Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zabawy dydaktyczne dla grupy Maluchów 12 - 16.04

Witamy w nowym tygodniu - tym razem tematem przewodnim będzie czekolada i ... sztuka, ale więcej dowiecie się z zadań umieszczonych poniżej :)

Poniedziałek - 12. 04. 2021

Światowy Dzień Czekolady 

  • „Zapach czekolady” - posłuchajcie wiersza i powiedzcie, o czym on jest?

Przyszedł do nas wujek Władek,

przyniósł wielką czekoladę, z orzechami,

 z rodzynkami, w pięknym pudle z obrazkami.

 Jeśli będę grzecznie siedzieć,

 dadzą mi ją po obiedzie...

Choć zamknięta jest szuflada,

wszędzie pachnie czekolada.

 Układanki chcę układać

- wszędzie pachnie czekolada.

 Gdy na nowy rower wsiadam

- wszędzie pachnie czekolada.

Kiedy z lalką sobie gadam

 - wszędzie pachnie czekolada.

Czy ktoś może mi powiedzieć,

kiedy będzie po obiedzie?

Bo nie mogę żyć w spokoju,

 gdy ten zapach jest w pokoju!

  • „Czekolada” - osłuchajcie się z piosenkami, a później zatańczcie do jednej, wybranej 

https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk&t=2s

http://www.youtube.com/watch?v=n-K2U_WioYw

  • „Jak powstaje czekolada?” - obejrzyjcie ilustrację poniżej i opowiedzcie o niej

  • „Tort czekoladowy”- jeśli możecie, wydrukujcie obrazek, potnijcie go na część tak, aby powstały puzzle, pomieszajcie wszystkie kawałki i ułóżcie w całość

  • „Połącz czekoladę ze zdjęciem”- zagrajcie w grę multimedialną w programie Wordwall

https://wordwall.net/pl/resource/1455491/czekoladowe-pary-po%C5%82%C4%85cz-rodzaj-czekolady-ze-zdj%C4%99ciem-

  • „Świat według dziecka- czekolada”- obejrzyjcie filmik

      

Na zakończenie naszej słodkiej zabawy zachęcamy co degustacji zdrowej gorzkiej czekolady - smacznego ;-)

Wtorek - 13. 04. 2021

  • „Teatr” – posłuchajcie wiersza Wojciecha Próchniewicza:

„Siedzę cichutko obok taty,
w miękkim fotelu, w ósmym rzędzie,
czekam by zgasły roje świateł
i myślę fajnie będzie;
Już ciemno, ściskam dłonie w pięści.
wolno rozsuwa się kurtyna...,
widzę zamczysko, księżyc w pełni...
tutaj bajka się zaczyna.
Wszystko się potem dobrze kończy,
oklaski to najlepszy dowód.
A ja już sobie postanawiam
do tego miejsca wrócić znowu.”

  • „Zbieranie słów – teatr” – po wysłuchaniu wiersza zastanówcie się, co Wam się kojarzy z teatrem? Spróbujcie wymyślić jak najwięcej skojarzeń i poproście Rodzica, aby je zapisał na kartce. Gdy Wasze pomysły się wyczerpią, przeczytajcie wszystkie zapisane skojarzenia.
  • „Atrybuty i rodzaje teatru” – teraz sprawdźcie, ile z wymyślonych przez Was skojarzeń, związanych z teatrem znajduje się na poniższym zdjęciu? A może jest tam coś, czego nie umiecie nazwać? Niech Rodzic przeczyta Wam nazwy poszczególnych obrazków na ilustracji, a następnie wyjaśni, co one oznaczają.

 

  • „Jestem aktorem” – naszykujcie przedmioty, które lubicie lub takie, które wydają się Wam ciekawe i pobawcie się w odgrywanie scenek. Możecie udawać kogo chcecie, ale pamiętajcie, aby w swoich scenkach wykorzystać przygotowane rekwizyty. Może Rodzice lub rodzeństwo też będą chcieli zostać aktorami i odegrają dla Was jakąś ciekawą scenkę ;)
  • „Jak powstaje spektakl” – zachęcamy do obejrzenia ciekawego filmu

  • „Kukiełka supełkowa” – wykonajcie własną kukiełkę z kolorowej chusty wg instrukcji z filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=k1rVsprqOgY

  • Dla chętnych mamy zadanie z kodowaniem:

Środa - 14. 04. 2021

  • „Całe ciało tańczy” – włączcie dowolną muzykę, a następnie rozruszajcie przy niej swoje ciało - najpierw niech poruszają się tylko palce u rąk, potem całe ręce, ręce i tułów, sam tułów, same biodra, stopy, całe nogi i w końcu całe ciało :)
  • „Tańcowały dwa Michały" – posłuchajcie piosenki i odpowiedzcie na pytanie, o kim mowa w piosence i co te postaci robią?

https://www.youtube.com/watch?v=I0rxal9q958

  • „Tańce z różnych stron świata” – istnieje cała masa pięknych tańców, o których być może nie wiedzieliście. Teraz macie okazję poznać niektóre z nich - być może nawet nauczycie się je tańczyć. Miłej zabawy!

