plan pracy dla grupy 0
Dzień dobry . Miło znów się spotkać i wspólnie pobawić szczególnie że świętujemy Dzień Dziecka , życzymy Wam aby ten dzień był piękny i trwał cały rok!!!
Poniedziałek 01.06.
1.Czarodziejskie fasolki - Przygotujcie dwa kubeczki po jogurcie , słomki i fasolę. Do jednego kubeczka wsypujemy fasolki , drugi jest pusty. Zabawa polega na zasysaniu powietrza w taki sposób, aby zassać do końcówki słomki fasolę i przenieść ją do pustego kubeczka nie dotykając fasolki palcami. Nie jest to takie proste zadanie i wymaga odrobiny ćwiczeń.
- Jak świętujemy to czas na tańce z piosenką „Na raz na dwa’’ w wykonaniu M.Jeżowskiej .
https://www.youtube.com/watch?v=tcI6L8YuSAA
- Teraz chcemy zaproponować Wam zabawę w odrysowywanie cieni . Do tej zabawy potrzebujemy kilka ulubionych zabawek, kartkę, kredkę lub pisak i dużo słońca! Odrysowywanie cieni, to niezwykle twórcza zabawa pobudzająca wyobraźnię i twórczość. Na kartonie ustawiamy zabawki np. figurki zwierząt , samochodzik, klocki o różnych kształtach. Odrysowujemy cienie jakie pojawiają się na kartonie. Możemy je pokolorować lub pomalować farbami to zależy od waszej inwencji i stworzyć ciekawą ilustrację.
Wtorek 02.06
1 Przeprawa przez rzekę
Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami, jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.
2 .Wiemy że podczas spacerów i wycieczek lubcie obserwować piękne kolorowe motyle .Zachęcamy do obejrzenia filmu gdzie zapoznacie się z cyklem rozwoju motyla
https://www.youtube.com/watch?v=4NyZLxhT5DY
- Kolorowe motyle – narysujcie motyla i pomalujcie go farbami lecz za pomocą palców nie pędzelka. Nie zapomnijcie po skończonej pracy umyć dokładnie ręce.
Środa 0.3.06
- Zapraszamy do energetyzującej zumby na miły początek dnia
https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8
2.Zabawa z sylabami – Rodzic rzuca piłeczkę lub balon do dziecka mówiąc pierwszą sylabę słowa a dziecko kończy słowo np. La-la, Ko-tek , Ma-ma , Mo-tyl, Ry-ba i.t.d. W drugiej wersji dziecko rzuca balon lub piłeczkę do Rodzica i mówi pierwszą sylabę a Rodzic kończy słowo.
- 3. Przeczytajcie wiersz J. Tuwima a może nauczycie się na pamięć . https://www.youtube.com/watch?v=Y8QggNTO9m0
Abecadło
Abecadło z pieca spadło,
O ziemię się hukło,
Rozsypało się po kątach,
Strasznie się potłukło:
I -- zgubiło kropeczkę,
H -- złamało kładeczkę,
B -- zbiło sobie brzuszki,
A -- zwichnęło nóżki,
O -- jak balon pękło,
aż się P przelękło.
T -- daszek zgubiło,
L -- do U wskoczyło,
S -- się wyprostowało,
R -- prawą nogę złamało,
W -- stanęło do góry dnem
i udaje, że jest M.
Czwartek 04.06
1.Zabawa „Wzorek”
Narysuj prosty wzór, np. kwiatek, listek, słoneczko, chmurka, deszczyk itd. Pokaż go dziecku, powtarzając głośno nazwy, by uświadomiło sobie powtarzalność wzoru. Poproś, by spróbowało go kontynuować. Gdy dziecko opanuje to ćwiczenie można dołączyć więcej elementów. W drugiej wersji zabawy dziecko rysuje wzór a rodzic kontynuuje .
2.Pamiętacie piosenkę 4 słonie ? którą śpiewaliśmy w przedszkolu przypomnijmy ją sobie i zaśpiewajmy wraz z Rodzicami https://www.youtube.com/watch?v=WjYjo2mYC3E
- Spis imion – jest to zabawa w parze Rodzic i dziecko. Przygotujcie dwie kartki i ołówki . ustawcie stoper na np., 5 minut. Napiszcie na kartkach jak najwięcej imion które pamiętacie- koleżanek, kolegów członków rodziny, postaci z bajek i.td. Kto napisze więcej Rodzic czy dziecko?
Piątek 05.06
1.Dzisiaj obchodzimy Dzień Ochrony Środowiska. Porozmawiajcie z Rodzicami na ten temat . Odpowiedzcie na pytanie Jak dbamy o środowisko najbliższe nam ,oraz jaki to ma wpływ na całą Planetę. Rozwiążcie zagadki
Nikt z nas nie zaprzeczy,
że w nim dużo rzeczy:
obierki, odpadki,
gruz i zwiędłe kwiatki. (śmietnik)
Stoją głodne i czekają
na ulicy i na skwerku:
na patyczki od lizaków
i papierki od cukierków. (kosze na śmieci)
Kiedy samochody
z miejsca nagle ruszą
z rury wydechowej
wydostać się muszą.(spaliny)
2 .Proponujemy zabawę w „Prawda czy fałsz’’
Odpowiedz TAK lub NIE.:
Czy wiewiórki budują gniazda?
Czy jaskółki odlatują na zimę do ciepłych krajów?
Czy owoce dębu to kasztany?
Czy weterynarz leczy chore zwierzęta?
Nie wolno deptać trawy na trawnikach
Wodę należy oszczędzać
W parku można śmiecić
Do lasu idziemy odpocząć i posłuchać śpiewu ptaków.
Śmieci wrzucamy do kosza
W lesie krzyczymy
Dymy fabryczne zanieczyszczają powietrze
Hałas szkodzi zdrowiu
- Wiemy że segregujecie śmieci więc narysujcie kolorowe kosze do segregacji odpadów .Pod każdym koszem narysujcie odpady które powinny się w nich znaleźć . Powodzenia.