Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zabawy dla grupy Maluchów 15.06 - 19.06

Witamy Was i zapraszamy do wspólnych zabaw. w tym tygodniu przybliżymy Wam różne kontynenty:

Poniedziałek - Europa 

1. Podróż po Europie – zabawa dydaktyczna - obejrzyjcie krótki filmik https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw
Teraz zabawcie się z Rodzicami w mieszkańców Europy:

- Niemcy – naśladujcie jodłowanie https://www.youtube.com/watch?v=S4u0--qZn5U

- Wielka Brytania – naśladujcie kłanianie się królowej

- Francja – naśladujcie wchodzenie na Wieżę Eiffla

- Włochy – naśladujcie robienie pizzy

 2. Flaga Unii Europejskiej – pokolorujcie lub pomalujcie farbami flagę UE (załącznik 1)

Wtorek - Azja 

1. „Spotkanie z tygrysem” – posłuchajcie bajki azjatyckiej, którą przeczyta Wam Rodzic:

Pewnego dnia królik spotkał słonia. Słoń miał bardzo smutne oczy.

- Co ci jest? Czemuś taki zmartwiony? - spytał znany ze swej bystrości królik.

Lepiej o tym nie mówić, króliczku - odrzekł słoń i machnął żałośnie trąbą. - Tygrys kazał mi się stawić w południe u wodopoju.

- No, to pójdziesz i już. Spotkać się z tygrysem nie taki wielki trud - pocieszał słonia króliczek.

- Tak, ale tygrys powiedział, że mnie zje w południe u wodopoju.

Królik podrapał się w ucho, a potem powiedział do słonia:

- Masz się też kogo bać! Chwyć mnie trąbą i posadź na swojej głowie między uszami. Pójdziemy razem na umówione spotkanie. Tylko zapamiętaj sobie, co ci teraz powiem: gdy tylko uderzę cie łapką, masz się zwalić z nóg i udawać nieżywego.

Słoń i królik ruszyli w drogę. Ledwie słoń zjawił się na brzegu, zobaczył tygrysa.

Królik ugryzł słonia w ucho i zawołał:

- Do niczego takie mięso! Nie nadaje się do jedzenia! - i palnął słonia łapką w czoło.

Słoń upadł i rozciągnął się jak długi, udając nieżywego.

Przeląkł się tygrys królika, zawył:

- Co za straszny zwierz! Jednym uderzeniem łapy powala słonia!

Nie czekał już na nic. Dał susa w najgęstsze zarośla. Słoń opowiedział o swojej przygodzie zwierzętom w dżungli, a zwierzęta długo się śmiały z tchórzliwego tygrysa.

2. Patykiem pisane” – zabawa manualna - wysypcie torebkę ryżu na płaski talerzyk lub stolik i napiszcie palcem kilka wzorów „chińskich” - poszukajcie z Rodzicami alfabetu chińskiego w internecie i wybierzcie litery, które spróbujecie napisać na ryżu.

3. „Japoński wachlarz” – wykonajcie wachlarz techniką origami razem z ciocią Agatą:

https://youtu.be/dMVrlMyydm0

Środa - Afryka

1. Zwiedzanie dżungli – zabawa pantomimiczna do opowiadania - zabawcie się w podróż po afrykańskim buszu:

„Dotarliśmy do Afryki, wysiadamy z tratw i idziemy na ląd po wodzie (wysokie unoszenie kolan), a potem po gorącym piasku (lekkie podskoki). Rozglądamy się uważnie na boki , szukamy tubylców. Czas ruszać w drogę, przedzieramy się przez dżunglę (ruchy rękoma na boki). Chodźmy bardzo cicho by nikogo nie spłoszyć, albo by nas nie usłyszał lew (idziemy na palcach). Ciiiii! (dajemy palec na buzię). Słychać jakiś szelest. Uciekajmy na drzewo (naśladujemy wspinanie się na drzewo). O! Jaka miła małpka – chcesz, to się pobawimy. Pomałpujmy tak jak ona ( naśladujemy ruchy dorosłego, np. drapiemy się po plecach, skaczemy na jednej nodze, itp.). Dość zabawy, chyba jesteśmy już bezpieczni, możemy schodzić z drzewa. (naśladujemy schodzenie z drzewa). Ruszamy dalej w drogę. Przed nami rzeka, musimy ją przeskoczyć (duży skok do przodu), a teraz skaczemy po kamieniach (małe podskoki).Uwaga! Krokodyl! (naśladujemy kłapanie paszczy krokodyla). Tam płynie hipopotam (naśladujemy rękoma pływanie w wodzie). Już niedługo dotrzemy do wioski, musimy tylko przejść obok śpiącego węża (kładziemy się na podłodze i sycząc, poruszamy się po niej).Nareszcie jesteśmy w afrykańskiej wiosce. Witamy się z tubylcami (machamy raz jedna, raz drugą ręką)". Na powitanie zaśpiewajmy afrykańską piosenkę razem z ciocią Kamilą:

