Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zabawy dla grupy Maluchów 2

Witamy i pozdrawiamy serdecznie nasze Maluszki :) 

Kolejny tydzień w domu przed nami, dlatego przesyłamy propozycje zabaw i ćwiczeń do wykonania w domu wraz z rodzicami i rodzeństwem. Wszystkie z poniższych propozycji są zgodne z podstawą programową i służą do jej realizacji w  środowisku domowym.

1.W zagrodzie Małgosi – bajeczka ortofoniczna - Rodzic czyta treść bajeczki, a dzieci naśladują odgłosy zwierząt.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: ko, ko, ko.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż  Małgosia jeść im da.

2. Co to za zwierzę? – zabawa słuchowo-naśladowcza - Dziecko słucha odgłosów zwierząt wiejskich i rozpoznaje je, a potem wyszukuje je na ilustracji .
https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0
Zachęcamy do zagrania w przygotowane przez nas gry:
https://wordwall.net/pl/resource/1086405
https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

3. Co nam dają zwierzęta? 
– zabawa dydaktyczna - Dziecko losuje z koszyka poszczególne produkty takie jak: mleko, ser, jajka, wełna, szynka, piórko. Rozpoznaje je po dotyku, nazywa i odpowiada na pytanie, od jakiego zwierzęcia pochodzi dany produkt.

4. Karmimy kurki – ćwiczenia oddechowe - Dziecko przy pomocy słomki do napojów ma za zadanie przenieść ziarenka wycięte/wydarte  z kartki na rysunek kury. Następnie prosimy, aby dziecko zdmuchnęło słomką wszystkie ziarenka z kurki, dmuchając w sposób ciągły (na jednym wydechu). Powtarzamy zabawę max. 3 razy.

5. Przyjdz do mnie jako? - zabawa ruchowa - Dziecko jest w jednej części pokoju a rodzic w drugiej. Zadaniem dziecka jest dotrzeć do rodzica, naśladując przy tym wskazane przez niego zwierzę wiejskie.

6. Piosenka zwierząt – zabawa naśladowcza - Rodzic podnosi sylwetę danego zwierzątka – kura, kaczka, pies, kot, owca, krowa, a dziecko naśladuje wydawane przez niego odgłosy. Następnie próbują zaśpiewać piosenkę w języku zwierząt na melodię "Panie Janie". Po zaśpiewaniu jakiegoś fragmentu rodzic podnosi sylwetę innego zwierzątka, a dziecko zaczyna śpiewać w odpowiednim dla niego języku.

7. Owieczka – praca plastyczna  z wykorzystaniem płatków kosmetycznych - Rodzic przygotowuje dla dziecka kilka płatków kosmetycznych (okrągłych) oraz czarne koło, dwa prostokąty, plastelinę i klej. Dziecko nakleja elementy wg własnego pomysłu tak, aby powstała owieczka. Zachęcamy do obejrzenia poczynań cioci Kamili z owieczkami:
https://youtu.be/ghjS0_o2VoE
https://youtu.be/Ngx3YNjd3fk

8. Dziwne rozmowy - słuchanie piosenki - Dziecko słucha piosenki, a następnie powtarza jej fragmenty. 
https://youtu.be/jI9trIb3NJQ

9. Karmimy pieska  – zabawa matematyczna - Dziecko wraz z rodzicem przygotowuje pieska z dowolnego pudełka z otworem. Rodzic wycina kostki. Następnie dziecko „karmi pieska” wg instrukcji rodzica, np. "Piesek chce zjeść dwie/trzy/cztery kostki" itd. Można wykorzystać również kostkę do gry i wtedy dziecko umieszcza w pudełku-piesku wylosowaną liczbę kostek

http://blog.mimowa.pl/index.php/2014/10/mimowa-cwiczenie-na-zamowienie-czesc-8-raaany-julek/?fbclid=IwAR1qROwyXL_SH2XhQRfVn_46NuI5Jv4qxZETPOO9VO5ZE2ch2aHbcWZJFmc

10. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1
„Skradający się kotek” - Ustawiamy się w pozycji klęku podpartego, ze zgiętymi łokciami. Palce rąk skierowane są do wewnątrz, klatka piersiowa oraz głowa trzymane są nisko nad podłogą. Na umówiony sygnał zaczynamy skradać się jak kotek: najpierw przenosimy ręce, a następnie przyciągamy jedną nogę do przodu a drugą – wyprostowaną zostawiamy z tyłu.

"Wyścig piesków" - Wyznaczamy linię startu i mety. Siadamy na linii startu tyłem do wyznaczonej trasy wyścigu, w pozycji siadu prostego z podparciem rękami z tyłu (ręce zwrócone palcami ku tyłowi, łopatki ściągnięte, plecy proste). Na sygnał startu, przyjmujemy pozycję na czworakach (prostujemy ręce oraz nogi i unosimy biodra w górę) i w ten sposób biegniemy do mety. Wyścig możemy dowolnie utrudniać, na przykład kładąc na trasie przeszkody do ominięcia lub turlając piłkę.

"Bezradne żuczki" - Przyjmujemy pozycję klęku podpartego. Zaczynamy „marsz żuczków” – chodzimy na czworakach w podobny sposób, jak w „skradającym się kotku”, z zostawianiem wyprostowanej nogi z tyłu. Na hasło „bezradne żuczki” kładziemy się na plecach i naśladujemy rękami i nogami ruchy żuczka przewróconego na grzbiet. Staramy się nie odrywać barków od podłogi. Następnie na hasło „żuczki odpoczywają”, kładziemy ręce i nogi na podłodze i odpoczywamy.

Opracowały:Agata Woźniak i Kamila Jackowska