Zabawy dla grupy Maluchów 8
Witamy po majówce i zapraszamy do korzystania z naszych propozycji zabaw na kolejne dni. W tym tygodniu zajmiemy się tematem zwierząt egzotycznych czyli zamieszkujących dalekie kraje :)
PONIEDZIAŁEK
1. „Idziemy do ZOO” – posłuchajcie piosenki uważnie, a potem opowiedzcie rodzicom, jakie zwierzęta w niej występowały
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo (x2)
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
Za ogony siebie łapią
I na linach się bujają
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą
Daj mi loda, ciastko, żelka
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj...
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo (x2)
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Bo tak już jest to zrobione
Trąbą piją wodę słonie
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
Nie wiadomo wciąż dlaczego
Humor dopisuje hienom
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, Zoo, Zoo (x4)
2. „Teraz my” – zabawa naśladowcza z wykorzystaniem poznanej wcześniej piosenki - teraz możecie zatańczyć - pokażcie Rodzicom, jak to robiliśmy w przedszkolu i zaproście do wspólnego tańca :)
3. „Kto mnie woła?” – zabawa z naśladowaniem odgłosów zwierząt afrykańskich - poproście Rodzica, aby naśladował jakieś egzotyczne zwierzę, a Wy spróbujcie zgadnąć, kogo udawał. Później zamieńcie się rolami - będzie świetna zabawa.
4. „Afrykańskie rytmy” – zabawa muzyczna – przygotujcie garnek, miskę, pudełko po butach i coś do uderzania (drewnianą łyżkę, patyk, łopatkę). Następnie włączcie film i zagrajcie razem z ciocią Agatką:
5. „Dorysuj afrykańskie zwierzę” – teraz poćwiczą Wasze rączki, bo na wydrukowanej lub namalowanej przez Was wcześniej ilustracji sawanny, będziecie dorysowywać zamieszkujące tam zwierzęta egzotyczne.
(Zdjęcie w galerii)
WTOREK
1. „Gdzie był Krzyś" – wysłuchajcie wiersza Z. Bronikowskiej,czytanego przez ciocie Agatę, a następnie opowiedzcie, co widział Krzyś?:
Gdzie byłeś Krzysiu? - Daleko…. W Afryce, nad rzeką Nilem!
A dwa kroki przede mną kąpały się dwa krokodyle!
Były takie olbrzymie, paszcze miały szerokie jak bramy.
Nie wierzysz? No to proszę, Możesz zapytać mamy!
A potem hipopotam po szyję
wylazł z błota, aż śmiały się goryle.
Słonie biegały jak konie! Były zebry, żyrafy, szakale!
A ja – Nie bałem się wcale.
Siedziałem obok mamy i patrzyłem… patrzyłem…
Małpy jadły figi i daktyle,
Nosorożec bawił się w strumieniu, a tygrysy leżały pod palmą. I lwa widziałem, A jakże!
I chociaż było ciemno, nie bałem go się także.
Ale zabłysło światło i ludzie zaczęli uciekać!
Ja chciałem jeszcze zostać, chciałem jeszcze poczekać, ale mama…..
- O czym ty mówisz Krzysiu? To ci się chyba śniło.
Skądże? Naprawdę to widziałem! To wszystko w kinie było.
2.„Żyrafa i słoń” – zabawa matematyczna – przygotujcie z Rodzicami ilustracje żyrafy i słonia - można je wydrukować, narysować lub wykonać z rolek po papierze toaletowym. Następnie przygotujcie po 5 czerwonych kulek (jabłka) i 5 zielonych placuszków (liście) z plasteliny. Waszym zadaniem będzie karmienie zwierząt wg instrukcji Rodzica, który powie Wam, ile jabłek położyć przy słoniu, a ile liści zje żyrafa. Po każdym karmieniu sprawdźcie, które zwierzę zjadło więcej, a które mnie - liczcie wszystko na głos.
3. „Lew” – praca plastyczno-techniczna - obejrzyjcie filmik i wykonajcie wspaniałego lwa razem z ciocia Agatą:
4. „Krótki spacer po dżungli” – zabawa pantomimiczna - teraz Rodzic opowie Wam o wyprawie, a Wy spróbujcie pokazywać, co się na niej wydarzyło:
Dotarliśmy do Afryki. Czas ruszać w drogę, przedzieramy się przez dżunglę /ruchy rękoma na boki/. Musimy być bardzo cicho, by nie spłoszyć zwierząt, a także by nie usłyszał nas drapieżnik /idziemy na palcach/. Kogoś słyszę…O! Jaka miła małpka /drapiemy się po głowie, plecach; skaczemy na jednej nodze, obunóż/. Dość zabawy – małpka jest bardzo głodna, musimy jej pomóc w zrywaniu bananów z drzewa /ręce wysoko do góry/.
5.„Gramy ze zwierzętami – zagrajcie w przygotowaną przez nas w grę dydaktyczną:
https://wordwall.net/pl/resource/1843264
ŚRODA
1. „Zwierzęta egzotyczne" – posłuchajcie wiersza E. Piotrowskiej i opowiedzcie, co robiły zwierzęta w wierszu?:
https://youtu.be/eyXw43q1rWI
Hipopotam, lew, żyrafa
miały pójść do fotografa.
Lew wyczesał sobie grzywę,
hipcio zęby umył krzywe,
a żyrafa brudna była
i się w końcu rozmyśliła.
Dziwią się słoń i krokodyl,
że unika mydła, wody.
Dziwią się tygrys z papugą,
że nie myje się tak długo…
Wstyd zrobiło się żyrafie:
– Umyć szyi nie potrafię!
Czy widzicie moją szyję?
Cały tydzień się ją myje!
2. „Znajdź takie same wyrazy – do tej zabawy przydadzą się obrazki ze zwierzętami i ich nazwami wydrukowane podwójnie. Pomieszajcie karty i odwróćcie do dołu obrazkiem. Teraz zabawcie się w grę memory i odszukajcie takie same obrazki.
3. „Idą słonie” – masażyk z rymowanką - posłuchajcie rymowanki, przeczytanej przez Rodzica, a następnie usiądźcie wygodnie. Rodzic pokaże Wam, jak wykonać masażyk na plecach, a Wy spróbujcie powtarzać rymowankę. Potem zamieńcie się i teraz Wy wymasujcie Mamę albo Tatę :)
Idą słonie po betonie, (uderzanie piąstkami)
Lwy próbują gonić słonie. (uderzanie pięcioma palcami)
Węże pełzną już do szafy, (rysowanie wężyków palcem)
A za nimi idą żyrafy. (naciskanie dwoma palcami)
Nosorożec rogiem bodzie, (naciskanie kciukiem)
A na końcu brodzi w wodzie. (rysowanie fal palcami)
4. „Lepimy zwierza” – teraz ulepcie poznane wcześniej zwierzęta egzotyczne z plasteliny lub masy solnej.
Podajemy przepis na masę:
- szklanka mąki
- 1 szklanka soli
- ok. 0,5 szklanki wody.
Zacznijmy od tego, że do głębokiej miski wsypujemy mąkę i sól. Dokładnie mieszamy i wlewamy niewielką ilość wody. Mieszamy, rozgniatamy grudki, dodajemy odrobinę wody i ponownie mieszamy. Ilość wody jest tu kluczowym czynnikiem i trzeba ją wlewać stopniowo. Ciasto wyjmujemy na stół lub stolnicę i ugniatamy, aż będzie gładkie (około 5 minut).
Życzymy udanej zabawy i ściskamy Was mocno :)