„O ale le
A gama tiki  tonga
A masa, masa, masa
O ale balua, balue”

https://youtu.be/kxKvGbImPwU

2. „Afrykańskie ozdoby” – wykonajcie wybraną przez siebie afrykańską ozdobę - maskę lub naszyjnik: 

- Maska z talerzyka papierowego i sznureczków (załączniki 2, 3, 4, 5)

- Naszyjnik z talerzyka i grochu (lub guziczków, koralików itp) (załączniki 6, 7)

3. „Afrykanskie rytmy – Bamboo” – zatańczcie razem z ciocia Kamilą:

https://youtu.be/ZWyccOwy7lA

Czwartek - Ameryki

1. „Poznajemy Amerykę Północną” – poznajcie kulturę Indian:

- „Pióropusz” – przygotujcie kolorowe piórka (mogą być wycięte z papier), pasek kolorowego papieru i klej. Zróbcie opaskę na głowę z paska i doklejcie piórka.Od teraz możecie bawić się w Indian :) 

- „Indiański taniec” – zatańczcie do indiańskiej muzyki: https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY

2. „Poznajemy Amerykę Południową”

- „Konik na Dzikim Zachodzie” – posłuchajcie wiersza A. Łakomiaka:

Przechwalał się konik w wiejskiej zagrodzie,
że biegał po prerii na dzikim zachodzie.
- Spotkałem tam Indian, wierzcie, nie kłamię,
siedziałem wraz z nimi w wielkim wigwamie.
Było ich sporo, może ze stu,
rękę mi podał sam wódz Winnetou.
Dosiadł mnie szeryf, co gwiazdę miał złotą,
i który nie lubił chodzić piechotą.
Szukałem też złota w wielkim kanionie,
widziałem bizony i dzikie konie.
Jednak nie wszyscy dali mu wiary.
Choć byli bardzo wyrozumiali.
- My tutaj wiemy, że jesteś zdolny,
ale ty jesteś, konikiem... polnym.

Odpowiedzcie na pytania:
- Jakie miejsca opisywał konik?
- Kogo spotkał?
- Czy konik był prawdziwym koniem?

- „Meksykańska tortilla” – wykonajcie z Rodzicami meksykański przysmak - Tortillę.
Do przygotowania tego zdrowego dania będziecie potrzebować: 2 placki tortilli, ser żółty, szynkę lub polędwica z indyka, ketchup, suszoną bazylia i oregano oraz paprykę. Jeden placek tortilli smarujemy ketchupem, posypujemy szczyptą suszonej bazylii i oregano. Następnie układamy na nim ser oraz wędlinę. Całość przykrywamy drugim plackiem tortilli. Złożone placki przekrajamy na pół (żeby zmieściły się w opiekaczu) i wkładamy do opiekacza. Gdy ser się rozpuści, a tortilla zrumieni, wyciągamy ją z opiekacza i kroimy na równe trójkąty. Podajemy z papryką pokrojoną w paski. Smacznego!

3. „Ameryka tu i tam” – obejrzyjcie zdjęcie w galerii i spróbujcie dopasować obrazki do Ameryki Północnej i do Ameryki Południowej (załącznik 8)

Piątek – Australia

1. „Zakręć kołem” – zabawcie się z Rodzicami, wytnijcie koło ze zwierzętami, pośrodku wbijcie pineskę i zakręćcie tak wykonanym kołem. Spróbujcie zgadnąć, jak nazywa się zwierzę, które wylosowaliście. (załącznik 9) Możecie też zagrać w tą grę on-line https://wordwall.net/pl/resource/2699917

2. „Kangurki” – zabawcie się w kangury i skaczcie po całym pokoju - raz nisko, raz wysoko, raz róbcie małe skoki, a raz długie susy. Możecie też pościgać się z Rodzicami i sprawdzić, kto będzie pierwszy na mecie.

3. Kontynenty” – posłuchajcie wiersza J. Zośkiewicz:

https://youtu.be/ikG8B6KyYxk

Obejrzyjcie prezentację o wszystkich kontynentach:

https://youtu.be/wu7UgGO4biE

Teraz zagrajcie w grę, aby sprawdzić swoja wiedzę:

https://wordwall.net/pl/resource/2949739