Zabawy dla grupy Średniaków
Witam Was drogie przedszkolaki – Średniaki –wraz z Waszymi rodzicami
Doskonale wiecie z jakiego powodu nie możecie chodzić do przedszkola i wychodzić na place zabaw. Zabawy z rodzicami w domu mogą Wam sprawić również dużo radości. Napisałam dla Was kolejny wierszyk, tym razem o koronowirusie. Poproszę rodziców o przeczytanie go i wspólne wykonanie zadania, które zaproponuję.
„Wirus w koronie”
Dziś wirusa złego mamy
Przed nim w domu się chowamy
Wprawdzie on koronę nosi
Jednak ludzi wprost nie znosi
My go także nie lubimy
I na pewno wypędzimy.
Propozycja 1 - Podzielcie kartkę na dwie części zginając ją na środku. Na jednej części narysujcie złe bakterie i wirusy , a na drugiej dobre bakterie. Rodzice mogą dorysować swoje propozycje. Złych wirusów i bakterii nie chcemy więc sami odetnijmy tą część kartki, podrzyjmy ją na malutkie kawałeczki i poskaczmy po nich, podepczmy je na znak że ich nie lubimy i nie chcemy. Potem umyjmy dokładnie rączki, buzię i proponuję następną zabawę.
Propozycja 2 - Proponuję abyście narysowali ołówkiem wiosenny obrazek według mojej instrukcji, którą przekażą Wam rodzice.
Na środku kartki narysujcie domek, w prawym górnym rogu będzie słoneczko, które będzie miało 7 promyczków. W lewym górnym rogu kartki narysujcie 3 małe chmurki. W prawym dolnym rogu będzie drzewko, a w lewym dolnym rogu wyrosną 4 kwiatki. Rysunek pokolorują rodzice, a dzieci dorysują i pokolorują inne zwiastuny wiosny np. motylki, biedronki, ptaszki itp.
Propozycja 3 - Pobawcie się z rodzicami w zabawę, którą bardzo lubicie – "Czarodziejski worek"
Rodzice wkładają do worka różnorodne przedmioty, zabawki, przybory do pisania, mogą być inne przedmioty codziennego użytku np. grzebień, szczotka, pilot od telewizora itp. Następnie dziecko wkłada rączkę do worka i nie wyjmując mówi jaki przedmiot trzyma w rączce. Wyjmuje i sprawdza czy jest to właśnie to co powiedziało. Następnie dziecko liczy ile przedmiotów było w worku i ile z nich rozpoznało. Możemy się pobawić dłużej zmieniając rodzaj przedmiotów i zamienić się rolami tzn. teraz dzieci wkładają to co uważają do woreczka a rodzice rozpoznają co to jest.
Propozycja 4 - Proszę o przeczytanie dziecku jego ulubionej bajki lub opowiadania. Dziecko odpowie na pytania dotyczące treści, a następnie spróbuje zaproponować inne zakończenie wysłuchanej historii. Inne zakończenie może zaproponować także rodzic i opowiedzieć swoją wersję. Możemy wspólnie wykonać ilustrację do opowiadań stosując ulubioną technikę np. malowanie farbami plakatowymi, kredkami olejowymi, lub inną którą lubicie.
Propozycja 5 - Proponuję założenie zielonego ogródka na parapecie . Można do tego wykorzystać doniczkę, pojemnik po jogurcie lub coś podobnego, troszkę ziemi i posadzić cebulkę najlepiej taką, która pokazuje już zielony szczypiorek gdyż taki najszybciej urośnie. Można ją też włożyć do słoiczka z odrobiną wody i uzupełniać w miarę pobierania wody przez roślinę. Szybkie efekty uzyskamy wsadzając ząbek czosnku, który zaczyna kiełkować. W ramach eksperymentu można posadzić kawałek odciętego ziemniaka najlepiej takiego , który zaczyna rosnąć. Dzieci będą mogły obserwować wzrost i rozwój roślin , opiekować się nimi podlewając je i sprawdzając jak się zmieniają każdego dnia.
Życzę miłych wrażeń ze wspólnych zabaw i działań
Pozdrawiam serdecznie
Urszula Dadan