Zabawy dydaktyczne dla grupy Maluchów 06 -09.04
Witamy po świętach i zapraszamy do korzystania z naszych propozycji zabaw dla grupy Maluchów :)
Wtorek 06. 04
- „Zagadka Agatki”- rozwiążcie zagadkę cioci Agatki
"Co to z ziemi kiełkuje,
główkę pokazuje,
a na główce płatki,
to zapewne są … ."
- „Barwinie kwiatów”- przeprowadźcie ciekawy eksperyment przyrodniczy
Do naszego doświadczenia potrzebujemy kilka białych kwiatów, szklanek z wodą i barwników. Najlepsze są intensywne barwniki spożywcze, ale podobne efekty uzyskamy z barwnikami do jajek lub z wodą zabarwioną bibułą. kolorowe roztwory i do każdej szklanki włóżcie po 1 kwiatku, zostawcie na minimum dobę i sprawdźcie efekt - będziecie zaskoczeni :)
- „Od cebuli do tulipana”- zabawa dydaktyczna
Obejrzyjcie ilustracje i opowiedzcie, co na nich widzicie? Przypomnijcie sobie, jak sadziliśmy niedawno cebulę i szafirka oraz co z nich wyrosło?
- „Kwiatek do kwiatka”- karty pracy
Wykonajcie poniższe zadania:
- „Kwiatek”- zachęcamy do wykonania ciekawej pracy plastycznej wg instrukcji z filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=ZsAMDJv7P0E
Środa 07. 04
- „Żabi rechot”- ćwiczenie logopedyczne
Naśladujcie różne odgłosy, które wydają żaby: "kum kum", "ribet ribet" itp. Pracujcie językiem, jak żaby łapiące muchy - wysuwajcie i chowajcie, próbujcie dotknąć językiem brody, a później nosa, a może umiecie zwinąć język w trąbkę?
- „Żaba”- posłuchajcie wiersza J. Brzechwy i powiedzcie, co przytrafiło się żabie? Jakie rady dał żabie lekarz? Co zrobiła żaba i jak skończyła się jej historia?
Pewna żaba
Była słaba,
Więc przychodzi do doktora
I powiada, że jest chora.
Doktor włożył okulary,
Bo już był cokolwiek stary,
Potem ją dokładnie zbadał,
No, i wreszcie tak powiada
„Pani zanadto się poci,
Niech pani unika wilgoci,
Niech pani się czasem nie kąpie,
Niech pani nie siada przy pompie,
Niech pani deszczu unika,
Niech pani nie pływa w strumykach,
Niech pani wody nie pija,
Niech pani kałuże omija,
Niech pani nie myje się z rana,
Niech pani, pani kochana,
Na siebie chucha i dmucha,
Bo pani musi być sucha!”
Wraca żaba od doktora,
Myśli sobie: „Jestem chora,
A doktora chora słucha,
Mam być sucha - będę sucha!”
Leczyła się żaba, leczyła,
Suszyła się długo, suszyła,
Aż wyschła tak, że po troszku
Została z niej garstka proszku.
A doktor drapie się w ucho:
„Nie uszło jej to na sucho!”
- „Zielona Żabka”- praca plastyczna
Zapraszamy do wykonania ciekawej pracy - żabek z kół
https://www.youtube.com/watch?v=257DwGShF90
- „Żabie tańce”- posłuchajcie piosenek „Śpiewających brzdąców”
Nauczcie się fragmentu piosenki, która Wam się bardziej podoba oraz tańczcie do niej tak, jak lubicie :)
https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s
https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg
Czwartek 08. 04
- „Jak wygląda bocian?”- zagrajcie w gę multimedialną na platformie Wordwall:
https://wordwall.net/pl/resource/13328655/przyroda/bocian
- „Bocian”- wysłuchajcie wiersza W. Chotomskiej:
Bocian szuka bocianicy.
– Nie wróciła z zagranicy?
Niech się pan nie smuci, bocianica wróci.
