Propozycje zabaw dla grupy Średniaków
Nadeszła piękna wiosna. Z tej okazji napisałam dla dzieci wierszyk:
"Wiosna"
Wszystko wokół już rozkwita
Wiosna swe skowronki wita
Śpiewać każe im radośnie
Bo to sprawia radość wiośnie
Piękna pani w kwietnym wianku
Zjawiła się o poranku
Do okienka zapukała
Promyk słonka dzieciom dała
Promyk ogrzał im serduszka
I wyszeptał coś do uszka
Bawcie wiosną się wesoło
Radość, szczęście siejąc wkoło
Propozycja 1 - Wiem, że lubicie uczyć się na pamięć, więc proponuję rodzicom, aby przeczytali i nauczyli Was choć jednej zwrotki wiersza. Będziecie mogli ją później wyrecytować bliskim, np. babci przez telefon. Myślę, że sprawicie im wielką radość i niespodziankę.
Propozycja 2 - "Pobawmy się z wiosną"
Proponuję wspólne wykonanie pracy plastycznej pt.” Najpiękniejsza Pani Wiosna”. Można ją wykonać ołówkiem i kredkami, a na sukni Pani Wiosny mogą być namalowane kwiaty, motylki, biedronki, pszczółki, ptaszki i wszystkie inne zwiastuny wiosny. W tworzeniu tego obrazka pomagają rodzice lub rodzeństwo. Dzieło, które powstanie powieśmy w widocznym miejscu, a będzie wszystkim weselej gdy będą na nie spoglądać.
Propozycja 3 - Wspólna zabawa muzyczno – ruchowa pod hasłem „Bal wiosny”.
Włączcie ulubioną muzykę, a dzieci zaproponują kroki taneczne które wszyscy domownicy wykonują patrząc na prowadzącego. Następnie każdy z domowników prowadzi bal proponując ruch taneczny własnego pomysłu. Na koniec dzieci oceniają kto wymyślił najciekawsze improwizacje do muzyki i razem pieczemy słodkie ciasteczka.Poprzez wspólną wesołą zabawę i działanie zacieśnimy nasze rodzinne więzi.
Propozycja 4 - Wycinankowa kompozycja
Rodzice rysują na kolorowym papierze figury geometryczne - po kilka z każdego rodzaju. Dzieci wycinają je i układają na stole lub na podłodze, tworząc kompozycję. Nadają tytuł swojej kompozycji. Następnie starają się policzyć figury, np. podanego kształtu lub podanego koloru.
Z tych samych, wyciętych elementów rodzice układają swoją kompozycję, a dzieci ją oceniają. Po skończonej zabawie wkładają figury do koperty, aby następnego dnia wyciąć ich jeszcze więcej i ułożyć bardziej okazałą kompozycję. Można również tworzyć zbiory figur otaczając poszczególne z nich kolorowymi wstążeczkami, sznureczkami, tasiemkami.
Takie działania doskonalą umiejętność posługiwania się nożyczkami, utrwalają umiejętność liczenia oraz rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych, a także tworzenia zbiorów.
Pozdrawiam Was ciepło i życzę zdrowia
Urszula Dadan