Zabawy dla grupy Maluchów 22.06 - 26.06
Witajcie Maluchy! Zapraszamy do wspólnych zabaw w wakacyjnym klimacie.
PONIEDZIAŁEK
1. „Tato, już lato” – posłuchajcie wakacyjnej piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ
2. „Wakacyjne atrybuty – sylabowe obrazki” – do tej zabawy potrzebujecie obrazków, na których są przedmioty, kojarzące się z latem i wakacjami (załącznik 1). Po ich obejrzeniu postarajcie się podzielić każdy wyraz na sylaby, wyklaskać te sylaby, a potem policzyć. Sprawdźcie, który wyraz ma najmniej, a który najwięcej sylab.
3. „Czym możemy pojechać na wakacje? – obejrzyjcie filmik i rozwiążcie zagadki słuchowe:
https://youtu.be/PcnxiX-6hho
WTOREK
1. „Przyszło lato” – zastanówcie się i powiedzcie Rodzicom, jaka pora roku się rozpoczyna? Po czym można poznać, ze przyszło lato? Wybierzcie się na spacer i zróbcie z Rodzicami zdjęcia, na których będą zwiastuny czyli oznaki zbliżającego się lata. Odpowiedzcie na pytania:
- Czy latem zawsze świeci słońce?
- Czy latem opalamy się na plaży?
- Czy latem jeździmy na łyżwach?
- Czy wakacje rozpoczynają się zimą?
- Czy latem ptaki odlatują do ciepłych krajów?
2. „Dopasuj i policz” – dopasujcie do siebie przedmioty na obrazkach, nazwijcie i policzcie je, a na koniec sprawdźcie, czego jest najwięcej? (załączniki
3. „Ruch to zdrowie” – poćwiczcie razem z ciocia Kamilą przy muzyce:
ŚRODA
1. „Na plaży” – zabawa taneczna do piosenki M. Jeżowskiej
2. „Wakacje w Krainie Emocji”” – Wyruszcie wraz z rodzicami na wycieczkę do tajemniczej krainy. Wsiądźcie do samolotu i lećcie, naśladując ruchy zgodnie ze wskazówkami, które usłyszycie. Dotarliście do RADOSNEJ KRAINY. Jest tutaj piękna pogoda, świeci słońce, widać kolory (zilustrujcie ruchem, ciałem, gestem emocję). Następnie wsiadacie do samolotu i lecicie dalej. Nagle robi się ciemno, słońce przestaje świecić a świat jest szary i bury. Docieracie do SMUTNEJ KRAINY. Mieszkańcy tej krainy stale chodzą smutni, nic im się nie chce robić, siedzą, leżą…. (pokażcie ruchem, ciałem, gestem te emocje).zastanówcie się, czy smutek jest nam potrzebny? A co możemy zrobić, żeby poprawić sobie humor, kiedy jesteśmy smutni?
Wsiadacie do samolotu i lecicie dalej. Nagle w oddali słychać błyskawice, niebo w pewnym momencie aż robi się czerwone. Dotarliście do KRAINY ZŁOŚCI. Ludzie w tej krainie tupią nogami, obrażają się, zaciskają pięści. Często się kłócą, nie potrafią współpracować, nie potrafią się razem bawić. Mają groźne miny (pokażcie to ruchem, ciałem, gestem). Czy czujecie się czasem źli? Czy możemy czuć złość? Złość jest przykra, nikt jej nie lubi, każdy się jej boi dlatego trzeba spokojnie tą złość uspokoić. Macie jakiś pomysł? Wsiadacie do samolotu i lecicie dalej... Na szczęście już jesteście w domu, możecie wysiąść z samolotu, wziąć kartkę i namalować krainę, która spodobała się Wam najbardziej.
3. .„Wakacje”- zagrajcie w grę edukacyjną w programie Wordwall, która sprawdzi waszą wiedzę na temat wakacji:
https://wordwall.net/pl/resource/2994850
CZWARTEK
1. „Figurki wybierają się nad morze” – Poproście Rodzica, aby pokazał Wam figury: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt Opiszcie ich wygląd przeliczcie boki i kąty, narysujcie palcem figury w powietrzu oraz na dywanie. Figury postanowiły wybrać się na wakacje nad morze i zapraszają Was do wspólnej zabawy. Kiedy dotarły na miejsce, miały zamieszkać w odpowiednich domkach (Koła w domu ze znakiem koła, Kwadraty w domu ze znakiem kwadratu, a Trójkąty w domu ze znakiem trójkąta itd.). Jednak zanim odnalazły swoje domy, postanowiły najpierw zobaczyć morze i poszły na plażę. Kiedy tam dotarły zerwała się wielka burza (zerwał się silny wiatr, pojawiły ciemne chmury i błyskawice, zaczął padać deszcz), dzieci figurki bardzo się wystraszyły i postanowiły szybko odszukać swoje domy - musimy im w tym pomóc . Dopasujcie figurki do odpowiednich domów i pomóżcie figurkowym mamom przeliczyć, ile małych figurek schowało się do danego domu (załącznik)
2. „Morskie fale” – złóżcie z rodzicami łódkę z papieru i puśćcie ją na wodę (w misce), a następnie spróbujcie nią poruszać, dmuchając w nią.
3. „Uwaga fala”- pobawcie się z Rodzicami w zabawę z filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=scDi1VUmrsQ
PIĄTEK
1. „Okulary – wakacyjne plany” – wykonajcie pracę plastyczną z wykorzystaniem kartonu, farb i plastikowych rurek do napojów:
2. „Na wakacje ruszać czas” – posłuchajcie wiersza i powiedzcie, o czym opowiada:
„Na wakacje ruszać czas”
Za dni kilka – o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy,
żeby bawić się na plaży.
A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.
Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać hen – do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.
Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.
Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato.
3. „Potrzebne przedmioty do wakacyjnego wyjazdu” – obejrzyjcie kartę pracy i wybierzcie odpowiednie przedmioty (załącznik)