A na razie, panie bocianie, niech pan przygotuje dla swojej żony mieszkanie.
– Gdzie?
– Na drzewie wysokim, albo na stodole.
Albo wie pan gdzie
– najlepiej nad naszym przedszkolem!
Odpowiedzcie na pytania:
- O jakim ptaku jest mowa w wierszyku, który przed chwilą wysłuchaliście?
- Czy wiecie jak wygląda bocian?
- Na kogo czeka pan bocian? Gdzie mogła być pani bocianica?
- Czy znasz zwyczaje bocianów – dlaczego odlatują do ciepłych krajów, kiedy wracają?
- Co poradziły dzieci z wiersza panu bocianowi?
- Co jest domem bociana?
- Gdzie bociany budują swoje gniazda?
- „Boćki”- zapraszamy do wykonania pracy plastycznej według instrukcji z filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=Nbd6YT7aFos
- „Bociek i żabka”- zabawa ruchowa
Zabawcie się z rodzicami, rodzeństwem lub innymi bliskimi. Wybierzcie jedną osobę, która będzie rzucała hasło "bocian" lub "żaba". Możecie do tej zabawy włączyć również muzykę. Zabawa polega na reagowaniu na dane hasło czyli udawania bociana - podnosicie wysoko kolana, rozkładanie ręce szeroko na boki lub udajecie żaby i skaczecie po pokoju.
Piątek 09. 04
- "Kwiecień - plecień" - zabawa słowna
Powtarzajcie słowa ludowego powiedzenia na różne sposoby:
"Kwiecień-plecień, bo przeplata
trochę zimy, trochę lata"
- cicho, głośno
- od szeptu do głośnego mówienia i na odwrót
- jak roboty, dzieląc powiedzenie na sylaby
- wyśpiewując do jakiejś melodii lub rapując
- "Kwietniowa piosenka" - posłuchajcie piosenki i spróbujcie nauczyć się jej refrenu:
- "Kwietniowa pogoda" - praca plastyczna lub masażyk.
Zabawę można wykonać na dwa sposoby:
1. jako pracę plastyczną - przygotowujecie farby i palce, a potem przenosicie słowa wiersza jako obrazy na karton
2. jako masażyk - potrzebujecie kogoś, kto będzie Was masował, a potem zamienicie się rolami i Wy będziecie masażystami. Na początku możecie rysować na podłodze to, co usłyszcie, a potem dopiero zabrać się do masowania:
Malujecie/masujecie do słów rymowanki:
Kwietniowa pogoda raz słonce raz woda (rysowanie palcami koła/ "głaskanie” raz
prawą raz lewą dłonią)
Dzieci skaczą po kałuży (malujecie kropki kciukami / ”skok” jedną i drugą dłonią na przemian)
Pada deszczyk mały, duży (malujecie pięcioma palcami kropki / stukacie opuszkami palców po plecach,
najpierw delikatnie potem troszkę mocniej)
Słońce świeci, deszczyk pada (malujemy koła dłońmi i robimy kropki wszystkimi palcami / rysujemy koła , stukamy opuszkami palców)
Piękną tęcze zapowiada (malujemy palcami /rysujemy półkola )
A po niebie płyną chmury (malujemy / rysujemy linie faliste)
Tworząc przeróżne figury (malujemy / rysujemy dowolne kształty)
- „Doprowadź ptaki do gniazda”- wykonajcie zadanie z karty pracy
- "Wiosenne zgadywanki" - zagrajcie w grę multimedialną i sprawdźcie swoją wiedzę o wiośnie:
https://wordwall.net/pl/resource/1299779
- Język angielski - zachęcamy do poznania takich słów w języku angielskim, jak
- Flower - kwiat
- Frog - żaba
- Sun - słońce
- Stork - bocian
Pozdrawiamy Was cieplutko i trzymamy kciuki za szybki powrót do przedszkola!
Ciocia Agata i ciocia Kamila :)