Zabawy dla grupy Maluchów 11.05 - 15.05
Witamy w kolejnym tygodniu i zapraszamy do wspólnych zabaw w ramach tematu "Łąka i jej mieszkańcy"
PONIEDZIAŁEK
1. „Łąka” – zapoznajcie się z treścią wiersza I. Salach
https://youtu.be/ssHjvGz0WVk
"Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka
tutaj kwiatek – o różowy
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka
Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę."
Porozmawiajcie z Rodzicami na temat wiersza:
- O czym był wiersz?
- Jakiego koloru była łąka?
- Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
- O jakich roślinach jest mowa w wierszu?
- Co wydały motyle nad łąką?
- Kogo zaprosiły motyle na bal?
2. „Bąki z łąki” – posłuchajcie tej wesołej piosenki i spróbujcie zapamiętać jej fragment, aby potem samodzielnie ją zaśpiewać
https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak
3. „Motyl malowany gąbką” – zachęcamy do wykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem gąbki. Przygotujcie gąbkę do zmywania, farby, pędzelek i karton - a teraz zróbcie motylki wg instrukcji z filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=wuIXb58fQBA
WTOREK
1. „Bal na łące” – zabawa muzyczno-ruchowa - włączcie tą wesołą piosenkę i pokazujcie gestami, co się dzieje na wiosennym balu:
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
2. „Zagadki Agatki” – posłuchajcie zagadek czytanych przez ciocię Agatkę i odgadnijcie, o czym mówi:
https://youtu.be/HyVOAiiHmNo
Ma dwie nóżki, choć nie bodzie, mieszka w trawie albo w wodzie. (bocian)
Domek swój jak, sami wiecie, nosi zawsze na swym grzbiecie... (ślimak)
Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce....(biedronka)
Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe, lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko (motyl)
Że jest na łące łatwo zgadniecie, skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)
Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy, zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)
Kolorowe pachnące, w ogrodzie czy na łące, chętnie je zbieramy na bukiet dla mamy. (kwiaty)
3. „Łąka – odgłosy – zabawa słuchowa - posłuchajcie odgłosów z łąki. Czy słyszycie, kto na niej mieszka?
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
ŚRODA
1. „Kwiatki i pszczółki” – zabawa matematyczna – przygotujcie z rodzicami papierowe kwiatki i pszczółki, które będą miały na sobie takie same znaki (np. trójkąt, koło). Następnie rozłóżcie przed sobą kwiatki. Spośród pomieszanych pszczółek wybierzcie do każdego kwiatka pszczółkę z takim samym znakiem.
2. „Łąkowy teatrzyk” – zabawa parateatralna - zróbcie z rodzicami pacynki, przedstawiające łąkowe zwierzęta z czego tylko chcecie. Następnie wymyślcie krótką scenkę i zróbcie przedstawienie dla reszty rodziny. Może nagracie je na telefon i prześlecie je do nas? - chętnie byśmy obejrzały Wasze teatrzyki :) Poniżej scenka wymyślona przez ciocię Kamilę:
3. „Stonoga” – praca techniczna z opakowania po jajkach - przygotujcie wytłoczkę po jajkach, farby, nożyczki, słomkę i klej. Zobaczcie film z instrukcją wykonania stonogi:
https://www.youtube.com/watch?v=gkY7K4cjjFU
CZWARTEK
1. „Gąsiennica” – zabawa matematyczna – przygotujcie plastikowe korki w różnych kolorach. Poproście, aby rodzic ułożył gąsiennicę z korków - w dowolnej kolejności (np. czerwony, żółty, zielony, niebieski, biały...). Waszym zadaniem jest ułożenie takiej samej gąsiennicy pod spodem. Umówmy się, ze ułożycie min. 5 różnych gąsiennic.
2. „Na łące” – zabawy ruchowe. Wyobraźcie sobie, że jesteście na łące...
- „Czasem słońce, czasem deszcz” - podskakujcie poruszając się po całym pokoju. Gdy Rodzic powie "słońce", wyciągnijcie ręce do góry i poruszajcie palcami, gdy usłyszycie "deszcz", ukucnijcie i uderzając palcami o podłogę udawajcie, że jest ulewa.
- „Bocian” - chodźcie po pokoju z rozłożonymi szeroko rękoma i podnoście wysoko kolana. Na hasło "bocian szuka żaby" zatrzymajcie się i spróbujcie ustać jak najdłużej na jednej nodze. Powtórzcie zabawę kilka razy.
- „Kokon” - zwińcie się w kuleczkę i przy spokojnej muzyce powoli spróbujcie prostować swoje ciało i rozciągać się - jakbyście z gąsiennicy w kokonie zmieniali się w pięknego motyla... Pokażcie, jak porusza się motyl, jak fruwa wysoko i nisko, jak się obraca i przysiada na kwiatku.
https://www.youtube.com/watch?v=OpknSm2D3OY
- „Żabki” - poruszajcie się po całym pokoju, skacząc jak małe żabki lub jak duże żaby
3. „Wiosna, wiosna” – zatańczcie do wiosennej piosenki
https://youtu.be/eXTBJkvsWsk
PIĄTEK
1. „Mieszkańcy łąki – kogo brakuje?” – zabawa dydaktyczna - obejrzyjcie prezentację i zobaczcie, kto mieszka na łące
2. „Gdzie jest motyl?” – zabawa rozwijająca orientację przestrzenną - do tej zabawy potrzebujecie papierowego motylka. Rodzic będzie Wam podpowiadał, gdzie motylek ma usiąść, np. na stole, pod krzesłem, nad telewizorem, obok stołu itd.
3. „Łąka” – zachęcamy do sprawdzenia swojej wiedzy na temat mieszkańców łąki podczas grania w przygotowane przez nas gry edukacyjne.
https://wordwall.net/pl/resource/1909721/%C5%82%C4%85ka
https://wordwall.net/pl/resource/1650946/%C5%82%C4%85ka
https://wordwall.net/pl/resource/1948413/%C5%82%C4%85ka
https://wordwall.net/pl/resource/1949658/%C5%82%C4%85ka-liczmany
Pozdrawiamy Was cieplutko i przesyłamy uściski!