Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zabawy dla grupy Maluchów

1. Rymowanka – masażyk „Idzie pani..” - dziecko siada zwrócone do rodzica plecami, a rodzic mówi rymowankę lub włącza nagranie: http://chomikuj.pl/kaps3l/Dla+Dzieci/bajki+audio/Jerzy+Stuhr-Idzie+Pani+Wietrzyk+Wieje,78458005.mp3(audio) 

Idzie pani: tup, tup, tup, (stukamy plecy malucha opuszkami palców)

dziadek z laską: stuk, stuk, stuk, (teraz stukamy w plecy zgiętym palcem)

skacze dziecko: hop, hop, hop,(opieramy dłoń na przemian to na przegubie to na palcach)

żaba robi długi skok. (klepiemy dwie odległe części ciała dziecka stopy i potem głowę)

Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu, (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)

kropi deszczyk: puk, puk, puk, (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami)

deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup, (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki)

a grad w szyby łup, łup, łup. (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Świeci słonko, (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy)

wieje wietrzyk, (dmuchamy we włosy dziecka)

pada deszczyk.(znowu stukamy opuszkami palców)

Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)

Zabawę powtarzamy kilka razy – można zaproponować dziecku, aby następnym razem ono masowało rodzica 

2. Zabawa z figurami geometrycznymi – pokazujemy dziecku (na obrazku lub wycięte) figury  koło, kwadrat i trójkąt. Następnie ustalamy, że ma np. 30 sekund na znalezienie i przyniesienie przedmiotów/zabawek, które mają dany kształt. Dzieci mogą też wyszukiwać w pomieszczeniu rzeczy okrągłych, kwadratowych i trójkątnych i wskazywać je palcem. Do tej zabawy można wykorzystać też kolorowe gazetki reklamowe, aby dziecko szukało na zdjęciach produktów o danym kształcie.

3. Własne kompozycje – przygotowujemy dla dzieci lub razem z dziećmi figury z papieru kolorowego (po kilka sztuk z każdego kształtu) i prosimy, aby na kartonie dziecko ułożyło obrazek o tematyce wiosennej – może to być kwiat, słońce, motyl lub drzewo.

Możemy też pokusić się o wykonanie stempli z różnych rzeczy, które mamy w domu. Rolki po papierze toaletowym będą służyć do robienia kół, drucik wygięty w odpowiedni sposób może być trójkątnym stemplem, a duży klocek lub pudełko od herbaty kwadratowymi stemplami. Ważne, żeby wykorzystać przedmioty, które ma każdy w domu. Umoczone w farbach i odbite na kartonie mogą również utworzyć piękny wiosenny obrazek.

Pozostając przy stemplach – jeśli już takowe powstały – można wykorzystać je do zabawy rytmicznej. Rodzic odbija na kartonie po kolei dane figury, a dziecko ma dokończyć dany ciąg figur (np. koło, kwadrat, koło, kwadrat itd. Lub trudniejsza wersja: koło, trójkąt, kwadrat, koło, trójkąt, kwadrat itd.)

Prosimy o obejrzenie filmików, przygotowanych przez nas :)

https://youtu.be/67q0Ol9rrj8

https:/boj8NnnQFvM/youtu.be/

4. Wiosenne zabawy:

  • https://youtu.be/cEI92eRwNjQ  zabawa matematyczna z ciocią Agatką
  • Słuchanie piosenki „Leci marzec” – dziecko po wysłuchaniu piosenki może spróbować zilustrować ją ruchami
  • „W marcu jak w garncu” – dziecko wybiera sobie z kuchni garnek i drewnianą łyżkę. Po krótkim wyjaśnieniu przez rodzica, co oznacza powiedzenie „w marcu jak w garncu”, dziecko wystukuje łyżką rytmicznie słowa powiedzenia, dzieląc je na sylaby. Można zaproponować, aby dziecko powtarzało powiedzenie na różne sposoby: coraz ciszej, coraz głośniej, piszcząc jak myszka, grubym głosem jak Mikołaj, nadając słowom melodię itp.
  • „Zwiastuny wiosny” – z racji ograniczonych możliwości do spacerowania, zachęcam do obejrzenia krótkich filmików na kanale You Tube na temat zwiastunów wiosny. https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
    https://www.youtube.com/watch?v=1hMBunlTUSM
    Po ich obejrzeniu, można dziecku przeczytać zagadki, dotyczące zwiastunów wiosny:

 

Żółte i gorące,

na błękitnym niebie.

Ogrzewa Ziemię,

zwierzęta i Ciebie (słońce)

 

Wiosną na drzewie

rozwija się z pąka.

Jesienią złoty

po świecie się błąka (liść)

 

Nim się przystroją góry zielenią,

Liliową barwą hale się mienią.

Czary nie czary? Na białym śniegu

Liliowe kwiaty stoją w szeregu (krokus)

 

Jeszcze śpi wszystko, co żyje,

Jeszcze nic nie rośnie,

A on śmiało śnieg przebije-

Powie nam o wiośnie! (przebiśnieg)

 

Piórka czarno-białe,

buciki czerwone.

Uciekają przed nim żaby,

gdy idzie w ich stronę (bocian)