Zabawy dydaktyczne dla grupy Maluchów 29.03-2.04
Witamy serdecznie w tym przedświątecznym czasie. Niestety nie mamy możliwości spotkania się na żywo w naszym przedszkolu, dlatego będziemy publikować propozycje zabaw do przeprowadzenia w domu. Zachęcamy do zaglądania tutaj i korzystania z naszych zasobów :)
Poniedziałek 29. 03
- „Mój koszyczek Wielkanocny”- zabawa dydaktyczna
Obejrzyjcie ilustrację razem z Rodzicami, przedstawiającą koszyczek wielkanocny. Wspólne ustalcie, co powinno się w nim znaleźć i nazwijcie przedstawione produkty oraz podzielcie ich nazw na sylaby.
- „Co widzisz na obrazku?”- zagrajcie w grę edukacyjną w programie Wordwall:
https://wordwall.net/pl/resource/1288797/polski/wielkanoc
- „Sałatka z jajkiem”- zachęcamy do wykonania pysznej sałatki z groszku, jajka, majonezu
https://www.youtube.com/watch?v=j1FarcE-u10
Wtorek 30. 03
- „Nie stłucz jajka” - zabawa zręcznościowa
Zaproście do zabawy Rodzica i niech każde z Was ma nałożone jajko na łyżkę . Wyznaczcie start i metę. Zadaniem biorących udział w wyścigu, jest jak najszybciej dotrzeć do mety, nie tłukąc jajka.
- „Zajączek z rączek”- praca plastyczna
Do wykonania pracy potrzebujecie kolorową kartkę, ołówek, kredki, nożyczki i swoją... dłoń:
https://www.youtube.com/watch?v=A8agxSu4hNs
- „Pisanki" - gra multimedialna
Dla chętnych podsyłamy grę, gdzie należy znaleźć drugą połowę każdej kolorowej pisanki:
https://www.grajteraz.pl/dzieci/easter-eggs-link-puzzle
Środa 31. 03
- „Wielkanocne zagadki”- rozwiązywanie przez dzieci zagadek czytanych przez dorosłych
Żółciutki jak słoneczko symbol wielkanocny.
Wyskakuje z jajeczka ten ptaszek radosny (kurczaczek)
W tym dniu nawet, gdy deszcz nie pada
Możesz być cały mokry, gdy cię żartowniś z butelką dopada. (Lany Poniedziałek)
Najpierw je pięknie zdobimy, a co kryją w środku zjeść lubimy. (pisanki)
Co to za koszyczek, co jedzenie skrywa?
Przed Wielkanocą przystrojony, do kościoła jest niesiony. (Święconka)
Jakie święto wiosną obchodzimy, podczas którego jajka pięknie zdobimy. (Wielkanoc)
Długie uszy, mały ogon, bardzo jest nieśmiały
i z ogonkiem jak pomponik przez zielone pola goni? (zając)
Zwierzątko bielutkie z mięciutkim futerkiem,
na wielkanocnym stole króluje. (baranek)
Kotki, co na drzewie mieszkają i wielkanocny stół ozdabiają. (bazie)
Jedzeniem napełniony, pięknie przystrojony,
tuż przed Wielkanocną do kościoła jest niesiony. (koszyczek)
- „Wielkanocne puzzle’- karta pracy
Wytnijcie poniższe puzzle, pomieszajcie elementy i spróbujcie je ułożyć na nowo w całość.
Dla chętnych podsyłamy link do puzzli on-line:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/356314-wielkanoc/3x4
Czwartek 1.04
- „Wielkanoc”- obejrzyjcie prezentację, nazwijcie symbole wielkanocne i sprawdźcie, które z nich będą u Was na wielkanocnym stole
- „Nasze pisanki”- zachęcamy do wykonania pisanek z wykorzystaniem bibuły
Kolorową bibułę tniemy na niewielkie kwadraciki i umieszczamy w płaskim pojemniku. Jajko umieszczamy w kieliszku, delikatnie moczymy kwadracik z bibuły i „naklejamy” na jajko. Całe jajko oklejamy w ten sposób, a następnie pozostawiamy do wyschnięcia. Wysuszoną bibułkę odklejamy od jajka i gotowe!
- „Jak to będzie” - posłuchajcie wiersza czytanego przez Rodzica i porozmawiajcie na jego temat
Jak to będzie?" M. Konopnicka
Jutro będzie Wielkanoc,
babki w piec już wsadzone,
gotują się kiełbasy
i mieć będziemy święcone!
Najpierw obrus bielutki
mama na stół położy
na nim stanie pośrodku
ten baranek Boży.
Jajkiem będziemy się dzielić
wszyscy w domu z kolei,
życzyć sobie pociechy,
życzyć sobie nadziei.
Potem będą mazurki,
właśnie robi je mama.
A rodzynki, migdały
- obieram ja sama.
A na boku stać będzie
w kubku woda święcona.
I kropidło z wstążeczką
od sąsiada Szymona.
Z rana przyjdzie ksiądz proboszcz
i poświęci stół cały.
Domek także pokropi,
by się dzieci chowały.
Piątek 2. 04
- „Kurka i pisanki”- zabawa z piosenką
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk&t=34s
- „Co się wydarzyło?”- umówcie historyjkę obrazkową, a następnie wytnijcie ją, pomieszajcie elementy, a na koniec spróbujcie ułożyć obrazki w odpowiedniej kolejności wydarzeń
- „Przeliczanie pisanek i kurczaczków”- zabawa matematyczna
Połóżcie przed sobą pisanki lub kurczaczki i policzcie, ile ich jest. Włóżcie je do woreczka i przypomnijcie sobie, ile znajduje się w woreczku, ile musimy dołożyć lub zabrać, żeby zostało np. 3 tyle, a ile, dołożyć, żeby było 7. Policzcie te rzeczy ułożone w ciągu, a następnie je przestawcie, zamieńcie miejscami. Sprawdźcie, ile jest ułożonych przedmiotów, czy ich liczba się zmieniła? Odejmujemy i dodajemy kurczaczki i pisanki, za każdym razem sprawdzając, ile ich jest.
Życzymy Wam zdrowych, radosnych i pełnych niespodzianek Świąt Wielkanocnych oraz mokrego Śmigusa-Dyngusa!
Pozdrawiamy serdecznie :)
Ciocia Agata i ciocia Kamila