plan pracy dla grupy 0
Witamy Was serdecznie i zapraszamy do wspólnej zabawy.
25.05.poniedziałek.
- Książeczka dla mojej Mamy- następna propozycja prezentu na Dzień Mamy zabawa w autora komiksu o dowolnej tematyce. Złóżcie kartony na połowę i poproście Rodzica o zszycie za pomocą zszywacza biurowego lub sklejenie kartek. Nie zapomnijcie o tytule książki , autorze i ponumerowaniu stron .Stwórzcie własną historię. Przeczytajcie razem z rodzicem swoją książeczkę.
- Domowy tor przeszkód
Rozkładamy krzesła, piłki, koce, zabawki, ustalamy zasady (gdzie biegniemy, gdzie się czołgamy, co ominąć slalomem), ustawiamy stoper i sprawdzamy, kto pokona tor w najkrótszym czasie!
3 .Słowo na ostatnią literę.
Idealna zabawa kiedy dziecko ćwiczy znajomość liter. Zadanie polega na tym, że Rodzic wymienia słowo, a dziecko musi znaleźć słowo zaczynające się na ostatnią literę podanego wcześniej i.t.d
wtorek 26.05.
1.Wyobraźmy sobie że nasz przedpokój jest wybiegiem dla modelek prezentujących modę.
Tata może wskoczyć w suknię mamy, mama – ubrać męską marynarkę, a dziecko– włożyć poważny kapelusz.. W drugiej wersji .zabawy dziecko ubiera mamę według własnych pomysłów a mama przebiera dziecko .Nastrojowa muzyczka na pewno pomoże w prezentacji
- Zaśpiewajmy razem z Mamą piosenkę , a może nauczycie się całej na pamięć?
https://www.youtube.com/watch?v=b-ECatfl-8U
- Tulipan dla Mamy- może być miłym upominkiem
Oklejamy rolkę po papierze toaletowym zielonym papierem i doklejamy symetryczne listki wycięte z zielonego papieru. Następnie ustawiamy rolkę pionowo i nacinamy u góry po przeciwległych stronach. Wkładamy w nacięcia, uprzednio wyciętą z kolorowego papieru, główkę tulipana.
środa 27.05.
- Dzisiejszy dzień zacznijmy od ćwiczeń które dodadzą nam energii na cały dzień
Jeśli posiadacie dywan, na którym widoczne są wyraźne linie, zachęć dziecko aby zaczęło się poruszać po jednej z nich. Wykonując ćwiczenie ręce może mieć wyciągnięte na boki, aby ułatwić złapanie równowagi. Można również narysować kredą linię na podłodze i zacząć ćwiczyć.
Spróbuj wraz z dzieckiem stanąć na jednej nodze, a drugą kreślić w powietrzu różne wzory: cyfry, litery, abstrakcyjne esy-floresy.
Wykorzystaj duży ręcznik, który złożysz wzdłuż dwa razy, tak aby powstała dość szeroka linia. Następnie poproś dziecko, aby poruszało się po linii ręcznika jednocześnie podrzucając obiema rękami małą piłeczkę.
- To już na pewno przeczytacie , a my będziemy z Was dumne….
A, a – Ala, lala, lama, mama, aparat. To aparat Ani.
K, k – kot, Kamil, kura, krowa, kogut, kawa, kakao. To kot Kamila, Kitek.
M, m – mama, mak, Marek, mleko, masło, maska, makaron. To mama Marka.
J, j – jajko, jagody, Jola, Jarek, jabłko, Julka, . To jajka na omlet.
S, s – sok, ser, samolot, Sebastian, sowa, sala. Sonia lubi ser i sok.
P, p – Pola, parasol, papuga, pole, pomidor, Piotrek, Polska. To papuga Poli.
W, w – wazon, Weronika, wujek, wrona, warcaby. Weronika karmi sikorki i wrony
- Wiemy że uwielbiacie malować , więc proponujemy malowanie farbami do muzyki Viwaldiego „Wiosna” .
https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
czwartek 28.05
- Liczenie numerowanych stron książki, odliczanie stron z dowolnego miejsca do przodu, a potem do tyłu.
Dziecko bierze książkę, która leży na stoliku. Dajemy dziecku zadanie. Wskaż pierwszą stronę książki. Spójrz na ostatnią stronę książki i spróbuj odpowiedzieć na pytanie: Ile stron ma twoja książka. W dalszej części zajęcia następuje odczytywanie numerów stron książki – prosimy aby dziecko podało jaki numer ma strona 5 stron dalej . Podajemy różne ilości stron do przeliczenia. Następnie dajemy polecenie otwórz książkę na dowolnej stronie i odliczaj do tyłu 10,,8,7,6,5,4,3,2,1i odczytaj jaki jest numer strony. Ćwicz dopóki sprawia ci to przyjemność.
2.Ponieważ maj jest miesiącem książki a wy jesteście stałymi bywalcami Biblioteki Otwartej to porozmawiajcie o swoich ulubionych książkach z rodzicami. Dowiedzcie się jakie książki czytali wasi rodzice gdy byli w waszym wieku . Przypomnijcie zasady dbania o książki. Przeczytajcie wiersz „Kup mi mamo książeczkę” T Kubiaka
Kolorowe książeczki,
kolorowe bajeczki,
w kolorowych bajeczkach
Kolorowy jest świat.
Kup mi, mamo książeczkę,
przeczytajmy bajeczkę,
a w bajeczce tej – dziwy.
Każdy poznać je rad.
Ile jabłek w koszyku,
tyle w książce wierszyków.
A te wiersze jak świerszcze
grają przez całą noc
3 . Narysujcie swojego ulubionego bohatera książkowego.
Piątek 29.05
- Ciche czytanie-
Informujemy naszą pociechę, że zabawa odbywa się w absolutnej ciszy (można powiedzieć, że gramy w króla ciszy). Następnie rozkładamy na podłodze rozsypankę prostych , krótkich, wyrazów i prosimy, aby dziecko znalazło określone słowo. Musi po cichu je przeczytać i oddać rodzicom karteczkę. Inna wersja zabawy to układanie zdania z rozsypanki wyrazowej lub dopasowywanie napisów do przedmiotów w naszym mieszkaniu , ale w kompletnej ciszy.
2.Czas na rytmiczną rozgrzewkę ruchową
ttps://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
- Spróbujcie rozwiązać zadania , a może zachęci to was wymyślenia własnych zadań .Powodzenia .
Na wysokim daszku siadło 10 ptaszków.
3 z nich odleciało. Ile zostało?
– Na wysokim daszku jest 8 ptaszków.
2 doleciały. Ile jest na daszku?
– Wróżka Mirabela lubi kwiaty.
Do wazonu wstawiła 4 tulipany czerwone i dołożyła 4 żółte. Ile tulipanów jest w wazonie?
Pozdrawiamy i do następnego spotkania.