Język angielski
Poniedziałek
• „What’s missing?” - zabawa dydaktyczna przy stoliku. Rodzic rozkłada obrazki ze słówek, których
uczyło się w tym miesiącu a dzieci powtarzają. Następnie rodzic prosi aby
dziecko zamknęło oczy
-„Close your eyes!” (dziecko zamyka oczy) rodzic zabiera jedną z kart
prezentacyjnych mówiąc:
-“Now open your eyes and tell me: What’s missing?” Dziecko zgaduje po
angielsku czego brakuje.
• Kalambury”- zabawa z pokazywaniem
Rodzic pokazuje jakieś zwierzę lub rzecz lub czynność (dzieci starsze), a
zadaniem dziecka jest odgadnąć jak rzecz, zwierzę lub czynność jest
pokazywana a następnie powiedzieć to w języku angielskim. W celu
utrwalenia dziecko też pokazuje potem po rodzicu ta czynność a następnie
zamiana ról.
• „Cold- hot” - zabawa słowna
Zaczynamy przedstawiając dziecku jakiego przedmiotu szukamy.
Wypraszamy dziecko z pokoju albo po prostu zamyka ono oczy. Kiedy
przedmiot jest schowany rodzic głośno mówi „Come in!”. Zamiast, jak w
tradycyjnej zabawie nie mówimy „ciepło” „zimno” tylko powtarzamy nazwę
przedmiotów na przykład „Teddy”. Im dziecko jest bliżej celu tym rodzic
głośniej powtarza dane słowo.
• „Flies are flying”- zabawa dydaktyczna z elementami ruchu
Odpowiednik Polskiej zabawy „Pająk i much”. Muchy latają - pająk idzie
jednak zamiast „Muchy latają mówimy” ”Flies are flying” a zamiast „Pająk
idzie” „ Spider is coming” . Dzieci są muchami, a rodzice pająkami, następnie
zamiana. Dobrze jest zachęcić do tej zabawy rodzeństwo, wtedy oni mogą być
pająkami lub muchami.
Środa
• „Shark”- zabawa słowna z pokazywaniem
Dziecko jest rekinem. Rekin pływa a rodzic zadaje mu pytane. “How are you
today?” Shark miewa różne nastroje I am happy / I am sad / I am sleepy.
Wtedy jednak nic złego się nie dzieje (szczęśliwy rekin = niegroźny rekin :)),
gorzej kiedy z jego ust usłyszymy I am hungry. Na te słowa rodzice muszą
uciekać, a jedynym ratunkiem jest złapanie czegoś w ustalonym wcześniej
kolorze. Następnie może być zamiana ról.
• „Find, bring me” - zabawa dydaktyczna z elementami ruchu
Bardzo prosta zabawa, czyli to, co dzieci lubią najbardziej. Obrazki
rozkładamy po pokoju np. w 4 jej rogach, a następnie wydajemy polecenie,
np. Find a banana, wtedy dziecko musi podbiec do odpowiedniego obrazka.
Tę grę możemy zresztą wykorzystać przy nauce kolorów czy kształtów nawet
nie mając przy sobie odpowiednich obrazków, wystarczy że w pomieszczeniu
znajduje się dużo przedmiotów w różnych kolorach i kształtach . Trochę inna
wersja, która lepiej sprawdzi się z użyciem przedmiotów będzie polegała na
poproszeniu dziecka o przyniesienie jednego z nich.
• „Yes, no” - Zabawa dydaktyczna z elementami ruchu
Na podłodze wyznaczamy linię (np. taśmą klejącą lub za pomocą skakanki),
po jednej stronie której umieszczamy napis YES, po drugiej – NO. Rodzic
zadaje dziecku pytania pokazując obrazek np. is it a banana. Jak łatwo się
domyśleć, dzieci zamiast udzielać samej odpowiedzi na zadane przez nas
pytanie, mają za zadanie ustawić się po odpowiedniej stronie wyznaczonej
linii.
• „Magic box” - Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem obrazków
Do przeprowadzenia tej zabawy potrzebujemy pudełka , w której możemy
umieścić karty z obrazkami lub zadaniami dla dziecka. Dziecko wyciąga z niej
zadanie i musi zaprezentować je tacie lub mamie. Zadania mogą być bardzo
proste, np. Jump three times, lub bardziej skomplikowane, to już zależy od
wieku dzieciaków i poziomu, do którego mamy dostosować zabawę.