Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zabawy dla grupy Maluchów 5

Witamy kochane Maluszki i zapraszamy do wspólnej zabawy z Rodzicami :)

1. „Nasza planeta” – piosenka dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I 

2. „Chora planetka” – wiersz dla dzieci - poproście rodziców o przeczytanie wiersza, a następnie wspólnie go omówcie:

„Chora Planetka”

Pewna Planetka mała, cały dzień smutną buzię miała.

Jaś się zastanawiał dlaczego? – ale zapomniał, że papierki zamiast do kosza to rzucił pod drzewo.

Kasia również się zastanawiała, dlaczego Planetka chodzi zapłakana.

Jednak i ona zapomniała, jak z samego rana listki z drzewa obrywała i gałązki łamała.

Pan Janek też długo rozmyślał nad smutną Planetki buzią,

ale i on zapomniał o tym, że wczoraj z wieczora zamiast śmieci do kosza do pieca wrzucił,

a dym czarny z komina buchał i powietrze dookoła zatruwał.

Pani Aniela również była zatroskana, dlaczego Planetkę głowa bolała od rana,

ale i ona zapomniała, że śmieci nie posegregowała tylko do jednego worka wszystko wsypała.

Planetka dalej smutna chodziła, a gdzie nie spojrzała tam śmieci widziała.

I małą Halinkę, co światło w pokoju miała włączone, a przecież słoneczko świeciło na dworze.

I Józia co wodę miał źle zakręconą już od rana, bo woda z kranu ciągle kap, kap kapała.

Planetka tak się rozchorowała, że do szpitala pojechała.

Pytacie dlaczego? Bo nikt o środowisko nie zadbał mój drogi kolego.

Dlatego Planetka smutną buzię miała i się poważnie rozchorowała.

Pamiętajcie zatem dzieci kochane, aby Planetka uśmiechnięta i zdrowa była,

Dbajmy o środowisko, tak by nasza Ziemia zawsze czysta była!

3. „Tworzymy ogródek” – zabawa badawcza 

https://youtu.be/Et3N2-tml-c

Plan pracy małych ogrodników:

  • Kupić nasionka lub sadzonki i ziemię
  • Przygotować skrzynki lub doniczki oraz miejsce pracy
  • Zorganizować narzędzia
  • Rozpocząć sadzenie roślin

W związku z udziałem naszej grupy w projekcie Kreatywny Przedszkolak, prosimy o fotorelację z sadzenia roślinek na nasze maile :)

4. „Planeta Ziemia” – praca plastyczno-techniczna z nieużytków - zachęcamy do wykonania pracy dowolną techniką z wykorzystaniem rzeczy, które normalnie trafiły by do kosza - nakrętki, rolki po papierze, skrawki kolorowego papieru, opakowania po różnych produktach, papierki po cukierkach itp. Stwórzcie wspólnie plakat na Dzień Ziemi. 

 5. „Segregujemy śmieci” – zabawa dydaktyczna - obejrzyjcie filmik, a następnie zabawcie się w segregację u siebie w domu. Zbierzcie niepotrzebne odpadki i przygotujcie 4 kosze na śmieci - możecie wykorzystać niepotrzebne pudełka/opakowania. Pomalujcie pudełka na odpowiednie kolory, odpowiadające rodzajom odpadów:

- żółty na plastik i metal
- zielony na szkło
- niebieski na papier
- czarny na odpady mieszane

Następnie na zmianę z rodzicem lub bratem albo siostrą posegregujcie śmieci. Po wykonaniu tego zadania możecie jeszcze policzyć, ile odpadków jest w każdym pudełku i porównać, gdzie jest najwięcej, a gdzie najmniej. 

https://youtu.be/UTji_THiP9A

6. „Zielona trawa - zielony mech” – zabawa ruchowa przy piosence - zatańczcie do piosenki tak, jak lubicie :) Rodzic może zatrzymywać piosenkę, a w trakcie pauzy możecie wyszukiwać w domu zielonych przedmiotów. 

https://youtu.be/qoAwQ9WCWSM

7. „Woda” – zabawy badawcze z wykorzystaniem wody - przygotujcie materiały do wykonania eksperymentów i bawcie się dobrze.

