Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Witajcie Średniaki

Witam wszystkie dzieci w dniu ich święta. Życzę Wam samych pięknych chwil i cudownych wrażeń podczas spędzania czasu z rodzicami i rodzeństwem. Życzę Wam również, abyście zawsze byli uśmiechnięci i weseli, mieli wielu wspaniałych przyjaciół, a rodzice byli z Was dumni.

Zabawy i zadania dla grupy Średniaków.

 

Poniedziałek - ( 01.06.2020r).

Temat: Dzień Dziecka

1. Rozmowa z rodzicami na temat nowego miesiąca - czerwca

Dzieci wypowiadają jego nazwę cicho, głośno, z podziałem na sylaby, rozpoznając głoskę na początku i na końcu wyrazu. Podają przykłady, co kojarzy się im z tym właśnie miesiącem (Dzień Dziecka, Dzień Taty, koniec roku szkolnego, początek wakacji, początek lata).

2. Wyjaśnienie dzieciom co oznacza, że 1 czerwiec jest Międzynarodowym Dniem Dziecka. Oznacza to, że dzieci na całym świecie obchodzą to święto. Wszystkie uwielbiają bawić się, śmiać głośno, otrzymywać prezenty, oglądać piękne bajki i podziwiać świat.

3. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Dzieci na ziemi”

Czego pragną dzieci na ziemi? Co to znaczy że pragną pokoju i życia w zgodzie i przyjaźni?

Oglądanie dzieci z różnych stron świata - dziecko omawia wygląd dzieci pochodzących z różnych zakątków ziemi. Omawia ich wygląd zewnętrzny, czym się różnią?. Zwrócenie uwag na fakt, iż dzieci różnią się tylko wyglądem zewnętrznym; jednak odczuwają tak samo radość, smutek, ból, niepokój czy strach.

4. Praca plastyczna - Kolega z dalekiego kraju

Dzieci wypowiadają się na temat - Chciałbym mieć kolegę, koleżankę którzy pochodziliby z……. i rysuje tą postać ; następnie nadaje jej wymyślone przez siebie imię.

.5. Spacer z rodzicami w ulubione miejsce.

 

Wtorek - (02.06.2020r).

Temat : Rozmowy o przyjaźni.

1. Słuchanie utworu J. Koczanowskiej „Przyjaciel”.

Nie musisz mieć przyjaciół stu,

nie musisz mieć dziesięciu,

wystarczy byś jednego miał,

A to już wielkie szczęście.

 

Przyjaciel to jest taki ktoś,

Kto zawsze cię zrozumie,

Gdy dobrze jest - to cieszy się,

Gdy źle - pocieszyć umie.

 

Przyjaciel to jest taki ktoś,

Kto nigdy nie zawiedzie,

a poznasz go, bo z tobą jest,

Gdy coś się nie powiedzie.

2. Dzieci odpowiadają na pytania: Kogo nazywamy przyjacielem?;

Czy masz przyjaciela?, Jak ma na imię?.

3. Zabawa słowna - Mój przyjaciel jest ……….. Dziecko kończy zaczęte zdanie. Jeśli jeszcze nie ma przyjaciela to mówi, jaki powinien on być, gdy się pojawi.

4. Zabawa pantomimiczna - W co lubię się bawić?.

Dziecko pokazuje ruchem swoje ulubione zabawy, a rodzice próbują je odgadnąć, np: gra w piłkę, skoki przez skakankę, zabawy z woreczkiem itp. W dalszej części zabawy rodzic pokazuje jakie zajęcia lubi wykonywać, a dziecko zgaduje.

 

 

Środa - (03.06.2020r).

Temat: Mój autoportret.

1. Wyjaśnienie terminu - autoportret (malujemy siebie).

Praca plastyczna - „Tak wyglądam” - rysowanie swojej twarzy.

Na początku zabawy dziecko dokładnie ogląda się w lusterku. Zauważa kolor swoich oczu, włosów, kształt twarzy, nosa, ust itp. Po wnikliwej analizie swojego wyglądu próbuje namalować swój portret farbą plakatową lub kredkę olejową.

Namalowany przez dziecko portret rodzice podpiszą wpisując datę jego wykonania. Można go również oprawić w ramkę i powiesić w pokoju lub na przykład podarować dziadkom.

