Język angielski - Zabawy w domowym zaciszu
Witam serdecznie i zachęcam do zabaw w języku angielskim w domowym zaciszu :)
- "What have I drawn?" - Rodzic rysuje na kartce np. dom. Zaczyna od ściany z oknami, potem drzwi, dach, komin, klamkę, itd. Za każdym nowym elementem rysunku pyta: What is this ? Dziecko zgaduje co rodzic narysował i mówi to słowo w języku angielskim. Po narysowaniu pewnej liczby elementów rodzic prosi aby dziecko powtórzyło wszystkie nazwy, które zapamiętał. Dla starszych dzieci umieszczamy nazwy na rysunku.
Proponowane obrazki:
Dom - House
Kwiat - Flower
Pies - Dog
Kot - Cat
Pszczoła - Bee
But - Shoes
Okulary - Glasses
- "Przeczenia" - Doskonała zabawa ćwicząca umiejętność budowy pytań i przeczeń w różnych czasach. Zabawa polega na tym, że rodzic i dziecko mają odegrać rolę. przy czym pierwsza wypowiada się używając zdań twierdzących np.: "I like cheese", druga zaś używa zdań przeczących np.: "I don’t like cheese".
Proponowane zdania:
I like milk/ I don’t like milk
I like pizza/ I don’t like pizza
I like banana/ I don’t like banana
I like fish/ I don’t like fish
I like chips/ I don’t like chips
I like broccoli/ I don’t like broccoli
I like burgers/ I don’t like burgers
- "Zgadywanki" – Dzieci bardzo lubią tego typu zabawy. Można tu wykorzystać niezbędne w tym okresie nauki ilustracje, tzw. flashcards. Rodzic przygotowuje ilustracje i losuje jedną, nie patrząc na obrazek. Odwraca ją w kierunku dziecka i próbuje zgadnąć, co jest na obrazku. Dziecko musi zrozumieć rodzica i odpowiedzieć mu, czy ma rację, np.: Rodzic wylosował lalkę – "Is it a doll?" - "YES", Rodzic wylosował pociąg – "Is it a car?" - "NO, it’s a train". Podobnie można bawić się z ilustracjami przedstawiającymi zwierzęta, pojazdy, kolory lub liczby.
- "Magic eye" – rozkładamy obrazki /flashcards na dywanie. Nazywamy wszystkie rzeczy po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci cieszą się, że potrafią nazwać wszystkie, nawet tego nie widząc.
W galerii umieszczone są obrazki do druku
Opracowała: Agata Woźniak