Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Propozycje zabaw dla grupy Średniaków

Nadeszła piękna wiosna. Z tej okazji napisałam dla dzieci wierszyk:

"Wiosna"

Wszystko wokół już rozkwita

Wiosna swe skowronki wita

Śpiewać każe im radośnie

Bo to sprawia radość wiośnie

Piękna pani w kwietnym wianku

Zjawiła się o poranku

Do okienka zapukała

Promyk słonka dzieciom dała      

Promyk ogrzał im serduszka

I wyszeptał coś do uszka

Bawcie wiosną się wesoło

Radość, szczęście siejąc wkoło      

Propozycja 1 - Wiem, że lubicie uczyć się na pamięć, więc proponuję rodzicom, aby przeczytali i nauczyli Was choć jednej zwrotki wiersza. Będziecie mogli ją później wyrecytować bliskim, np. babci przez telefon. Myślę, że sprawicie im wielką radość i niespodziankę.

Propozycja 2 -  "Pobawmy się z wiosną"

Proponuję wspólne wykonanie pracy plastycznej pt.” Najpiękniejsza Pani Wiosna”. Można ją wykonać ołówkiem i kredkami, a na sukni Pani Wiosny mogą być namalowane kwiaty, motylki, biedronki, pszczółki, ptaszki i wszystkie inne zwiastuny wiosny. W tworzeniu tego obrazka pomagają rodzice lub rodzeństwo. Dzieło, które powstanie powieśmy w widocznym miejscu, a będzie wszystkim weselej gdy będą na nie spoglądać.

Propozycja 3 - Wspólna zabawa muzyczno – ruchowa pod hasłem „Bal wiosny”.

Włączcie ulubioną muzykę, a dzieci zaproponują kroki taneczne które wszyscy domownicy wykonują patrząc na prowadzącego. Następnie każdy z domowników prowadzi bal proponując ruch taneczny własnego pomysłu. Na koniec dzieci oceniają kto wymyślił najciekawsze improwizacje do muzyki i razem pieczemy słodkie ciasteczka.Poprzez wspólną wesołą zabawę  i działanie zacieśnimy  nasze rodzinne więzi.

 Propozycja 4 - Wycinankowa kompozycja

Rodzice rysują na kolorowym papierze figury geometryczne - po kilka z każdego rodzaju. Dzieci wycinają je i układają na stole lub na podłodze, tworząc kompozycję. Nadają tytuł swojej kompozycji. Następnie starają się policzyć  figury, np. podanego kształtu lub podanego koloru.

Z tych samych, wyciętych elementów rodzice układają swoją kompozycję, a dzieci ją oceniają. Po skończonej zabawie wkładają figury do koperty, aby następnego dnia wyciąć ich jeszcze więcej i ułożyć bardziej okazałą kompozycję. Można również tworzyć zbiory figur otaczając poszczególne z nich kolorowymi wstążeczkami, sznureczkami, tasiemkami.

Takie działania doskonalą umiejętność posługiwania się nożyczkami, utrwalają umiejętność  liczenia oraz rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych, a także tworzenia zbiorów.

Pozdrawiam Was ciepło i życzę zdrowia

Urszula Dadan