2. Mamy wizerunek dziecka przedstawiony na portrecie, a teraz dziecko może odpowiedzieć jakie jest, ale nie tylko zewnętrznie ale i wewnętrznie. Rodzice mogą zadawać pytania, aby jak najwięcej dowiedzieć się o własnym dziecku.

3. Poznanie figury geometrycznej jaką jest kula.

Wysłuchajcie fragmentów tekstu M. Terlikowskiej mówiącego właśnie o kuli.

Kulę każdy nadmucha -

Od babci do malucha.

Zrobimy z mydła pianę,

I będą bańki mydlane.

Ojej , przepraszam, omyłka.

To już nie bańka - to piłka.

W balonie było przyjemnie,

Lecz pora wracać na Ziemię,

Noc właśnie Ziemię otula.

A Ziemia - to co?

Też kula.(….)

Jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu?

Rodzice przygotowują dla dzieci różnorodne przedmioty, jedne w kształcie kuli ,inne w kształcie kół.

Mogą to być np: plastikowe, papierowe talerze, taca, koło od samochodziku, piłki, koraliki, pomarańcza, jabłko itp. W dalszej części zabawy dzieci segregują przygotowane przez rodziców przedmiotów na te ,w kształcie kół i te w kształcie kul.

4. Eksperyment w określaniu różnic między kołem i kulą.

Dzieci rzucają na podłogę kartonowe koło . Ono upada i leży. Potem rzucają piłkę w kształcie kuli. Ona jak większość kul - odbija się i turla.

5. Odpoczynek z rodzicami - słuchanie ulubionych piosenek.

 

Czwartek - (04. 06.2020r).

Temat: Podajmy sobie ręce.

1. Słuchanie piosenki „Podajmy sobie ręce” - nauka pierwszej zwrotki i refrenu.

Rozmowa na temat treści piosenki: O czym opowiada?( o przyjaźni). Czy przyjaciele powinni sobie pomagać?

2. Zabawa muzyczna z woreczkami napełnionymi grochem.

Dziecko spaceruje po pokoju z woreczkiem w ręku. Po usłyszeniu - Podajmy sobie ręce, zatrzymuje się i bawi woreczkiem. Przekłada go z ręki do ręki, kołysze się rytmiczne w trakcie zwrotki: na „ raz” - podrzuca woreczek do góry, po czym chwyta go , uginając kolana.

3. Praca plastyczna - Kolorowa piłka dla przyjaciela.

Dziecko odrysowuje kształt piłki od małego plastikowego talerzyka. Wnętrze piłki wykleja kolorowymi kulkami z plasteliny.

4. Spacer do parku z piłką dla wspólnej zabawy.

 

Piątek - ( 05.06.2020r).

Temat: Zwierzak - przyjacielem.

Rozmowa; Czy zwierzaczek może być przyjacielem?

1. Rozmowa z dzieckiem - Jakimi zwierzętami można się opiekować w domu. Na czym taka opieka polega?

Gdy jest dziecku smutno i źle może przytulić się do pieska lub pogłaskać kotka ; zwierzyć się mu ze swoich problemów i smutków, powierzyć swoje tajemnice i pochwalić się sukcesami.

2. Ćwiczenia słuchowe - Uważnie słuchamy.

Rodzic wypowiada nazwy różnych zwierząt domowych z podziałem na sylaby, a potem na głoski. Dzieci słuchają, dokonują syntezy i wypowiadają głośno nazwę podanego przez rodzica zwierzęcia, następnie naśladują jego ruchy i głosy.

3. Ćwiczenia twórcze - Rozmowa kota z psem. Dziecko zamienia się w kotka - rodzic w pieska i prowadzą dialog. Wyobrażają sobie co powiedziałyby sobie te zwierzaczki gdyby umiały mówić.

4. Praca plastyczna - „Moje ulubione zwierzątko”.

Dziecko rysuje ołówkiem swoje ulubione zwierzątko i ozdabia je techniką kropkowania. Polega to na zakropkowaniu narysowanej sylwety, przy użyciu flamastra.

Miłych wrażeń w trakcie wspólnych zabaw.