemy wystawę prac.

 

14.04.2021 środa

1.Co powiecie na wycieczkę na wieś – z filmiku dowiecie się jakie zwierzęta tam żyją

2. Dokończcie zdania o wiejskich zwierzętach

· „Dopowiedz i zrób”:

Powiedz: prosię i podrap się po …

Powiedz: koń i wyciągnij do mnie…

Powiedz: krowy i dotknij palcem …

Powiedz: króliczki i nadmij …

Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …

Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …

3. Wiejskie zwierzęta – wiem że lubicie zabawy z plasteliną . Zróbcie z plasteliny zwierzęta wiejskie, wykonajcie z grubszego kartonu zagrodę lub płotek aby nie uciekły . Przyjemnej zabawy.

4. Zagadki o zwierzętach

  • Znosi jajka, ma dziób, dwie nogi i pióra. Jej dzieci to kurczątka, a ona to … .
  • Chociaż to nie budzik rankiem ludzi budzi.
  • Urwała się z powroza i przyszła do woza, pożarła kapustę, nazywa się …
  • Choć się zielonej trawy naje, to jednak mleko białe nam daje.
  • Pieje głośno: kukuryku! Najważniejszy jest w kurniku.
  • Tłusta i różowa, w chlewiku się chowa
  • Głośno pieje kukuryku, wstań dziewczynko i chłopczyku.
  • Bawię się w błocie. Krzyczę kwiku, kwiku. Mieszkam w chlewiku.
  • To zagadka bardzo krótka: nogi, rogi, ogon, bródka.

Dziękujemy za wspólnie spędzony czas. Mamy nadzieję że wkrótce się zobaczymy :)

 

15. 04. 2021r – czwartek

1. Ćwiczenia poranne na miłe rozpoczęcie każdego dnia w tym tygodniu.

Rozgrzewka doda Wam energii i dostarczy dawkę dobrego humoru.

 

2. Zapraszam do zabawy rozwijającej orientację przestrzenną i umiejętność liczenia „Gdzie ukrył się zwierzak''

Przygotujcie: maskotkę lub kukiełkę zwierzęcia (kotek, piesek , królik) kłębek wełny, karteczki z zadaniami do wykonania dla dziecka, np.: podskocz pięć razy, wskaż siedem żółtych przedmiotów, zrób siedem przysiadów, wskaż cztery przedmioty na literę „ż”.

Rodzic chowa w dowolnym miejscu maskotkę, do której przyczepia karteczkę z zadaniem do wykonania dla dziecka. Od miejsca ukrycia do kolejnych pomieszczeń rozciąga wełnę. Dziecko odnajduje maskotkę wykonuje zadanie, następnie nawija wełnę na kłębek i podąża jej śladem, znajdując kolejne karteczki z zadaniami.

3. Dyktando rysunkowe. Dziecko otrzymuje kartkę oraz ołówek. W kopercie jest instrukcja, co i gdzie należy narysować na kartce którą odczytuje głośno rodzic. Instrukcja: 1. podpisz się w lewym górnym rogu kartki(kto potrafi) 2. na dole kartki narysuj domek, dorysuj okno i drzwi 3. po prawej stronie domu narysuj drzewo 4. po lewej stronie domu narysuj płotek 5. nad domkiem narysuj słońce 6. pokoloruj rysunek dla wiosny Po wykonaniu zadania dziecko rysuje dowolne obrazki dla wiosny.

 

16.04.2021, piątek

Dzisiaj pobawimy się w zabawę „Wiosna na wsi''. Rodzic czyta opowiadanie, a dziecko wykonuje czynność zapisane w nawiasie.

Nadeszła wiosna. Na wsi jest zielono i radośnie. (Dziecko maszeruje w rytmie wybranego nagrania wesołej melodii). Odwiedzamy wiejską zagrodę. Straszny tutaj gwar. Widać domowe zwierzęta: owce, krowy, świnie, kaczki, gęsi, kury, indyki. (Rodzic wymienia nazwy gatunków zwierząt, dziecko naśladuje ich charakterystyczne głosy). Patrzcie, przyfrunęły bociany. Wysoko na dachu domu mają swoje gniazdo. (Dziecko robi daszek nad oczami, spoglądają w górę. Następnie porusza się naśladując charakterystyczne ruchy i klekot bociana). Za płotem gospodarstwa widać pole. Rośnie na nim zboże. Zamieniamy się w trawy i kłosy zbóż. (Dziecko przechodzi do przysiadu. Na hasło: “Rośniemy” - dziecko powoli wstaje. Na łące pojawiają się zające. Małe zajączki chcą się bawić. Chowają się w trawie. Widać ich duże uszy. (Dziecko naśladuje ruchy zajączków W ogrodach kwitną piękne kwiaty, ich kielichy otwierają się do słoneczka. (Unosi ręce w górę, naśladując otwierające się do słońca kielichy kwiatów). Za domem jest sad. Przez chwilę odpoczniemy w cieniu drzew, słuchając świergotu ptaków. (Dziecko kładzie się na plecach. Umieszcza ręce na przeponie i miarowo oddycha).

Podobało się Wam na wsi? Mnie tak i chętnie bym tam pojechała jeszcze raz....

2 Wiem że lubicie zabawy plastyczne, ,poproście o pomoc rodzica i wspólnie .wykonajcie zajączka z papieru: 

Zajączek jest Waszym przyjacielem , a może wykonacie jeszcze jednego lub więcej, bo w gromadzie zawsze jest weselej.

3. A teraz sprawdzimy Waszą znajomość literek - bardzo proszę o przygotowanie kartki i ołówka i napisanie na kartce literki, którą znacie i pamiętacie, obok narysujcie 3 przedmioty, których nazwy zaczynają się na daną literę , potem następną którą znacie i znów 3 rysunki i tak dalej. Na pewno liter i rysunków będzie dużo, bo naprawdę wiele potraficie!

4. Mam nadzieję, że pogoda będzie ładna, bo zapraszam wszystkich na spacer.

Buziaczki i do zobaczenia w przedszkolu!

Ciocia Wiesia