plan pracy dla starszaków
Zadania dla starszaków 15.06- 19.06 2020r
Witamy Was serdecznie i zapraszamy na dalszą wycieczkę po Polsce…
Poniedziałek 15.06
- Zacznijmy dzień od solidnej dawki ruchu , gotowi więc zaczynamy!
https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg
2 Jesteśmy w Toruniu, zapraszamy na toruńskie pierniki ,posłuchajcie co mówi legenda
https://www.youtube.com/watch?v=uf75xBDgD4M
- Narysujcie toruńskie pierniki i na każdym napiszcie imię kolegi bądź koleżanki których byście poczęstowali nie zapomnijcie również o swojej rodzince .
Wtorek 16.06
1.Historia Mikołaja Kopernika
ttps://www.youtube.com/watch?v=x0hX2J4QNd4
2 Poszukiwanie cyfr” – świetna zabawa podczas spaceru. Zadaniem dziecka jest wskazanie cyfr ukrytych w różnych miejscach i przedmiotach i nazwanie ich (rejestracje, numery domów, ceny, znaki, reklamy itp.). tak samo można bawić się, szukając określonych kształtów, figur w otoczeniu.
3 .Podczas wycieczki śpiewamy piosenkę którą wcześniej posłuchajcie kilkakrotnie w domu. Spróbujcie zapamiętać słowa.
https://www.youtube.com/watch?v=g59LRJF89G8
Środa 17.06
- To zadanie nie może być łatwiejsze . Natomiast twoja praca na pewno będzie najpiękniejsza. Potrzebne Ci będą:
- liście lub kwiaty
- biały papier
- ciężkie książki
- taśma maskująca (wąska)
- dziurkacz
- ładna kolorowa wstążka
- mazaki. Wyjdźcie do ogrodu lub pobliskiego parku i nazbierajcie dużych liści i kwiatów różnych roślin. Przynieście je do domu, włóżcie pomiędzy dwie kartki białego papieru i przyciśnijcie kilkoma ciężkimi książkami. Zostawcie je na kilka dni – w ciepłym i suchym miejscu Wasze łupy szybciej się wysuszą. Kiedy liście będą wysuszone, przyklejajcie je pojedynczo na białe kartki taśmą maskującą. Niech każdy gatunek rośliny ma swoją własną stronę. Na każdej stronie wpiszcie obok okazu nazwę rośliny. Niech wyobraźnia podpowie Wam, jak ozdobić każdą stronę! Za pomocą dziurkacza zróbcie dziurki z boku każdej kartki, a następnie po prostu zwiążcie je razem ładną wstążką. Narysuj piękną jasną okładkę książki, z imieniem i nazwiskiem dziecka jako autora. Wymyślcie także ciekawy tytuł swojej nowej publikacji! - Czy poznajecie te cyfry i figury? Rysowanie palcem po plecach lub dłoni dziecka – np. prostych cyfr, kształtów, a zadaniem dziecka jest odgadnąć, co to. W wersji drugiej dziecko rysuje na plecach lub ręce Rodzica ciekawe kto wygra Rodzic czy dziecko .
3Nastepnym punktem naszej wycieczki po Polsce jest Kraków więc posłuchajcie legendy o smoku wawelskim
https://www.youtube.com/watch?v=7Q_ejE0QTtg
Czwartek 18.06
- Dalej zwiedzamy Kraków obejrzyjcie krótki filmik o zabytkach Krakowa
https://www.youtube.com/watch?v=m1uTRmL9Eik
- Układanie prostych zadań z treścią, np.: Wiewiórka zebrała 3 orzechy, potem kolejne 2 — ile miała razem? Potem znalazła kolejne 2 — ile miała? Potem zjadła 1. Ile zostało? Potem przyszła druga wiewiórka i…
3.Mamy dla was zadanie – spróbujcie przeczytać kilka zdań .
Kamil pije kakao z kubka. Filip pakuje duże walizki.
Irek z zapałem myje włosy. Jacek podaje Ali kubek.
Marek odbija piłkę. Ola gra w klasy.
Adam je lody. Ula spaceruje z psem.
Jaki ładny, duży motyl! Nad bukietem lata osa.
W tym bukiecie są tulipany. Jaki ładny tulipan.
Piątek19.06
1.Czas na piosenkę – śpiewajcie i wyklaszczcie rytm.
https//www.youtube.com/watch?v=guN8uFicdi0
2 . Wspomnienia z wycieczki- narysujcie co wam się podobało najbardziej na wycieczce i nadajcie tytuł pracy.
3. Poproście rodziców o mapę Polski ( z atlasu ,z książek, lub znajdźcie w internecie) i poszukajcie miast które zwiedziliśmy, czytając samodzielnie ich nazwy , zapamiętajcie w której części Polski się znajdują. Pokażcie również na mapie Łódź.
4.Przygotujcie kartkę z bloku rysunkowego. Do tego mazaki czerwony, niebieski, zielony, czarny oraz plastelinę. Narysujcie na całej kartce porozrzucane kolorowe kółka obok siebie pokolorujcie je – nie mogą się do siebie dotykać. Kółek w każdym kolorze musi być tyle samo. Poproście Rodzica o przygotowanie 4 małych karteczek i narysowanie po 1kółku w każdym z kolorów. Kiedy będziecie gotowi Rodzic podnosi kartkę z wybranym kolorem kółka, a wy jak najszybciej na własnej kartce na wskazany przez Rodzica kolor naklejacie drobne kawałki plasteliny. Później odklejacie i powtarzacie zabawę z innym kolorem. Mierzcie czas!
Pozdrawiamy i do następnego tygodnia.