- "Parowanie wody" - wspaniały sposób na wyjaśnienie zjawiska powstawania deszczu i krążenia wody w przyrodzie. Przygotujcie szklankę z gorącą woda, mały talerzyk i trochę lodu. Na szklance z wodą połóżcie talerzyk, a na nim lód. Obserwujcie, co dzieje się z parą wodną i z lodem.

- "Co pływa, a co tonie?" - uzbierajcie sporo małych przedmiotów, zabawek z różnych materiałów oraz miskę z wodą. Wrzucajcie pojedynczo przedmioty do wody i obserwujcie, które utoną, a które utrzymają się na powierzchni.

- "Woda uwięziona w szklance" - potrzebujecie pełnej szklanki wody i tekturki. Przyłóżcie tekturkę do brzegów szklanki, przykrywając ją i lekko dociskając tekturkę dłonią. Następnie spróbujcie powoli przechylić szklankę do góry nogami... Efekt Was zaskoczy ;)

Więcej eksperymentów znajdziecie poniżej:

https://youtu.be/X7oRcfNRoeM

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/08/zabawy-i-eksperymenty-z-woda/

8. „Jak dbać o ziemię?” – obejrzyjcie z rodzicami prezentację, a potem porozmawiajcie na ten temat. Pomyślcie, jak można w codziennym życiu zadbać o środowisko i wprowadźcie te pomysły w życie w swoim domu z okazji Dnia Ziemi.

https://youtu.be/Q21Cld-xsik

9. „Ziemskie problemy” – zabawa dydaktyczna - dzielimy dywan/miejsce na podłodze na dwie części  taśmą malarską. Po jednej stronie kładziemy obrazek z Ziemią uśmiechniętą, po drugiej z Ziemią smutną. Rodzice czytają o rzeczach, które na Ziemię wpływają dobrze lub źle. Waszym zadaniem jest przeskoczyć lub przebiec na część dywanu z odpowiednią ziemską miną.

- recykling

- sadzenie drzewa

- sadzenie kwiatów

- zbieranie śmieci

- zakręcanie kranu podczas mycia zębów

- korzystanie z materiałowych toreb

- śmiecenie

- zatruwanie środowiska

- kapiący kran

- telewizor włączony przez całą noc itd.


https://wordwall.net/pl/resource/1456660/co-szkodzi-co-pomaga-ziemi

10. „Skarby Ziemi” – zabawa techniczna z wykorzystaniem surowców naturalnych - przygotujcie zebrane na spacerach Dary Ziemi takie, jak kamyki, szyszki, kasztany, patyczki, listki, mech itp. Ze sznurka ułóżcie koło, które będzie symbolizować Ziemię, a w środku ułóżcie zebrane materiały wg własnego pomysłu. Potem poproście rodziców, aby zrobili zdjęcie Waszej pracy. Możecie tez narysować koło na dużym kartonie i ułożyć Dary Ziemi na nim, a nawet przykleić i zrobić z waszej pracy plakat lub piękny obraz do zawieszenia na ścianie.

11. „Korkowe zabawy” – gry dydaktyczne z wykorzystaniem korków:

- Kółko i krzyżyk - rysujemy na kartce pola do gry, a na korkach po 5 kółek i 5 krzyżyków.

- Kolory - na kartkach kolorowego papieru (czerwonej, zielonej, żółtej, niebieskiej) układamy zebrane wcześniej korki wg koloru.

- Liczymy kwiatki - układamy kwiatki z zebranych korków wg koloru, a następnie sprawdzamy, którego koloru kwiatków jest najwięcej. 

- Kolorowa stonoga - układamy ciąg korków wg wzoru ułożonego przez rodziców, np. czerwony, zielony, niebieski, czerwony, zielony, niebieski... 

12. „Kolorowe kontenery” – zabawa orientacyjno-porządkowa - na dywanie rozkładamy kolorowe kartki lub chusty w kolorach kontenerów na śmieci (żółty, zielony, czarny, niebieski, brązowy). Rodzic wymienia jakiś produkt, np. pudełko papierowe, plastikową butelka itp. a dziecko szybko wskakuje na kartkę w kolorze kosza, gdzie powinien trafić taki odpad. 

13. „Rady na odpady” – bajka edukacyjna dla dzieci - obejrzyjcie bajkę, a potem porozmawiajcie, o czym była

https://youtu.be/0WS8vo0iD2k

 Pozdrawiamy serdecznie!