- Hiszpania – Flamenco

https://www.youtube.com/watch?v=W25W2jOmKUM

- Włochy – Tarantella

https://www.youtube.com/watch?v=JIk3su9F-cs

- Grecja - Greek Zorba

https://www.youtube.com/watch?v=f16cwfdSuOQ

- Belgia – Belgijka

https://www.youtube.com/watch?v=bb9EUmeQFpI

- Francja - Le Bastringlo

https://www.youtube.com/watch?v=Tq_spzyMGCA

- Rosja – Kalinka

https://www.youtube.com/watch?v=rvzStx52xBM

- Brazylia – Samba de Janeiro

https://www.youtube.com/watch?v=0UL2iWMAU4k

- Polska – Trojak

  • „Znajdź różnicę” – popatrzcie na obrazki poniżej i znajdźcie jak najwięcej różnic miedzy nimi:

  • „Zatańcz ze mną” – zapraszam do wspólnego tańca - nauczymy się salsy;

https://youtu.be/leDaZeCbPtU

 

Czwartek - 15. 04. 2021

  • „Światowy Dzień Sztuki”- rozwiążcie poniższe zagadki

      Kto za pomocą farb i pędzla,
      na płótnie lub na papierze,
      świat w piękne barwy ubierze? /malarz/

Wisi sobie na ścianie,
najczęściej w drewnianej ramie,
namalowane ma różne widoki
łąki, lasy, góry lub potoki. /obraz/

Mam czuprynę „na jeża",
jestem gruby lub cienki.
Kiedy chcesz coś namalować,
bierzesz mnie do ręki. /pędzel/

  • „Artystyczne wygibasy”- zatańczcie przy wesołej muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

  • „Który obraz podoba się Tobie najbardziej i dlaczego”-  obejrzyjcie obrazy w prezentacji Power Point  i porozmawiajcie na ich temat z Rodzicem

  • „Jestem artystą”- namalujcie obrazek,  wykorzystując farby i... słomkę do picia

  • „Artysta Malarz”- obejrzyjcie ciekawy film

https://www.youtube.com/watch?v=KpV1u3o-6G8

 

Piątek - 16. 04. 2021

  • „Muzyka – moja inspiracja” – zachęcam do zabawy przy utworze "Le Basque":

https://www.youtube.com/watch?v=Qwm_SB_G-Lg&t=0s

- namalujcie coś przy muzyce, wykorzystując farby lub kredki pastelowe

- wymyślcie własne ruchy do poszczególnych fragmentów tej melodii

- pobawcie się w zabawę paluszkową "Pajączek":

https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM

- przedstawcie fragmenty muzyki obrazkowo:

https://www.youtube.com/watch?v=-gUmRxBAG50

  • „Jaki ma tytuł?” – przyjrzyjcie się obrazowi K. Haringa:

- Jakich kolorów użył artysta?
- Co robią osoby przedstawione na plakacie? 
- Jaki tytuł pasowałaby do tego dzieła? 
- Jak myślisz, w jakim nastroju są osoby przedstawione na plakacie?

Tytuł plakatu to "Taniec", a więc osoby, przedstawione na nim to tancerze czyli tańczący ludzie

  • „Układanka” - z kartki wycinamy postacie, nawiązujące do plakatu. Można je narysować samodzielnie lub np. przerysować, przykładając kartkę do ekranu laptopa/komputera albo wydrukować. Wycinamy je, a kilka wybranych sylwet odrysowujemy na kartce. Waszym zadaniem jest dopasowanie sylwety do odpowiedniego zarysu.

  • „Teatrzyk cieni” – do sylwet z poprzedniego zadania przyklejamy patyki, tak by każda osoba uczestnicząca w przedstawieniu miała swoją postać. Warto zaciemnić pokój, włączyć lampkę/latarkę, która zostanie skierowana na scenę (ścianę). Kto będzie bohaterem Waszego przedstawienia? Wy! Porozmawiajcie z Rodzicami i  stwórzcie dialog, który będzie scenariuszem Waszego przedstawienia.
  • „Moja ulubiona piosenka” – włączcie swoją ulubioną piosenkę i zatańczcie przy niej tak, jak byście właśnie występowali na scenie :)